mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > 2 czy 4 gwiazdki Voyagera?

2 czy 4 gwiazdki Voyagera?

Wczoraj informowaliśmy o bardzo słabym wyniku (dwie gwiazdki), jaki podczas ostatniej fazy testów zderzeniowych uzyskał Chrysler Voyager. Okazuje się, iż całkowicie odmiennie wypadła podczas tych samych testów wersja z kierownicą po lewej stronie.

2 czy 4 gwiazdki Voyagera?

Chrysler Voyager w wersji LHD (dla ruchu prawostronnego) uzyskał w  zakresie bezpieczeństwa dorosłych pasażerów (Adult Occupant Protection) ocenę czterech gwiazdek oraz najwyższą z możliwych ocenę pięciogwiazdkową w tym samym zakresie od amerykańskiej Agencji ds. Bezpieczeństwa Drogowego NHTSA.

Już od roku 1999 Chrysler Group konsekwentnie wdraża w modelu Voyager (i nie tylko) ulepszone rozwiązania w zakresie ochrony kierowcy i pasażerów, na które składają się m.in. rozbudowana klatka bezpieczeństwa karoserii, wielostopniowe czołowe poduszki powietrzne, pełnowymiarowe boczne poduszki kurtynowe, przednie pasy bezpieczeństwa z ogranicznikami napięcia (CFR) oraz wiele innych elementów bezpieczeństwa biernego.

Zamieszanie z wynikami podczas ostatnich testów organizacji EuroNCAP wynikało z faktu, że próbom zderzenia czołowego została poddana zarówno wersja LHD (z kierownicą po lewej stronie), jak i RHD (kierownica po prawej stronie). Wersja LHD zdobyła w tej części testu dużo lepszy wynik (9 punktów), co łącznie dałoby Chryslerowi cztery gwiazdki. Jednak ponowne testy, tym razem z wersją RHD wypadły już znacznie gorzej i w efekcie auto zdobyło zaledwie dwie gwiazdki.

Aż tak wyraźne różnice wynikały z dwóch głównych powodów. Po pierwsze, poprzecznie montowany silnik w Voyagerze znajduje się bliżej prawej strony komory silnika i tym samym, na skutek uderzenia czołowego wersji RHD silnik ten spowodował większe deformacje w kabinie. Z kolei wersja LHD jest nieco lepiej wyposażona, w standardzie ma m.in. poduszkę chroniącą kolana kierowcy. Poduszki tej nie ma nawet w opcji na rynku brytyjskim w wersji z kierownicą po prawej stronie.

Obserwując to małe zamieszanie można pokusić się o stwierdzenie, iż powinniśmy bardzo poważnie zastanowić się, gdybyśmy chcieli kupić Voyagera np. w Wlk. Brytanii. Dużo mniejsze obawy powinny nam towarzyszyć przy zakupie tego samego modelu już na kontynencie, w tym m.in. i w Polsce. Choć cztery gwiazdki, jak wiadomo, też nie są wynikiem bardzo dobrym...

Tylko dwie gwiazdki Voyagera (2007-02-01)

Zobacz więcej o modelu Chrysler Voyager

Zobacz szczegółowe wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP


Podobne wiadomości:

Tylko dwie gwiazdki Voyagera

Tylko dwie gwiazdki Voyagera

Aktualności 2007-02-01

Komentuj:

~leos 2007-02-07

skoro prawie wszyscy dostaja 5 gwiazdek, to znaczy ze 4 gwiadki nie są wynikiem b.dobrym, proste rozumowanie. A swoja droga maja powiekszyc skale ocen do 6 gwiazdek.

~Mario 2007-02-04

"Choć cztery gwiazdki, jak wiadomo, też nie są wynikiem bardzo dobrym..." redaktorom to sie od tych gwiazdek w głowie chyba namieszało, bo ile to jest bardzo dobrze 6 na 5 czy 7 na 5! Dla mnie ta skala jest do nieczego, powinna byc chociaz 10stopniowa bo jak teraz juz wszyscy dostaja praktycznie po 5* to znaczy ze juz mamy tak bezpieczne samochody ze bardziej juz nie beda.

~ho ho hoo 2007-02-02

Ta informacja pojawia się na wszystkich portalach motoryzacyjnych- zwykłe ratowanie tyłka przez chrystlera. Tak jak napisał Paweł samochód jest zrobiony pod kątem znanych przecież producentom procedur crash-testów. Redakcja wyciąga wniosek, że niebezpieczna jest tylko ta wersja z kierownicą po prawej stronie. A jak kupie wersje z kierownicą po lewej stronie i będę jechał z pasażerem i wjedzie we mnie pijak z prawej strony, to co ?? Pasażer zginie, bo samochód był skonstruowany tylko do zderzenia w lewą połówkę ??

~wojtas 2007-02-02

dokładnie PB ma racje, za systemy przypominające o zapiecu pasow można dostać nawet 3 punkty, a to może przyczynic sie do zwiekszenia liczby gwiazdek, a swoja droga testy zderzeniowe i te cale wyniki to zwykly marketing, ktory firmy wykorzystuja w niebywaly sposob, a faktyczne bezpieczenstwo zalezy od kilku/kilkunastu innych czynnikow

~PB 2007-02-02

To pokazuje gdzie można sobie wsadzić te testy, w których połowa aut z 5 gwiazdkami dostała je za to że ma przypominacz zapięcia pasów.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Honda pracuje nad hybrydą
Honda pracuje nad hybrydą
Japoński producent postawił sobie bardzo ambitny cel. Do 2030 roku dwie trzecie samochodów sprzedawanych przez tą markę ma być napędzana układem hybrydowym. Dlatego inżynierowie pracują nad nowym rozwiązaniem.