mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > 10 tys. crash-testów Renault

10 tys. crash-testów Renault

Prymat w dziedzinie bezpieczeństwa nie wziął się z niczego. W ubiegłą sobotę w Centrum Technicznym Lardy koncern Renault przeprowadził 10-tysięczny test zderzeniowy.

10 tys. crash-testów Renault
Centrum Techniczne Lardy, niedaleko Paryża, zostało założone w 1951 roku i miało służyć do testowania nowych modeli oraz przeprowadzania testów zderzeniowych. Pierwszy crash-test odbył się w 1995 roku. W ciągu ponad 50 lat inżynierowie francuskiej firmy przetestowali ok. 11 tys. pojazdów. W tym czasie nakręcili ponad 100 tys. filmów video, zrobili 500 tys. zdjęć oraz przeanalizowali ok. miliona danych otrzymanych w czasie testów.
 
Od kilku już lat faktyczne testy zderzeniowe uzupełniane są o wirtualne crash-testy (ok. 4.500 w ciągu). Zebrane w ten sposób dane są analizowane i służą do projektowania oraz tworzenia systemów i elementów, które mają zapewnić bezpieczeństwo w razie prawdziwego wypadku na drodze.
 
Obecnie samochody marki Renault, nie bez podstaw, są zaliczane do jednych z najbezpieczniejszych, jakie są oferowane na rynku. Z pewnością mogą to potwierdzić wyniki niezależnych testów zderzeniowych przeprowadzanych przez organizację EuroNCAP oraz liczba oferowanych już w standardzie elementów zwiększających poziom bezpieczeństwa aktywnego oraz biernego.
 
Zobacz wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP

Zobacz koniecznie: Wszystko o Renault
Tematy w artykule: Renault

Podobne wiadomości:

Renault wzywa auta do serwisu

Renault wzywa auta do serwisu

Aktualności 2016-11-15

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Aktualności 2016-11-08

Komentuj:

~zgadzam sie 2006-11-24

z przedmówcą - volvo i saab nie bazuje tylko na crash testach ale na statystykach prawdziwych wypadków drogowych, te auta nie tylko mają odpowiednie klatki bezpieczeństwa i struktury nadwozia, całe wnętrze jest zaprojektowane tak, zeby nie zrobić kierowcy krzywdy. Zresztą wystarczy porównac wyniki crash testów opla vectry i saaba 9-3 ta sama płyta podłogowa a wyniki inne.

~krejzi 2006-11-23

znam co najmniej kilka bardziej bezpiecznych marek, to ze renault ma najwiecej modeli z piecioma gwiadkami testow euroncap o niczym tak naprawde nie swiadczy, zdxecydowanie bardziej wolalbym przezyc wypadek w ktorymkolwiek z volvo

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport