mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > 26% spadek w Subaru

26% spadek w Subaru

O tyle spadł zysk należącego do Fuji Heavy Industries producenta niszowych "cztero-napędówek", w okresie marzec 2004-styczeń 2005.

Do marca tego roku, końca roku rozliczeniowego, przywiduje się jednak wzrost sprzedaży. Paradoksalnie, może to jednak nie oznaczać szybkiej poprawy kondycji Subaru. Większa zyskowność sprzedaży drogich aut japońskiego producenta jest możliwa, gdy są one dobrze wyposażone, temu natomiast nie służy słaby dolar amerykański. Na tamtejszym rynku, gdzie zbyt znajduje 1/3 produkowanych Imprez i Legacy, wzmacnia się tendencja do wybieranie przez klientów ubogo wyposażonych, tańszych wersji.

Subaru, należące w jednej piątej do General Motors, liczyło zwłaszcza na mocne odmiany turbo swoich aut, te nie sprzedawały się jednak zgodnie z zamierzeniami i to mimo bardzo kosztownych akcji reklamowych na wszystkich rynkach. Skutkiem tego jest przewidywany, aż o 20,5% niższy niż ostatnio zysk operacyjny.

W niedalekiej przyszłości, Subaru liczy na większe zyski generowane przez wjeżdżający do salonów latem, luksusowy model B9 Tribeca, który ma znaleźć swoje stałe miejsce w stale rosnącym segmencie aut SUV. Do czasu tych sukcesów Japończycy zdecydowali się jednak na obniżenie prognoz sprzedaży globalnej o 1000 aut do 589 tysięcy.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Po ośmiu latach przyszedł czas na następcę Skody Yeti. Nowy model zmienił się tak bardzo, że otrzymał nową nazwę - Karoq. Znamy już pierwsze szczegóły na temat kompaktowego SUV-a z Mlada Boleslav.