mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > 300 Citaro do Rzymu

300 Citaro do Rzymu

Spółka EvoBus Italia S.p.A., należąca do koncernu DaimlerChrysler, oraz prywatny włoski przewoźnik ATAC S.p.A. zawarli kontrakt na dostawę 300 autobusów miejskich Mercedes-Benz dla Rzymu.

300 Citaro do Rzymu

Zamówione pojazdy będą sukcesywnie przekazywane nabywcy do końca roku 2004. Już przed dwoma laty ATAC (Agenzia dei Trasporti Autoferrotranviari del Comune di Roma) zakupił po raz pierwszy 183 modele Citaro, wówczas z przeznaczeniem do ruchu międzymiastowego.

„Na podstawie bardzo dobrych doświadczeń koncernowi DaimlerChrysler przyznano subwencje w najnowszym przetargu europejskim na zakup 300 pojazdów” wyjaśnia Antonio Sacristan, prezes spółki EvoBus Italia. Po odebraniu wszystkich objętych umową autobusów, flota rzymskiego przewoźnika liczyć będzie prawie 2.700 pojazdów, z tego około 500 jest spod znaku Mercedes-Benz. Spółka ATAC obsługuje na terenie Rzymu i jego okolic sieć komunikacyjną o łącznej długości ponad 3.200 km i przewozi rocznie 870 milionów pasażerów.

Tym samym spółka ATAC jest najważniejszym klientem we Włoszech dla EvoBus GmbH. „Od dwóch lat nasze pojazdy sprawdzają się w codziennym ruchu na ulicach Rzymu. To przekonało naszego klienta i czyni go największym europejskim nabywcą Citaro” podkreśla Antonio Sacristan, prezes spółki EvoBus Italia.

ATAC, w ramach europejskiego przetargu, zdecydował się na dwa typy Mercedesa Citaro. Dla ruchu miejskiego przewidziano 12-metrową wersję pojazdu ze stojącym silnikiem OM 906 LA o mocy 205 kW (279 KM). Niskopodłogowy autobus posiada trzy pary drzwi wejściowych, co jest charakterystyczne dla włoskiej komunikacji miejskiej i ma zapewnić sprawną wymianę pasażerów na przystankach. Miejski Citaro oferuje w tej wersji 20 miejsc siedzących, dwa miejsca dla niepełnosprawnych oraz 85 miejsc stojących. Elektroniczna rampa do wygodnego wsiadania i wysiadania posłuży w szczególności osobom na wózkach inwalidzkich.

Na liniach regionalnych, łączących peryferie z centrum Rzymu, zostaną użyte również 12-metrowe wersje Citaro, tyle że dwudrzwiowe i wyposażone w 36 miejsc siedzących oraz jedno miejsce dla niepełnosprawnych. W celu spełnienia surowych wymogów ekologicznych w odniesieniu do komunikacji we włoskiej stolicy, obie wersje Citaro dysponują filtrami CRT, przy pomocy których emisja spalin ma wartości znacznie niższe niż te ustawowo przewidziane normą EURO-3.

„Citaro odniósł sukces i zyskał międzynarodowy rozgłos. Autobus ten sprawdza się z powodzeniem w wielu europejskich stolicach, np. w Paryżu, Londynie, Sztokholmie, Madrycie i Berlinie“ tyle Wolfgang Diez, odpowiedzialny za światową sprzedaż autobusów w koncernie DaimlerChrysler. „W roku 2003 sprzedaliśmy łącznie 2130 modeli z rodziny Mercedes-Benz Citaro. Tym samym osiągnęliśmy najwyższą sprzedaż roczną i rozszerzyliśmy naszą dominację na rynku europejskim“, podkreślił Wolfgang Diez.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport