mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > 40-lecie zespółu Volvo Trucks ds. Badania Przyczyn Wypadków

40-lecie zespółu Volvo Trucks ds. Badania Przyczyn Wypadków

Funkcjonujący w ramach Volvo Trucks Zespół ds. Badania Przyczyn Wypadków, (Accident Research Team), obchodzi 40 –lecie swojego istnienia oraz ciągłej pracy na rzecz bezpieczeństwa. W dużym stopniu, praca Zespołu ds. Badania Przyczyn Wypadków jest fundamentem wysoko cenionej reputacji Volvo Trucks w kwestiach związanych z bezpieczeństwem.

40-lecie zespółu Volvo Trucks ds. Badania Przyczyn Wypadków
- Volvo Trucks jest światowym liderem w dziedzinie bezpieczeństwa. Systematyczne oraz profesjonalne działania, jakie prowadzone są przez Zespół ds. Badania Przyczyn Wypadków od czasu jego powołania przed czterdziestu już laty, w dużym stopniu przyczyniły się do osiągnięcia przez nas i utrzymania tej wiodącej pozycji - powiedział Staffan Jufors, Prezes i Dyrektor Generalny Volvo Trucks.
 
Zespół ds. Badania Przyczyn Wypadków został utworzony przez Volvo Trucks w 1969 roku, a jego celem było zbieranie i analiza danych z wypadków, w których uczestniczyły samochody ciężarowe i których skutkiem były obrażenia fizyczne. Zespół kontynuuje swoje działania dotychczas. Początkowo, zespół działał na zasadzie pełnionych przez cały rok dyżurów, udając się w miejsca wypadków, jakie zdarzyły się w okolicach Geteborga, w celu zapoznania się z faktami i ich udokumentowania. Obecnie, Zespół ds. Badania Przyczyn Wypadków skoncentrował swoją uwagę głównie na analizie nowych typów wypadków. Przez wszystkie lata funkcjonowania Zespołu udało się zebrać tysiące analiz, które z kolei pozwoliły na utworzenie unikalnej bazy ekspertyz i informacji. Jednocześnie, współpraca z innymi krajami i ich władzami zaowocowała wymianą informacji naukowych na wysokim poziomie, co z kolei spowodowało, że prace Volvo przyczyniły się do poprawy bezpieczeństwa pojazdów użytkowych na całym świecie.

Prace Zespołu ds. Badania Przyczyn Wypadków ukierunkowane są zarówno na poprawę bezpieczeństwa czynnego, jak i biernego w samochodach ciężarowych Volvo. Celem działań na rzecz bezpieczeństwa biernego, jest dążenie do zminimalizowania negatywnych skutków wypadków. Bezpieczeństwo aktywne natomiast, oznacza znalezienie odpowiedzi na pytania: jakie są przyczyny wypadków i w związku z tym, co można zrobić, by zminimalizować ryzyko ich wystąpienia. Od lat 70. ubiegłego stulecia, Zespół podkreśla duże znaczenie środowiska pracy kierowcy w dziedzinie bezpieczeństwa czynnego, które to bezpieczeństwo pozostaje wiodącą koncepcją w prowadzonych obecnie badaniach.

- Przebyliśmy długą drogę w dziedzinie bezpieczeństwa biernego w samochodach ciężarowych. W tej chwili koncentrujemy się na kwestiach bezpieczeństwa czynnego oraz na zapobieganiu wypadkom drogowym. Dzieje się tak dlatego, iż zdajemy sobie sprawę z faktu, że, co równie istotne, czynnik ludzki jest przyczyną wielu wypadków - mówi Anna Wrige, Menedżer Zespołu ds. Badania Przyczyn Wypadków.

- Obecnie, podobnie jak w przeszłości, działania Zespołu w sposób bezpośredni przyczyniają się do rozwoju nowych produktów i systemów. Każde nowe rozwiązanie w dziedzinie poprawy bezpieczeństwa, jakie Volvo Trucks prezentuje, jest po części wynikiem prac Zespołu - dodaje Anna Wrige.


Fakty dotyczące bezpieczeństwa:

Od czterdziestu już lat, prace Zespołu Volvo Trucks ds. Badania Przyczyn Wypadków, przyczyniają się do rozwoju wielu elementów związanych z bezpieczeństwem. Oto niektóre z przykładów, wskazujących na rozwój osiągnięty dzięki Volvo Trucks.

1977 Volvo F10/F12 z bezpieczną kabiną, poddaną testom na bezpieczeństwo w szwedzkiej próbie zderzeniowej i wyjątkowej próbie kolizji z barierą; kabina z pochłaniającą energię ze zderzenia tablicą rozdzielczą oraz nisko osadzonym zderzakiem przednim

1979 Trzypunktowe, bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa z elektroniczna blokadą oraz kierownica pochłaniającą energię ze zderzenia

1985 Wprowadzenie na rynek pojazdu Volvo FL, wyposażonego w hamulce typu Z-cam I układ ABS

1994 Poduszka powietrzna

1996 Przednia Belka Przeciwnajazdowa (FUPS – Front Underrun Protection System)

1998 Hamulce tarczowe wraz z układem EBS (Electronic Brake System)

2001 Układ Stabilizacji Toru Jazdy ESP (Electronic Stability Program)
 
2003 Aktywny tempomat (ACC- Adaptive Cruise Control)

2005 Montowany fabrycznie, jako opcja, Alcolock

2008 Układ Wspomagania Zmiany Pasa Ruchu. System do wykrywania pojazdów znajdujących się w obszarze martwego pola po stronie pasażera.

Układ Monitorowania Reakcji Kierowcy (Driver Alert Suport) – system wykorzystujący kamerę monitorującą tor jazdy pojazdu względem poziomego oznakowania drogi. Jeżeli tor jazdy staje się nieregularny, kierowca otrzymuje ostrzeżenie w postaci sygnału dźwiękowego i komunikatu tekstowego. Jeżeli, mimo ostrzeżenia, sytuacja nie ulega poprawie, kierowca otrzymuje nakaz zatrzymania się i odpoczynku.

ESP (Układ Stabilizacji Toru Jazdy) dostępny również w podwoziach samochodów ciężarowych 6x2 holujących przyczepy.

Podobne wiadomości:

Policja podsumowuje długi weekend

Policja podsumowuje długi weekend

Aktualności 2017-08-15

Volvo zastrzega nazwę S50

Volvo zastrzega nazwę S50

Aktualności 2017-07-31

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Abrera czy Teide? Oto nazwy dla nowego Seata
Abrera czy Teide? Oto nazwy dla nowego Seata
Seat ogłosił konkurs na nową nazwę dla największego SUV-a w gamie. Wpłynęło ponad 10 tys. zgłoszeń, a jury wybrało kilka finałowych propozycji, z których zostanie wyłoniona nazwa modelu.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech