4x4 Road

Niemiecki producent Fulda wprowadza do sprzedaży nową rodzinę opon do coraz popularniejszych samochodów typu SUV.

4x4 Road

Należąca do koncernu Goodyear i szczycąca się produkcją opon typu High Performance Fulda, wprowadza na rynek nową rodzinę opon zaprojektowanych specjalnie do samochodów takich, jak BMW X5, Jeep Cherokee, Nissan Murano, Range Rover, VW Touareg, Porsche Cayenne oraz podobnych. W odpowiedzi na dynamiczny tego segmentu aut i specyfikę ich ciężkiej konstrukcji, opony muszą sprostać wysokim wymaganiom aby znacznie zwiększyć bezpieczeństwo, komfort jazdy oraz zmniejszyć zużycie paliwa.

Mimo, że samochody te umożliwiają jazdę w trudnym terenie, wykorzystywane są głównie jako rodzinny środek transportu po normalnych nawierzchniach. Z przeprowadzonych ostatnio badań konsumenckich wynika, że typowa rodzina posiadająca samochód typu SUV to aktywni zawodowo młodzi ludzie z małymi dziećmi. Poza bezpieczeństwem, najważniejszy jest dla nich komfort jazdy, a także trwałość wszystkich elementów samochodu w tym opon.

Badania pokazują także, że istotną rolę w podejmowaniu decyzji zakupowej odgrywają dobre osiągi opon w różnych warunkach pogodowych, dobre parametry jazdy na mokrej nawierzchni oraz krótka droga hamowania. Innym z najważniejszych kryteriów branych pod uwagę była trwałość, w ślad za którą plasowały się jakość produktu, jego długa żywotność, oraz poczucie komfortu.

Opatentowana konstrukcja opon Fulda 4x4 Road ma spełnić te kluczowe oczekiwania i zapewnić znaczne skrócenie drogi hamowania, zwiększoną wytrzymałość oraz obniżony poziom emitowanego hałasu, przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa. Skrócenie drogi hamowania uzyskano dzięki nowemu, opartemu na związkach krzemu składnikowi mieszanki oraz wzorowi bieżnika.

Zwiększona wytrzymałość to wynik zastosowania, wielowarstwowej konstrukcji oraz specjalnie zaprojektowanemu kształtowi bieżnika, a niski poziom hałasu osiągnięto poprzez wprowadzenie dynamicznego profilu jego konstrukcji. Niska elastyczność, bieżnik o wysokiej zawartości związków krzemu oraz duża ilość rowków promieniowych, zwiększają przyczepność opony, co znacznie skraca drogę hamowania, zwłaszcza na mokrej i śliskiej nawierzchni. Ryzyko aquaplaningu zostało zminimalizowane dzięki szerokim rowkom obwodowym, które wydajniej odprowadzają znaczne ilości wody.

Z kolei niski poziom hałasu osiągnięto dzięki zastosowaniu wzoru bieżnika o kątowych rowkach centrycznych, co pozwoliło zredukować zmienną częstotliwość szumów, jakie opona generuje podczas toczenia. Zwiększenie wytrzymałości jest efektem zastosowania wielowarstwowej konstrukcji, która gwarantuje odporność na mocne uderzenia oraz zapewnia stabilność podczas jazdy z dużą prędkością.

Zastosowany wzór bieżnika umożliwia równomierną dystrybucję ciśnienia wewnątrz opony, co przekłada się na jej równomierne zużycie oraz zmniejszenie zużycia paliwa. Wyprofilowane boki opony Fulda 4x4 Road zmniejszają ryzyko uszkodzenia felg w przypadku uderzenia w krawężnik lub podczas jazdy po wybojach. Poprzez zastosowanie nowej, specjalnej konstrukcji drutówki opona lepiej przylega do obręczy i wykazuje lepsze właściwości uszczelniające. Opony dostępne są w 20 wariantach, dla obręczy 15”, 16”, 17”, 18” oraz 19”.

Tematy w artykule: opony opony Fulda

Podobne wiadomości:

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Aktualności 2016-04-05

Goodyear przedstawia oponę dla samochodów autonomicznych

Goodyear przedstawia oponę dla samochodów...

Technika 2016-03-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport