mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > 500 razy Trollino

500 razy Trollino

Cichy i nie powoduje zanieczyszczeń, a przy tym wygodny, niezawodny i ekonomiczny. To trolejbus! Solaris wyprodukował i dostarczył pięćsetny trolejbus Trollino. Odbiorcą jubileuszowego pojazdu jest Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie.

500 razy Trollino
Solaris, jeden z największych europejskich producentów niskopodłogowych autobusów miejskich, jest także liderem w sprzedaży trolejbusów. Od 2001 roku, gdy zbudowano pierwszego elektrycznego Solarisa, dostarczono do klientów pół tysiąca tego typu pojazdów. Wyjątkowy Trollino o numerze 500 zasilił florę lubelskiego Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w ramach realizacji zamówienia na łącznie 30 nowoczesnych i ekologicznych Solarisów Trollino 12. Jest to jednocześnie największy w historii podpoznańskiego producenta przetarg na trolejbusy realizowany w Polsce.

- Sukces rodziny Trollino jest dla mnie powodem do nieskrywanej dumy. Trolejbusy są technologicznie bardzo zaawansowane, a każdy kontrakt to prawdziwe wyzwanie, gdyż pojazdy, jakie życzą sobie klienci potrafią się od siebie znacznie różnić. Popularność Trollino w całej Europie jest potwierdzeniem ich jakości i niezawodności - mówi Solange Olszewska, Prezes Zarządu Solaris Bus & Coach S.A.

Pierwszy niskopodłogowy trolejbusów marki Solaris dostarczony został w 2001 roku Przedsiębiorstwu Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni, rozpoczynając tym samym nowy etap w rozwoju tych pojazdów. Od czasu swojej premiery elektryczne pojazdy z Bolechowa cieszą się niesłabnącą popularnością. Tylko w zeszłym roku dostarczono 98 trolejbusów różnych długości. Polskie trolejbusy znalazły klientów w 14 europejskich krajach wożąc mieszkańców między innymi Bolonii, Budapesztu, Bukaresztu, Coimbry, Debreczyna, Landskrony, Neapolu, Rzymu, Rygi, Salzburga, Sofii, Tallina i Wilna. W zeszłym roku pierwsze Trollino zawitały także na niemiecki rynek, we flocie Barnimer Busgesellschaft mbH (BBG) z Eberswalde. Jednak najwięcej z nich - blisko 100 - dostarczonych zostało do klientów z Czech. Również z czeskimi firmami Solaris współpracuje najczęściej, gdy mowa o silnikach trakcyjnych i osprzęcie elektrycznym w jaki wyposażane są Trollino. Głównymi dostawcami tych części są bowiem Cegelec a.s. z Ostrawy, Škoda Electric z Pilzna oraz polski Medcom.

Trolejbusy należą do najbardziej ekologicznych środków komunikacji miejskiej. Ze względu na rodzaj stosowanego napędu należą do tzw. pojazdów "zero emisyjnych". Jeżeli dodatkowo prąd niezbędny do zasilania trolejbusowej sieci trakcyjnej pozyskiwany jest ze źródeł odnawialnych - jak w przypadku miasta Salzburg, zasilającego sieć przy pomocy elektrowni wodnych - otrzymuje się komunikację miejską wolną od jakichkolwiek szkodliwych substancji, a wraz z tym miasta z czystszym powietrzem. Przy wciąż rosnących cenach oleju napędowego trolejbusy stają się coraz bardziej ekonomiczną alternatywą dla spalinowych napędów pozwalając przewoźnikom uniezależnić się od ich szybko zmieniających się cen.

Trollino dla Lublina
Solarisy Trollino są pasażerom w Lublinie dobrze znane już od 2008 roku, kiedy to do stolicy Lubelszczyzny dostarczone zostały pierwsze 4 sztuki. W listopadzie 2010 roku oferta Solarisa została uznana jako najkorzystniejsza w przetargu na 30 niskopodłogowych, ekologicznych trolejbusów. Wśród nich znalazł się trolejbus numer 500, który opuścił bramy fabryki w podpoznańskim Bolechowie.

Wszystkie trolejbusy dla MPK w Lublinie są dwunastometrowe, i w pełni niskopodłogowe. Dodatkowo wyposażone są w funkcję "przyklęku" pozwalającą na obniżenie wysokości wejścia o 70 mm. Szczególnie ważne jest to dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich czy też rodziców z wózkami dziecięcymi. System wewnętrznego monitoringu znacząco zwiększa poczucie bezpieczeństwa podróżujących, z kolei wbudowany biletomat gwarantuje nieograniczony - bez względu na dzień czy godzinę - dostęp do biletów. Komfort pracy kierowcy, także w te najgorętsze dni, zapewnia klimatyzacja, natomiast komplet przesuwnych okien bocznych, obejmujących do 50 procent powierzchni szyby, z powodzeniem zadba o schłodzenie przestrzeni pasażerskiej.

Podobne wiadomości:

Autobusy szkolne są w tragicznym stanie

Autobusy szkolne są w tragicznym stanie

Aktualności 2016-11-25

Solaris dostarczy wodorowe trolejbusy dla Rygi

Solaris dostarczy wodorowe trolejbusy dla...

Ciężarówki i Autobusy 2016-11-09

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport