mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > 2 czy 4 gwiazdki Voyagera?

2 czy 4 gwiazdki Voyagera?

Wczoraj informowaliśmy o bardzo słabym wyniku (dwie gwiazdki), jaki podczas ostatniej fazy testów zderzeniowych uzyskał Chrysler Voyager. Okazuje się, iż całkowicie odmiennie wypadła podczas tych samych testów wersja z kierownicą po lewej stronie.

2 czy 4 gwiazdki Voyagera?

Chrysler Voyager w wersji LHD (dla ruchu prawostronnego) uzyskał w  zakresie bezpieczeństwa dorosłych pasażerów (Adult Occupant Protection) ocenę czterech gwiazdek oraz najwyższą z możliwych ocenę pięciogwiazdkową w tym samym zakresie od amerykańskiej Agencji ds. Bezpieczeństwa Drogowego NHTSA.

Już od roku 1999 Chrysler Group konsekwentnie wdraża w modelu Voyager (i nie tylko) ulepszone rozwiązania w zakresie ochrony kierowcy i pasażerów, na które składają się m.in. rozbudowana klatka bezpieczeństwa karoserii, wielostopniowe czołowe poduszki powietrzne, pełnowymiarowe boczne poduszki kurtynowe, przednie pasy bezpieczeństwa z ogranicznikami napięcia (CFR) oraz wiele innych elementów bezpieczeństwa biernego.

Zamieszanie z wynikami podczas ostatnich testów organizacji EuroNCAP wynikało z faktu, że próbom zderzenia czołowego została poddana zarówno wersja LHD (z kierownicą po lewej stronie), jak i RHD (kierownica po prawej stronie). Wersja LHD zdobyła w tej części testu dużo lepszy wynik (9 punktów), co łącznie dałoby Chryslerowi cztery gwiazdki. Jednak ponowne testy, tym razem z wersją RHD wypadły już znacznie gorzej i w efekcie auto zdobyło zaledwie dwie gwiazdki.

Aż tak wyraźne różnice wynikały z dwóch głównych powodów. Po pierwsze, poprzecznie montowany silnik w Voyagerze znajduje się bliżej prawej strony komory silnika i tym samym, na skutek uderzenia czołowego wersji RHD silnik ten spowodował większe deformacje w kabinie. Z kolei wersja LHD jest nieco lepiej wyposażona, w standardzie ma m.in. poduszkę chroniącą kolana kierowcy. Poduszki tej nie ma nawet w opcji na rynku brytyjskim w wersji z kierownicą po prawej stronie.

Obserwując to małe zamieszanie można pokusić się o stwierdzenie, iż powinniśmy bardzo poważnie zastanowić się, gdybyśmy chcieli kupić Voyagera np. w Wlk. Brytanii. Dużo mniejsze obawy powinny nam towarzyszyć przy zakupie tego samego modelu już na kontynencie, w tym m.in. i w Polsce. Choć cztery gwiazdki, jak wiadomo, też nie są wynikiem bardzo dobrym...

Tylko dwie gwiazdki Voyagera (2007-02-01)

Zobacz więcej o modelu Chrysler Voyager

Zobacz szczegółowe wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP


Podobne wiadomości:

Tylko dwie gwiazdki Voyagera

Tylko dwie gwiazdki Voyagera

Aktualności 2007-02-01

Komentuj:

~leos 2007-02-07

skoro prawie wszyscy dostaja 5 gwiazdek, to znaczy ze 4 gwiadki nie są wynikiem b.dobrym, proste rozumowanie. A swoja droga maja powiekszyc skale ocen do 6 gwiazdek.

~Mario 2007-02-04

"Choć cztery gwiazdki, jak wiadomo, też nie są wynikiem bardzo dobrym..." redaktorom to sie od tych gwiazdek w głowie chyba namieszało, bo ile to jest bardzo dobrze 6 na 5 czy 7 na 5! Dla mnie ta skala jest do nieczego, powinna byc chociaz 10stopniowa bo jak teraz juz wszyscy dostaja praktycznie po 5* to znaczy ze juz mamy tak bezpieczne samochody ze bardziej juz nie beda.

~ho ho hoo 2007-02-02

Ta informacja pojawia się na wszystkich portalach motoryzacyjnych- zwykłe ratowanie tyłka przez chrystlera. Tak jak napisał Paweł samochód jest zrobiony pod kątem znanych przecież producentom procedur crash-testów. Redakcja wyciąga wniosek, że niebezpieczna jest tylko ta wersja z kierownicą po prawej stronie. A jak kupie wersje z kierownicą po lewej stronie i będę jechał z pasażerem i wjedzie we mnie pijak z prawej strony, to co ?? Pasażer zginie, bo samochód był skonstruowany tylko do zderzenia w lewą połówkę ??

~wojtas 2007-02-02

dokładnie PB ma racje, za systemy przypominające o zapiecu pasow można dostać nawet 3 punkty, a to może przyczynic sie do zwiekszenia liczby gwiazdek, a swoja droga testy zderzeniowe i te cale wyniki to zwykly marketing, ktory firmy wykorzystuja w niebywaly sposob, a faktyczne bezpieczenstwo zalezy od kilku/kilkunastu innych czynnikow

~PB 2007-02-02

To pokazuje gdzie można sobie wsadzić te testy, w których połowa aut z 5 gwiazdkami dostała je za to że ma przypominacz zapięcia pasów.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport