mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > 40 lat fabryki samochodów użytkowych w Woerth

40 lat fabryki samochodów użytkowych w Woerth

DaimlerChrysler obchodzi jubileusz: 40 lat samochodów ciężarowych Mercedes-Benz z fabryki w Wörth

Podczas imprezy zorganizowanej w celu uczczenia jubileuszu prof. Jürgen E. Schrempp, Prezes Zarządu DaimlerChrysler AG, powiedział: “Decyzja o założeniu fabryki w Wörth podjęta przez spółkę 40 lat temu okazała się być mądrym posunięciem. Dzisiaj Wörth jest największym zakładem montażowym samochodów ciężarowych w Europie, a przy zatrudnieniu na poziomie ponad 9 000 osób jest także największym pracodawcą w południowej części Palatynatu. Sukces tego zakładu możliwy był tylko dzięki ciężkiej pracy, zaangażowaniu i lojalności naszego personelu tutaj zatrudnionego.”

Historia sukcesu produkowanych w Wörth samochodów ciężarowych Mercedes-Benz rozpoczęła się 1 października 1963 roku od produkcji kabin. Już od kwietnia 1964 roku wszystkie elementy tłoczone kabin samochodów ciężarowych Mercedes-Benz pochodziły z zakładu w południowym Palatynacie. Pierwsza hala montażowa o długości 750 metrów i szerokości 50 metrów w swoim czasie była nie tylko jedną z największych, ale także najnowocześniejszych w Niemczech. Pierwszy kompletny samochód ciężarowy opuścił taśmę w roku 1965. Od roku 1973 rozpoczęto wprowadzanie modułowej produkcji ciężarówek opartej na koncepcji wspólnych rodzin podzespołów. Ówczesna Daimler-Benz AG była pierwszym przedsiębiorstwem na świecie wytwarzającym pojazdy użytkowe przy wykorzystaniu taśmy produkcyjnej.

Ponad czterdzieści lat po pierwszym wbiciu łopaty na budowie zakładu fabryka w Wörth zajmuje powierzchnię ponad 2,4 mln metrów kwadratowych. Wielkości produkcji także istotnie wzrosły z początkowego poziomu 800 samochodów ciężarowych rocznie do rocznej produkcji przekraczającej 75 000 pojazdów w roku 2002. Od czasu uruchomienia zakładu w 1963 roku fabrykę opuściło około 2,7 mln samochodów ciężarowych Mercedes-Benz. Liczba pracowników wzrosła z poziomu 100 osób w roku 1963 do ponad 9 000 osób, przy czym produkcja zakładu w Wörth zapewnia także zatrudnienie u dostawców, z których część ulokowała swe zakłady w pobliżu fabryki DaimlerChrysler.

Jedną z ważnych kart historii zakładu w Wörth zapisał Actros. Wyprodukowana w liczbie 260 000 pojazdów w okresie od roku 1996 do roku 2003, pierwsza generacja najcięższej rodziny samochodów użytkowych Mercedes-Benz odniosła imponujący sukces. Nowy model, w jeszcze większym stopniu przyjazny kierowcy, został wyróżniony w październiku przez jury złożone z grona międzynarodowych dziennikarzy tytułem “Truck of the Year 2004”.

Kolejną kluczową decyzją firmy było przeniesienie w roku 2002 produkcji pojazdów Unimog do zakładu w Wörth. Od roku 2003 rodzinę samochodów ciężarowych uzupełnia Econic, specjalistyczny pojazd przeznaczony do wykorzystania na przykład w miejskich przedsiębiorstwach oczyszczania, na lotniskach lub w straży pożarnej.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Wodorowy Lexus już za cztery lata
Wodorowy Lexus już za cztery lata
Brytyjskie źródła donoszą, powołując się na szefa europejskiego oddziału Lexusa, że już za cztery lata japoński producent zaoferuje klientom samochody elektryczne zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi.