mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > 2.0 dCi do Laguny

2.0 dCi do Laguny

Wykorzystująca najnowsze osiągnięcia silników diesla, 2-litrowa jednostka trafia do auta francuskiego koncernu.

2.0 dCi do Laguny

Silnik jest kolejnym efektem współpracy Renault i Nissana - czyli można spodziewać się wkrótce jego debiutu także pod maską japońskich aut - i będzie także dostępny w wersjach o różnej mocy. Dzięki zaawansowanym rozwiązaniom aerodynamiki kanałów dolotowych i piezoelektrycznych wtryskiwaczy wszystkie mają oferować zwiększony komfort napędzania auta i zredukowaną głośność w stosunku do obecnego 2.2-litrowego diesla.

Wtryskiwacze Boscha pozwalają na o wiele szybsze i dokładniejsze niż w tradycyjnych systemach zasilania dostarczanie paliwa do komory spalania. Dzięki temu jednostka do czterech razy szybciej reaguje na ruchy pedału gazu.

Dodatkowo przed-wtryski redukują charakterystyczny "klekot", a po-wtryski pozwalają na spalanie pozostałych gazów i redukcję zanieczyszczeń wydostających się z silnika. Innym sposobem na redukcję zanieczyszczeń jest ponowne zasysanie części gazów do komory spalania oraz zastosowany filtr cząstek stałych w układzie wydechowym.

Laguna wyposażona w ten silnik połączony z 6-biegową skrzynią biegów będzie dostępna na niektórych rynkach europy od lipca, na razie w dwóch odmianach: 150 KM i mocniejszej 175-konnej.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic