mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > 20 lat z CharterWay

20 lat z CharterWay

Wszystko zaczęło się 20 lat temu: Firma CharterWay – wspólne przedsięwzięcie Mercedes-Benz Bank i Mercedes-Benz Vertrieb Deutschland (MBVD) – wystartowała w 1992 roku, oferując klientom nabywającym pojazdy użytkowe Mercedes-Benz dodatkowe usługi. Główne filary dzisiejszej działalności CharterWay to rozmaite pakiety napraw i usług serwisowych, wsparcie przy zarządzaniu flotą, a także różnorodna oferta w zakresie krótko- i długoterminowego wynajmu pojazdów użytkowych.

20 lat z CharterWay
Firma CharterWay sprawdziła się na rynku jako niezawodny partner przedsiębiorstw logistycznych i transportowych. Dzięki swoim innowacyjnym produktom wciąż z wyprzedzeniem odpowiada na potrzeby rynku. Doskonałe warunki do realizacji zadań stwarza jej rozbudowana sieć serwisowa Mercedes-Benz. Dotyczy to zarówno samochodów ciężarowych, jak i dostawczych.

Skrojona na miarę oferta dla spedytorów i firm transportowych
Umowy CharterWay Service ze stałą ratą miesięczną umożliwiają firmom utrzymywanie kosztów warsztatowych na stałym poziomie, pozwalając tym samym na minimalizację ryzyka. W zależności od indywidualnych potrzeb klienci mogą się zdecydować na stosowny pakiet napraw i usług serwisowych, aby zapewnić stałą dyspozycyjność i zachować wysoką wartość swoich pojazdów.
Umowy CharterWay ServiceLeasing dają firmom możliwość elastycznego, kompleksowego kształtowania inwestycji we flotę. Nabycie żądanego pojazdu (wraz z wymaganą zabudową i osprzętem) oraz zapewnienie jego stałej dyspozycyjności są tutaj połączone w jedną ofertę.
Ofertę CharterWay Wynajem klienci mogą wykorzystać do tego, aby dostosować swoją flotę do aktualnego portfela zamówień. Przy niewielkich kosztach wynajem krótko- i długoterminowy zapewnia dużą elastyczność, i to bez wiązania kapitału. Przez lata oferta pojazdów na wynajem stale się powiększała i dzisiaj liczy już około 7200 jednostek. Jest wśród nich wiele pojazdów specjalnych: budowlanych, śmieciarek czy też chłodni w formie odpowiednich zabudów, przyczep lub naczep.

Trafiona strategia: współpraca z dużymi klientami z branży logistycznej
Dzięki ścisłej współpracy z Mercedes-Benz Bank oraz zaangażowanym menadżerom ds. kluczowych klientów firma CharterWay jest w stanie zaoferować rozwiązania skrojone na miarę każdego przedsiębiorstwa. Przykładowo, we współpracy z operatorami logistycznymi Dachser i DB Schenker firma CharterWay stworzyła i z powodzeniem wdrożyła spójne koncepcje kooperacji z podwykonawcami.
Dachser współpracuje z CharterWay już od roku 2003. Od tego czasu w ramach wspólnie opracowanego modelu przedsiębiorstwa transportowego znacząco wzrosła liczba pojazdów używanych w systemie identyfikacji wizualnej Dachser. „Portfolio produktów i usług CharterWay nie ma sobie równych w branży” – mówi Elmar Fünfer, prokurent i szef działu ruchomości technicznych w firmie Dachser. Fünfer ceni sobie biznesowy sposób myślenia firmy CharterWay oraz ścisły kontakt z jej menadżerami ds. kluczowych klientów: „Na pierwszym planie jest zawsze szybkie znalezienie nieskomplikowanego rozwiązania problemu.” W przyszłości firma Dachser, która obecnie z powodzeniem realizuje plan europejskiej ekspansji, będzie z pewnością zainteresowana kontynuacją udanej, partnerskiej współpracy również na płaszczyźnie międzynarodowej.

Kooperacja DB Schenker i CharterWay rozwijana jest od roku 2010. Pojazdy CharterWay oferowane są firmom transportowym w ramach programu Schenker Carrier Store. „Dzięki tej współpracy możemy zagwarantować, że firmy transportowe w naszych barwach firmowych pracują zawsze na sprzęcie spełniającym najnowsze standardy techniczne i ekologiczne” – wyjaśnia Marc Bröcker, który w centrali DB Schenker kieruje działem usług. Ponadto od roku 2011 DB Schenker pokrywa poprzez CharterWay część swojego własnego zapotrzebowania flotowego. Oprócz korzystnego stosunku ceny do jakości doceniana jest również elastyczność oferty oraz zaangażowanie we współpracę ze strony CharterWay. Z tym wiążą się również życzenia Bröckera z okazji 20-letniego jubileuszu CharterWay: „Mam nadzieję, że nasz dorosły partner będzie nadal co najmniej tak pragmatyczny i młodzieżowo dynamiczny jak dotychczas.”
Usługi Mercedes-Benz CharterWay oferowane są w Polsce od 2001r., jednakże w ostatnich latach ich zakres został rozszerzony, a forma uatrakcyjniona. Mercedes-Benz Polska przy ich konstruowaniu korzystał z 20-letnich doświadczeń CharterWay w Europie oraz brał pod uwagę specyfikę rynku samochodów użytkowych w Polsce. Dzięki zminimalizowaniu formalności, rezygnacji z firm zewnętrznych i oparciu się na autoryzowanych dealerach stworzył produkt przyszłościowy. Kompleksowość oferty, łączącej usługi finansowania, zarządzania oraz serwisowania parku pojazdów odpowiada na zapotrzebowania nowego modelu zarządzania flotą pojazdów, który stawia na oszczędności kosztów administracyjnych, możliwość kalkulacji wydatków oraz oszczędności czasu i pieniędzy.

Postępująca internacjonalizacja i rozszerzenie oferty serwisowej
Obecnie po Europie jeździ około 200 000 pojazdów z umową CharterWay, w tym 70 000 w samych tylko Niemczech. Na rynek niemiecki przypada aktualnie około 50% działalności biznesowej firmy. Produkty i usługi CharterWay są jednak obecne już w 15 krajach Europy, a także w Republice Południowej Afryki. W najbliższych latach spodziewany jest dalszy postęp internacjonalizacji poza obszarem Europy. Ponadto przy udziale klientów planowane jest opracowanie oferty nowych, zoptymalizowanych rozwiązań serwisowych. Dzięki temu firma CharterWay udowodni, że nawet po 20 latach działalności nie straciła nic ze swojej elastyczności i innowacyjności.

Podobne wiadomości:

Mercedes CLA i CLA Shootnig Brake odświeżone

Mercedes CLA i CLA Shootnig Brake odświeżone

Premiery 2016-03-16

Nowa Skoda za 1 procent miesięcznie

Nowa Skoda za 1 procent miesięcznie

Finanse i prawo 2016-02-24

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Akcyza samochodowa 2017 wejdzie z opóźnieniem
Akcyza samochodowa 2017 wejdzie z opóźnieniem
Ministerstwo Finansów próbuje pobudzić sprzedaż nowych samochodów zwiększeniem stawek akcyzy za sprowadzane auta używane. Zapowiadane od wielu tygodni zmiany nie wejdą w życie wraz z początkiem roku.