mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > 15 milionów "boxerów" od Subaru

15 milionów "boxerów" od Subaru

Mówisz Subaru - myślisz silnik typu boxer. U Japończyków z Shinjuku nawet turbodiesle mają przeciwlegle pracujące tłoki. Legendarne silniki zostały wyprodukowane w 15 milionach egzemplarzy.

15 milionów
Wyprodukowanie tak wielkiej ilości "boxerów" zajęło Subaru 49 lat. Wtedy to Japończycy stworzyli swój pierwszy silnik tego typu. Aluminiowy motor chłodzony cieczą był po raz pierwszy stosowany w modelu Subaru 1000, od maja 1966 roku.

Cechy charakterystyczne silnika o przeciwsobnym układzie to m.in. niski poziom wibracji, specyficzny dźwięk oraz niżej położony środek ciężkości, niż w silnikach o rzędowym i widlastym układzie cylindrów.

15 milionów "boxerów" to niejedyny sukces ostatnich tygodni dla Japończyków. W zeszłym miesiącu powstał 14-milionowy układ napędowy AWD, który jest równie charakterystycznym elementem aut spod znaku "plejad". Symetryczny napęd na cztery koła pierwszy raz zastosowano w modelu Subaru Leone 4WD Estate z 1972 roku.

Dzisiaj nawet najmniejszy model w palecie japońskiego producenta - Subaru XV 1,6 - przekazuje napęd na cztery koła i dysponuje legendarnym "boxerem". Taki system sprawdza się również w większych autach - Legacy, Outbacku, WRX i Foresterze.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Subaru
Tematy w artykule: Subaru silnik bokser

Podobne wiadomości:

Test kompaktowych SUV-ów 11 marek

auto motor i sport 2015-02-17

Do walki o miano najlepszego, komapktowego SUV-a stanęło 11 zawodników: Audi Q3, BMW, X1, Ford Kuga, Honda CR-V, Kia Sportage, Mazda CX-5, Skoda Yeti, Subaru XV, Toyota RAV4, Volkswagen Tiguan i Range Rover Evoque.

Subaru przygotowało wersję WRX STI Rallycross

auto motor i sport 2015-04-03

Stworzono go do wyścigów Red Bull Global Rallycross, a także X Games Rallycross. To Subaru WRX STI Rallycross wykreowała firma Vermont SportsCar.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Jesteś widoczny – jesteś bezpieczny
Jesteś widoczny – jesteś bezpieczny
Widoczność to kluczowa kwestia dla bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego. Kierowca jadący nieoświetloną drogą jest narażony na podobne niebezpieczeństwo, jak pieszy przemieszczający się poboczem bez elementów odblaskowych.