mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > 30 lat Skody Garde

30 lat Skody Garde

W roku 1981 w zakładach w Kvasinach, fili Skody uruchomiona została seryjna produkcja legendarnej 110R - Skoda Garde. Prace nad tym modelem rozpoczęto już w roku 1977.

30 lat Skody Garde
Głównymi odbiorcami tego modelu mieli być mieszkańcy krajów kapitalistycznych. Egzemplarze, które trafiały na te rynki oznaczone były jako 120R Coupe lub Rapid. Samochód w większości rozwiązań technicznych bazował na sedanie 120LS, jednak do handlowej oferty marki wniósł kilka opracowań, typowych dla dziedzictwa modelu 130 RS. Były to np. zębatkowa przekładnia kierownicza czy niezależne zawieszeni tylnych kół oparte o układ skośnych wahaczy.


Skoda Garde od maja 1982 roku powstawała również w bratysławskiej fabryce BAZ w tej, w której obecnie wytwarzany jest najnowszy model- Citigo. Auto wyposażane było w 58-konny silnik o objętości 1174 ccm. Od sierpnia 1984 roku po przeprowadzonych modyfikacjach gamę uzupełniono o silnik o pojemności 1289 ccm, który był sprzężony z pięciostopniową przekładnią.


Rok 1987 przyniósł zakończenie produkcji w Bratysławie. Ofertę modelu z Kvasin zaś uproszczono. Od tej chwili wszystkie pojazdy nosiły nazwę Rapid i wyposażone były w silnik 1,3. Jednostka w wybranych wersjach przystosowana była do spalania benzyny bezołowiowej, a nawet zasilana wtryskiem paliwa(wyłącznie wersje na eksport).

Produkcja Skody Garde/Rapid została zakończona na początku 1990 roku. Łącznie powstało około 45 tys. egzemplarzy wszystkich odmian. Dziś samochód ten zaczyna być łakomym kąskiem dla kolekcjonerów i osób chcących posiadać ciekawego youngtimera.

Zobacz koniecznie: Wszystko o Skoda
Tematy w artykule: Skoda

Podobne wiadomości:

Skoda Karoq – od kiedy w sprzedaży?

Skoda Karoq – od kiedy w sprzedaży?

Aktualności 2017-08-05

Skoda Karoq - ruszyła produkcja

Skoda Karoq - ruszyła produkcja

Aktualności 2017-07-27

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowe Audi A8 - limuzyna przyszłości
Nowe Audi A8 - limuzyna przyszłości
Czwarta generacja flagowego modelu w końcu zadebiutowała. Nowe Audi A8 to kolejny, duży krok naprzód, a zarazem potwierdzenie hasła "przewaga dzięki technice". Oto najbardziej zaawansowana maszyna w tej klasie.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech