mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > 2,2-litrowy HDi do C6

2,2-litrowy HDi do C6

Citroen C6 jest teraz oferowany także w nowej wersji z silnikiem 2,2 HDi o mocy 173 koni mechanicznych, który współpracuje z manualną, sześciobiegową skrzynią biegów.

2,2-litrowy HDi do C6

Nowa jednostka jest najmniejszym i zarazem najsłabszym motorem w gamie flagowego Citroena. Do tej pory nabywcy mogli wybierać tylko spośród dwóch sześciocylindrowych silników - diesla 2,7 Hdi o mocy 208 KM oraz benzynowego 3,0i o mocy 215 KM.

Zobacz galerię zdjęć Citroena C6

Zaprojektowany w ramach współpracy grupy PSA Peugeot Citroen oraz koncernu Ford silnik produkowany jest w zakładach Tremery we Francji. Oferuje on szereg innowacji - podwójny, równoległy, sekwencyjnie sterowany system turbo, który po raz pierwszy został zastosowany w 4-cylindrowym silniku wysokoprężnym, i nowe układy spalania i wtrysku, które mają zapewnić odpowiednie właściwości w szczególności przy niskiej prędkości obrotowej. Jednostka 2,2 HDi jest przyjazna dla środowiska (norma Euro IV + FAP) i gwarantuje oszczędne zużycie paliwa.

Silnik osiąga maksymalny moment 370 Nm już przy prędkości obrotowej 1.500 obr/min, który utrzymuje się aż do osiągnięcia prędkości 2.700 obr/min, czyli w najczęściej wykorzystywanym zakresie prędkości.

Podwójny, równoległy, sekwencyjny system turbo wykorzystuje dwie, identyczne pod
względem rozmiarów turbosprężarki o stałej geometrii. Przy niskiej prędkosci obrotowej do 2.700 obr/min działa tylko jedna turbosprężarka. Dzięki zmniejszonej bezwładności zapewnia idealną zdolność reakcji silnika.

Przy większej prędkości obrotowej zostaje dodatkowo uruchomiona druga turbosprężarka, aby zapewnić niezbędny przepływ powietrza w całym zakresie wysokich prędkości obrotowych. Faza przejściowa, w czasie której druga turbosprężarka zaczyna się obracać, ale nie jest jeszcze połączona do wlotu silnika, pozwala na łagodniejsze przejście do innego trybu pracy.

Nowy silnik wyposażony seryjnie w filtr cząstek stałych (FAP) wykazuje zużycie paliwa na poziomie 6,6 l/100 km w cyklu mieszanym oraz poziom emisji CO2 wynoszący 175 g/km.

Ceny Citroena C6 z nową jednostką silnikową rozpoczynają się od 180 tys. zł, jest to zarazem najniższa cena za tą limuzynę. Bogatsze nieco wersje Lignage oraz Exclusive kosztują odpowiednio 194 i 226 tys. zł.

Zobacz więcej o modelu Citroen C6

Czytaj także:
Problemy Citroena (2006-07-07)

Zobacz koniecznie: Wszystko o Citroen C6 Wszystko o Citroen
Tematy w artykule: Citroen Citroen C6

Podobne wiadomości:

Znamy polski cennik Citroena C3 Aircross

Znamy polski cennik Citroena C3 Aircross

Aktualności 2017-08-05

DS - PSA wybuduje w Polsce nową sieć salonów

DS - PSA wybuduje w Polsce nową sieć salonów

Aktualności 2017-05-30

Komentuj:

~fdf 2007-03-11

aertar

~Kuba 2006-10-26

A wiadomo czy do C6 trafia jakies mocniejsze niz 3.0 V6 jednostki? PSA ma problem z mocnymi jednostkami a wlasciwie ich brakiem. Czy szykuja jakies nowe bo wczesniej wspomniany jest lekko leciwy...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.