4xLoeb

Jako trzeci zawodnik czempionatu globu, Francuz z zespołu Citroena, po raz czwarty z rzędu wygrał eliminację Mistrzostw Świata. Przed nim tylko Finom Hanu Mikola i Tommi Makinen udała się taka seria.

4xLoeb

Broniący tytułu mistrza świata, Sebastien Loeb (Citroen Xsara) wygrał w niedzielę Rajd Turcji, siódmą eliminację samochodowych MŚ. To czwarta z rzędu i piąta w sezonie wygrana Francuza.

Na mecie Rajdu Turcji Loeb wyprzedził Norwega Pettera Solberga (Subaru Impeza) i Fina Marcusa Groenholma (Peugeot 307), a czwarte miejsce zajął Carlos Sainz. Hiszpan który pod koniec ubiegłego roku oficjalnie zakończył karierę ze względu na kłopoty kadrowe, na prośbę szfostwa Citroena przerwał "emeryturę".

Loeb na początku rywalizacji objął prowadzenie w rajdzie, ale w piątek sprawcą największej niespodzianki był Włoch Gian-Luigi Galli, który wygrał trzeci odcinek specjalny i na krótko został liderem. Dzięki dobrym wynikom uzyskiwanym także na innych OS kierowca jadący Mitsubishi Lancer zakończył pierwszy etap na drugim miejscu, wyprzedzając Groenholma, Solberga i Sainza.

Niestety walka na oesach straciła posmak sensacji na odcinkach drugiego dnia. Pechowy dla Galliego okazała się już pierwsza próba: rozłączył mu się przewód turbosprężarki. W wyniku tej awarii stracił ponad cztery minuty i spadł na dziewiątą pozycję. Jak widać

Mitsubishi dopracowało się już szybkości - teraz japoński producent potrzebuje jeszcze szlifów niezawodności. W sobotę doszło także do drugiej zmiany w czołówce, bowiem Solberg wyprzedził Groenholma. Jednak strata Norwega - 1.13,9 do Loeba dawała mu jednak tylko teoretyczne szanse na wyprzedzenie Francuza i triumf w Rajdzie Turcji. Ciągle równo, na czwartym miejscu jechał Sainz.

Niedzielna, ostatnia pętla nie przyniosła zmian w czołówce klasyfikacji, a przewaga jadącego dość asekuracyjnie Loeba nad Solbergiem zmalała do 59,6 s. Asekuracyjnie nie znaczy jednak wolno, a Francuz dowiózł komplet punktów do mety i umocnił się na prowadzeniu w MŚ kierowców, z dorobkiem 55 punktów. Wyprzedza Solberga - 42 pkt oraz Estończyka Markko Martina (Peugeot 307) - 38, który w Turcji był piąty.

Oto pierwsza, punktowana ósemka w Rajdzie Turcji:
1. Sebastian Loeb (Citroen Xsara) 4:21.48,0
2. Petter Solberg (Subaru Impreza) strata 59,6 s
3. Marcus Groenholm (Peugeot 307) 1.15,3
4. Carlos Sainz (Citroen Xsara) 4.17,9
5. Markko Martin (Peugeot 307) 5.57,2
6. Toni Gardemeister (Ford Focus) 8.07,3
7. Roman Kresta (Ford Focus) 8.48,3
8. Gigi Galli (Mitsubishi Lancer) 9.38,9
9. Antony Warmbold (Ford Focus) 11.26,7
10. Harri Rovanpera (Mitsubishi Lancer) 13.51,4

A to jak prezentuje się klasyfikacja indywidualna i producentów po siódmym rajdzie WRC:

1. Sebastian Loeb (Francja/Citroen) 55 pkt
2. Petter Solberg (Norwegia/Subaru) 42
3. Markko Martin (Estonia/Peugeot)38
4. Marcus Groenholm (Finlandia/Peugeot) 32
5. Toni Gardemeister (Finlandia/Ford) 31
6. Harri Rovanpera (Finlandia/Mitsubishi) 13

1. Peugeot 72
2. Citroen 68
3. Ford 49
4. Subaru 46
5. Mitsubishi 30
6. Skoda 8

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport