|
||
2,8 miliona Toyot do serwisu
2012-11-14
źródło:
Automotive News Europe
mojeauto.pl
Toyota rozpoczęła kolejną, liczoną w milionach egzemplarzy akcję serwisową. Tym razem chodzi o możliwe dwie usterki - w układzie kierowniczym oraz pompie wodnej. W Europie do serwisów będzie się musiało udać prawie pół miliona aut. ![]() Najwięcej, bo aż 1,5 miliona aut, będzie musiało się udać do serwisów Toyoty w Japonii. 670 tys. aut jest zagrożonych wystąpieniem awarii na rynku amerykańskim, a 496 tys. w Europie. Usterki, których już kilka odnotowano w Japonii, nie doprowadziły na szczęście do żadnego wypadku.
W sumie obie awarie mogą wystąpić aż w 13 modelach, jednak aż 630 tys. to druga generacja Priusa, sprzedawanego w latach 2004-2011. W przypadku najpopularniejszej dostępnej w sprzedaży hybrydy istnieje ryzyko usterki pompy wodnej. Druga usterka, dotycząca układu kierowniczego, może pojawić się w większej liczbie modeli, w tym m.in. w Corolli sprzedawanej w latach 2000-2006. Istnieje możliwość, iż w niektórych autach mogą wystąpić obie usterki. Naprawa, w obu przypadkach, nie powinna potrwać dłużej niż godzinę. Jak się szacuje, cała akcja serwisowa będzie kosztować japoński koncern kilkaset milionów dolarów. Toyota po raz kolejny będzie musiała się zmierzyć z tak dużą akcją serwisową. W latach 2009-2011 ponad 10 milionów aut trafiło do serwisów z powodu problemów z pedałem przyspieszenia. To plus czasowe przerwanie produkcji w kilku fabrykach w Japonii oraz Tajlandii z powodu katastrof naturalnych przyczyniło się do tego, że Toyota utraciła pozycję lidera pod względem liczby sprzedanych aut. W ubiegłym roku wyprzedziły ją General Motors oraz Volkswagen Group. I dopiero niedawno udało się Toyocie odzyskać palmę pierwszeństwa. Przypomnijmy, że już w tym roku Toyota była zmuszona ogłosić akcję serwisową, która objęła swoim zasięgiem 7,4 miliona aut (problemy z mechanizmem otwierania i zamykania okien). Czas pokaże, czy druga tak duża kampania przywoławcza nie spowoduje ponownie odwrotu klientów od salonów tej japońskiej marki. Sprawdź dostępne konfiguracje:![]() ![]()
Toyota Prius
Cena podstawowa już od: 119 900 PLN brutto Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.
Zobacz koniecznie:
Wszystko o Toyota Prius Wszystko o Toyota Corolla Wszystko o Toyota
Tematy w artykule: Toyota usterka Toyota Corolla Toyota Prius kampania serwisowa Podobne wiadomości:Toyota TJ Cruiser - oto nowy SUVAktualności 2017-06-19 Kilka tygodni temu Toyota zastrzegła znak towarowy TJ Cruiser. Wszystko wskazuje na to, że niebawem dołączy do gamy kolejny SUV. Pierwsze doniesienia mówią o wersji produkcyjnej konceptu FT-4X, który zadebiutował w Nowym Jorku. Nowa Toyota Auris w cenie od...auto motor i sport 0000-00-00
Nowa generacja Aurisa ma zerwać z nudą poprzednika i zacząć chwytać klientów za serce. Komentuj:
~hekek
2012-11-22
Dokładnie tak, jak mówi Adrian. Według mnie należy Toyocie liczyć na plus fakt, że nie zamiata sprawy pod dywan tylko odpowiedzialnie informuje klientów o potencjalnych usterkach i je eliminuje.
~gp
2012-11-15
albo tak się nie mówi, jak w przypadku Toyot, a wiadomo fakt że prześcignęli amerykańców, mógł ich mocno zaboleć
~Adrian
2012-11-15
Być może Toyota jako jedyna robi takie akcje. Dobrze wiemy, że w większości modeli są usterki i nie robią takich akcji serwisowych |
Ostatnie komentarze z Forum mojeauto.pl:
Dodaj swój komentarz +