mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > 25-metrowce w Polsce

25-metrowce w Polsce

W ubiegłym miesiącu br. (wrzesień) firma Volvo Trucks zaprezentowała w Warszawie korzyści płynące z nowego systemu EMS (European Modular System), który w transporcie drogowym opiera się na wykorzystaniu 25,25-metrowych ciężarówek. TIR-y giganty w Polsce? Wszystko możliwe!

25-metrowce w Polsce
Dzięki współpracy ze szwedzką administracją drogową i duńskim ministerstwem transportu Volvo w stolicy Polski zaprezentowało władzom naszego kraju oraz krajów sąsiadujących nowoczesne rozwiązanie transportowe z udziałem ultra-długich ciężarówek. Według skandynawskich urzędników nowa koncepcja może przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa, rozwoju transportu i zmniejszeniu ruchu ciężarówek na europejskich drogach. Przedstawiony w Warszawie ponad 25-metrowy model Volvo wykorzystywany jest z powodzeniem w Szwecji oraz Finlandii.

Podobne ciężarówki odbywają już swoje testy w Niemczech – program nadzorowany przez Mercedesa i MAN – oraz w Holandii. Pierwsze, pełne wyniki przedstawiające wszystkie głosy za i przeciw wprowadzeniu do pełnego ruchu takich składów pojazdów pojawią się jednak dopiero w listopadzie. Według prasowych doniesień podobne testy chcą przeprowadzić także inne kraje Unii Europejskiej.

”Jak dotąd prowizoryczne rezultaty testów jakie przeprowadziliśmy wskazują na duże powodzenie tego projektu” – powiedział na spotkaniu Chris Kamphraath, menadżer duńskiego ministerstwa transportu.

W Europie istnieją już dyrektywy zezwalające na poruszanie się tzw. „giga-linerów” w Szwecji i Finlandii. W pozostałych krajach Europy dopuszczalny jest ruch pojazdów ciężarowych o długości do 18,85 m (ciągnik+naczepa) i 16,5 m w przypadku ciężarówek średniej wielkości.

Czytaj także:

Rusza 60 ton 2006-09-22

Giga-ciężarówki coraz bliżej? 2006-08-23

Giga-ciężarówki w Europie? 2006-07-26

Podobne wiadomości:

Rusza 60 ton

Rusza 60 ton

Aktualności 2006-09-22

Komentuj:

~qbiak 2007-03-05

oczywiście że w polsce to sie nie przyjmie najpierw trzeba zbudować normalne drogi nie oglądać sie na zachód i północ bo i tak ich nigdy polska nie dogoni. Zwykłym tirem się u nas ciężko jeździ a takim niech lepiej pomyślą o drogach dla tych samochodów co mamy. Niemcy nie mają co robić to wymyślają nowe rozwiązania a polaczki potrafią sie jedynie kłucić i zatrówać życie jeden drugiemu

~Podpis: 2006-10-14

Żeby nie było, że jestem czarnowidzem, ale wyobraźcie sobie takie przypadki..... Rondo al. Krakowska, Hynka/Łopuszańska w W-wie..... i ze dwa, trzy "25 metrowce".... jak powiedział kiedyś chyba starszy Zientarski - tam umiera miasto.... Typowa polska droga międzymiastowa (jedna jedznia, dwa pasy w różnych kierunkach, wąskie pobocze itp.) jedzie sobie rodzina na wakacje..... oczywiście rodzinnym "sedanem" czyli przeładowaną pięcioosobową ekipą skodą fabią, loganem czy innym demonem o mocy 75km.... i wyprzedzają taki "25" skład, ale lepiej kilka...... Niemcy czy "Skandynawowie" nie wpuszczą tych składów do miast, co więcej ograniczą ilość dróg po których mogą się one poruszać. Nasi zarządcy dróg pewnie wpadliby na podobny pomysł, tyle, że w Polsce nie ma obwodnic...... oby nie było zgody na "25" - inaczej będzie piekło....

~malkontent 2006-10-12

już widzę te giganty jak sie uwijają na tych rondach spowalniających ( Kołbiel, Radom, czy inne miejsca) na drogach prowadzących na wschód- do granicy, gdzie ruch jest b. duży i takie zestawy miały by zatrudnienie

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport