mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > 25 lat G klasy

25 lat G klasy

Mercedes Klasa G świętuje 25 rocznicę produkcji. Wiosną 1979r. koncern motoryzacyjny ze Stuttgartu zaprezentował po raz pierwszy ten pojazd terenowy i od tego czasu dostarczył klientom na całym świecie łącznie 175 tys. pojazdów klasy G.

25 lat G klasy

Dzięki nieustannej dbałości o ten model, klasa G dotrzymuje kroku postępowi technologicznemu i dysponuje obecnie najbardziej dynamicznym systemem napędowym. Za sprawą połączenia permanentnego napędu na cztery koła ze sterowanym elektronicznie systemem trakcji 4ETS, systemem stabilizacji jazdy ESP, przekładnią redukcyjną "Low Range" oraz trzema załączanymi blokadami mechanizmu różnicowego, klasa G jest w stanie sprostać w terenie każdemu wyzwaniu, a przy tym oferuje również i na zwykłej drodze typowe dla Mercedesa bezpieczeństwo jazdy. Od połowy 2004r. ukoronowaniem palety modeli będzie nowy G 55 AMG; jego ośmiocylindrowy, doładowywany silnik daje moc 350 kW/476 KM i rozwija maksymalny moment obrotowy 700 Nm.

Opracowywanie koncepcji samochodu terenowego rozpoczęto w roku 1972 od umowy kooperacyjnej pomiędzy firmami Daimler-Benz oraz Steyr-Daimler-Puch z austriackiego Grazu. W 1975r. podjęto decyzję o uruchomieniu produkcji seryjnej i budowie nowego zakładu w Grazu, gdzie również i dzisiaj klasa G wytwarzana jest w przeważającej mierze ręcznie. W chwili premiery rynkowej wiosną 1979r. dostępne były cztery rodzaje silników o mocy od 72 KM do 150 KM; pojazd ten oferowany był jako kabriolet względnie z nadwoziem zabudowanym, z długim i krótkim rozstawem osi. Obecnie paleta Klasy G obejmuje pięć modeli, w tym trzy z silnikami ośmiocylindrowymi o dużej mocy.

Stabilną podstawę tego samochodu Mercedes-Benz w porównaniu do innych samochodów terenowych stanowi rama skrzyniowa z zamkniętych profili podłużnych i trawersów poprzecznych, gwarantujących nadzwyczajną sztywność przy zginaniu i skręcaniu. Rama utrzymuje solidne osie sztywne z dużymi sprężynami śrubowymi, charakteryzującymi się znacznymi ugięciami, szczególnie korzystnymi przy jeździe terenowej. Ze zdolnością pokonywania wzniesień o nachyleniu do 80 procent, stabilnością jazdy przy przechyle do 54%, prześwitem rzędu 21 centymetrów i kątem natarcia rzędu 36 (z przodu) względnie zejścia 27 stopni (z tyłu). Jednocześnie podwozie zapewnia również bezpieczną i komfortową jazdę po zwykłych drogach.

Równocześnie od 1979r. inżynierowie stale udoskonalają samochody terenowe Mercedesa pod względem technicznym, jak i w zakresie wyposażenia. Już w 1981r. dostępne były automatyczne skrzynie biegów oraz klimatyzacja, a od 1990r. klasa G wyposażana jest seryjnie w permanentny napęd na cztery koła, blokady mechanizmu różnicowego. Od 2001r. Klasa G posiada na wyposażeniu system ESP, 4ETS oraz asystenta układu hamulcowego i oferuje tym samym jedyną w swoim rodzaju kombinację wydajnych systemów trakcji i bezpieczeństwa jazdy.

Od 1979r. Mercedes-Benz wyprodukował łącznie około 175.000 egzemplarzy pojazdów klasy G. Globalny zbyt samochodów terenowych osiągnął w roku 2002r. – przy sprzedaży 8700 pojazdów – najwyższy pułap. W minionym roku koncern motoryzacyjny ze Stuttgartu dostarczył łącznie 7500 modeli klasy G, czyli o około 87 procent więcej niż w roku 2000. Podstawę tego znacznego wzrostu zbytu stanowiła duża popularność klasy G w USA, gdzie ten solidny pojazd terenowy oferowany jest od listopada 2001r.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mercedes Klasa G
Mercedes Klasa G
Cena podstawowa już od: 386 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Fabryka Mercedesa w Jaworze - ruszyła budowa

Fabryka Mercedesa w Jaworze - ruszyła budowa

Aktualności 2017-06-19

Fabryka Mercedesa w Jaworze – rusza produkcja

Fabryka Mercedesa w Jaworze – rusza produkcja

Aktualności 2017-06-13

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Audi R8 Spyder V10 Plus - najmocniejsze kabrio w historii
Audi R8 Spyder V10 Plus - najmocniejsze kabrio w historii
Koncern z Ingolstadt zaprezentował najmocniejszą odmianę swojego supersamochodu. Wersja R8 Spyder V10 Plus to najmocniejszy kabriolet z logo czterech pierścieni, jaki kiedykolwiek powstał.