mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > 40-lecie zespółu Volvo Trucks ds. Badania Przyczyn Wypadków

40-lecie zespółu Volvo Trucks ds. Badania Przyczyn Wypadków

Funkcjonujący w ramach Volvo Trucks Zespół ds. Badania Przyczyn Wypadków, (Accident Research Team), obchodzi 40 –lecie swojego istnienia oraz ciągłej pracy na rzecz bezpieczeństwa. W dużym stopniu, praca Zespołu ds. Badania Przyczyn Wypadków jest fundamentem wysoko cenionej reputacji Volvo Trucks w kwestiach związanych z bezpieczeństwem.

40-lecie zespółu Volvo Trucks ds. Badania Przyczyn Wypadków
- Volvo Trucks jest światowym liderem w dziedzinie bezpieczeństwa. Systematyczne oraz profesjonalne działania, jakie prowadzone są przez Zespół ds. Badania Przyczyn Wypadków od czasu jego powołania przed czterdziestu już laty, w dużym stopniu przyczyniły się do osiągnięcia przez nas i utrzymania tej wiodącej pozycji - powiedział Staffan Jufors, Prezes i Dyrektor Generalny Volvo Trucks.
 
Zespół ds. Badania Przyczyn Wypadków został utworzony przez Volvo Trucks w 1969 roku, a jego celem było zbieranie i analiza danych z wypadków, w których uczestniczyły samochody ciężarowe i których skutkiem były obrażenia fizyczne. Zespół kontynuuje swoje działania dotychczas. Początkowo, zespół działał na zasadzie pełnionych przez cały rok dyżurów, udając się w miejsca wypadków, jakie zdarzyły się w okolicach Geteborga, w celu zapoznania się z faktami i ich udokumentowania. Obecnie, Zespół ds. Badania Przyczyn Wypadków skoncentrował swoją uwagę głównie na analizie nowych typów wypadków. Przez wszystkie lata funkcjonowania Zespołu udało się zebrać tysiące analiz, które z kolei pozwoliły na utworzenie unikalnej bazy ekspertyz i informacji. Jednocześnie, współpraca z innymi krajami i ich władzami zaowocowała wymianą informacji naukowych na wysokim poziomie, co z kolei spowodowało, że prace Volvo przyczyniły się do poprawy bezpieczeństwa pojazdów użytkowych na całym świecie.

Prace Zespołu ds. Badania Przyczyn Wypadków ukierunkowane są zarówno na poprawę bezpieczeństwa czynnego, jak i biernego w samochodach ciężarowych Volvo. Celem działań na rzecz bezpieczeństwa biernego, jest dążenie do zminimalizowania negatywnych skutków wypadków. Bezpieczeństwo aktywne natomiast, oznacza znalezienie odpowiedzi na pytania: jakie są przyczyny wypadków i w związku z tym, co można zrobić, by zminimalizować ryzyko ich wystąpienia. Od lat 70. ubiegłego stulecia, Zespół podkreśla duże znaczenie środowiska pracy kierowcy w dziedzinie bezpieczeństwa czynnego, które to bezpieczeństwo pozostaje wiodącą koncepcją w prowadzonych obecnie badaniach.

- Przebyliśmy długą drogę w dziedzinie bezpieczeństwa biernego w samochodach ciężarowych. W tej chwili koncentrujemy się na kwestiach bezpieczeństwa czynnego oraz na zapobieganiu wypadkom drogowym. Dzieje się tak dlatego, iż zdajemy sobie sprawę z faktu, że, co równie istotne, czynnik ludzki jest przyczyną wielu wypadków - mówi Anna Wrige, Menedżer Zespołu ds. Badania Przyczyn Wypadków.

- Obecnie, podobnie jak w przeszłości, działania Zespołu w sposób bezpośredni przyczyniają się do rozwoju nowych produktów i systemów. Każde nowe rozwiązanie w dziedzinie poprawy bezpieczeństwa, jakie Volvo Trucks prezentuje, jest po części wynikiem prac Zespołu - dodaje Anna Wrige.


Fakty dotyczące bezpieczeństwa:

Od czterdziestu już lat, prace Zespołu Volvo Trucks ds. Badania Przyczyn Wypadków, przyczyniają się do rozwoju wielu elementów związanych z bezpieczeństwem. Oto niektóre z przykładów, wskazujących na rozwój osiągnięty dzięki Volvo Trucks.

1977 Volvo F10/F12 z bezpieczną kabiną, poddaną testom na bezpieczeństwo w szwedzkiej próbie zderzeniowej i wyjątkowej próbie kolizji z barierą; kabina z pochłaniającą energię ze zderzenia tablicą rozdzielczą oraz nisko osadzonym zderzakiem przednim

1979 Trzypunktowe, bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa z elektroniczna blokadą oraz kierownica pochłaniającą energię ze zderzenia

1985 Wprowadzenie na rynek pojazdu Volvo FL, wyposażonego w hamulce typu Z-cam I układ ABS

1994 Poduszka powietrzna

1996 Przednia Belka Przeciwnajazdowa (FUPS – Front Underrun Protection System)

1998 Hamulce tarczowe wraz z układem EBS (Electronic Brake System)

2001 Układ Stabilizacji Toru Jazdy ESP (Electronic Stability Program)
 
2003 Aktywny tempomat (ACC- Adaptive Cruise Control)

2005 Montowany fabrycznie, jako opcja, Alcolock

2008 Układ Wspomagania Zmiany Pasa Ruchu. System do wykrywania pojazdów znajdujących się w obszarze martwego pola po stronie pasażera.

Układ Monitorowania Reakcji Kierowcy (Driver Alert Suport) – system wykorzystujący kamerę monitorującą tor jazdy pojazdu względem poziomego oznakowania drogi. Jeżeli tor jazdy staje się nieregularny, kierowca otrzymuje ostrzeżenie w postaci sygnału dźwiękowego i komunikatu tekstowego. Jeżeli, mimo ostrzeżenia, sytuacja nie ulega poprawie, kierowca otrzymuje nakaz zatrzymania się i odpoczynku.

ESP (Układ Stabilizacji Toru Jazdy) dostępny również w podwoziach samochodów ciężarowych 6x2 holujących przyczepy.

Podobne wiadomości:

Concierge zatankuje i umyje Volvo

Concierge zatankuje i umyje Volvo

Aktualności 2016-11-21

Autonomiczna ciężarówka i 50 tys. puszek Budweisera

Autonomiczna ciężarówka i 50 tys. puszek...

Ciężarówki i Autobusy 2016-10-27

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport