mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > 22,2 l/100 km

22,2 l/100 km

Zakończyły się polskie eliminacje w rozgrywanych w tym roku w Regionie Europy Centralno - Wschodniej Volvo Trucks Mistrzostwach Kierowców w Jeździe Ekonomicznej - The Drivers Fuel Challenge. W sobotę, 26 maja br., w trakcie polskiego finału konkursu, wyłoniony został zwycięski kierowca. Paweł Ozimek, reprezentujący firmę EPO-TRANS LOGISTIC z Tychów osiągnął najlepszy wynik i to właśnie on będzie przedstawicielem polskich kierowców w Regionalnym Wielkim Finale konkursu w Ołomuńcu.

22,2 l/100 km
Tegoroczny konkurs The Drivers' Fuel Challenge rozgrywany jest w całym Regionie Europy Centralno - Wschodniej Volvo Trucks, w tym również w Polsce i jest otwarty dla wszystkich kierowców, niezależnie od marki samochodu ciężarowego, jakim jeżdżą na co dzień, ani wieku kierowcy.

W połowie października zwycięzcy z poszczególnych krajów regionu spotkają się w Ołomuńcu, w Czechach, gdzie podczas Wielkiego Finału na poziomie Europy Centralno-Wschodniej powalczą o najwyższe laury.

Bieżąca edycja zapoczątkowanego w ubiegłym roku przez Volvo Trucks konkursu, w którym zawodowi kierowcy rywalizują ze sobą w jeździe ekonomicznej,  spotkała się z dużym zainteresowaniem na rynku polskim.

W polskich eliminacjach, które rozpoczęły się już pod koniec marca br., wzięło udział łącznie 649 kierowców, spośród których wyłonieni zostali uczestnicy sobotniego finału. Przystąpiło do niego łącznie 17 kierowców - najlepszych uczestników pięciu regionalnych półfinałów, jakie w okresie od 14 kwietnia do 19 maja zostały rozegrane w Polsce oraz zeszłoroczny zwycięzca finału Mistrzostw na rynku polskim.

W trakcie polskiego finału konkursu rozegrano dwie rundy konkursowe. W pierwszej rundzie uczestników podzielono na dwie grupy - jazdy konkursowe odbywały się bowiem na dwóch identycznie wyspecyfikowanych zestawach - pojazdach Volvo FH w edycji Fuel Champion (ciągniki siodłowe w konfiguracji 4x2 z silnikiem o mocy 460 KM oraz zautomatyzowaną skrzynią biegów Volvo I-Shift, wyposażone w opony Michelin X Energy Savergreen) z obciążoną naczepą Krone (waga każdego zestawu: 35 680 kg).

Runda ta, w której kierowcy pokonywali jednakową dla wszystkich trasę konkursową o długości ok. 23 km, pozwoliła na wyłonienie czterech ścisłych finalistów - po dwóch najlepszych kierowców z każdej grupy, którzy weszli do rundy drugiej.

To właśnie w jej trakcie miała miejsce ostateczna rozgrywka i wyłoniony został zwycięzca polskiego finału konkursu.

Ostateczna runda, do której przystąpiło czterech kierowców, rozegrana została na  pojeździe Szkoły Doskonalenia Jazdy Volvo Trucks  - zestawie Volvo FH 460 ze skrzynią biegów I-Shift oraz obciążoną naczepą (waga zestawu: 35 680 kg), a jej uczestnicy mieli do pokonania odcinek trasy o długości 19 km.

Celem konkursu było przejechanie danej trasy z jak najniższym zużyciem paliwa i w określonym limicie czasu.  Pomiaru zużycia paliwa dokonywano każdorazowo przy pomocy opracowanego przez Volvo systemu informacji transportowej Dynafleet,  będącego na wyposażeniu pojazdów konkursowych.

Finałowa rywalizacja była naprawdę zacięta, a bardzo dobre wyniki osiągnięte w obydwu rundach dowodzą wysokich umiejętności w jeździe ekonomicznej wszystkich uczestniczących w finale kierowców.

Ostatecznym zwycięzcą polskiego finału The Drivers' Fuel Challenge został Paweł Ozimek z firmy EPO-TRANS LOGISTIC z Tychów, który w rundzie finałowej osiągnął najlepszy wynik: zużycie paliwa na poziomie: 22,2 l/100 km oraz czas przejazdu: 21minut i 30 sekund. To właśnie czas okazał się czynnikiem rozstrzygającym, bowiem zdobywca drugiego miejsca w polskim finale - Mariusz Mazurek z firmy MTRANS osiągnął identyczne zużycie paliwa, ale odcinek konkursowy przejechał w dłuższym czasie.

Paweł Ozimek, jako zwycięzca polskiego finału The Drivers' Fuel Challenge weźmie udział w ostatecznej rozgrywce  - zaplanowanym na połowę października Wielkim Finale konkursu na poziomie Regionu Europy Centralno-Wschodniej Volvo Trucks, w trakcie którego będzie miał szansę walczyć o nagrodę główną - samochód osobowy Volvo C30 DRIVe oraz dla firmy - voucher Volvo o wartości 10.000 EUR.

Uczestnicy ścisłego finału (II rundy) w polskim finale The Drivers' Fuel Challenge i ich wyniki:

    1. miejsce: Paweł Ozimek, EPO-TRANS LOGISTIC; zużycie paliwa: 22,2 l/100 km, czas: 21:30
    2. miejsce: Mariusz Mazurek, MTRANS; zużycie paliwa: 22,2 l/100 km, czas: 22:13
    3. miejsce: Dariusz Serafiński, PAWTRANS HOLDING; zużycie paliwa: 23,4 l/100 km, czas: 21:02
    4. miejsce: Mariusz Rolnik, ZTE RADOM; zużycie paliwa: 23,7 l/100 km, czas: 21:21

Podobne wiadomości:

Volvo Iron Knight - najszybsza ciężarówka na świecie

Volvo Iron Knight - najszybsza ciężarówka na...

Ciężarówki i Autobusy 2016-08-18

Oszczędny Volkswagen Golf TDI bije Rekord Guinnessa

Oszczędny Volkswagen Golf TDI bije Rekord...

Aktualności 2015-07-09

Komentuj:

~czytelnik 2012-06-15

kosmoss, zaczyni czytać teksty, bo piszesz nie na temat

kosmoss 2012-06-11

Warto wspomnieć że model XC60 jest teraz oferowany, po pierwsze w specjalnej ofercie cenowej 127,9 tys. zł., po drugie z systemem City Safety w wyposażeniu podstawowym!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Sportowy Toyota Yaris na horyzoncie
Sportowy Toyota Yaris na horyzoncie
Japoński producent przedstawił szkic Yarisa, który jest zapowiedzią sportowej wersji tego modelu. Na rynku samochód będzie konkurentem m.in. Forda Fiesty ST.