mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > 582 mln euro na Alteę

582 mln euro na Alteę

SEAT zamknął rok 2003 zyskiem na poziomie 135 milionów euro. To wprawdzie mniej niż rok wcześniej, ale jest to wynik optymalny, wziąwszy pod uwagę ogromną wartość inwestycji realizowanych przez firmę, a związanych głównie z wprowadzeniem na rynek nowego modelu Seata Altea.

582 miliony euro przeznaczono na prace badawczo-rozwojowe oraz na zaadaptowanie procesów produkcyjnych pod kątem wprowadzenia na rynek modelu Altea - symbolu nowej ery SEAT-a.

O danych tych poinformował w ubiegłym tygodniu prezes SEAT-a, dr Andreas Schleef, wspominając jednocześnie o toczących się rozmowach i ustaleniach w sprawie układu zbiorowego, którego celem jest „maksymalizacja konkurencyjności i stabilizacja zatrudnienia poprzez zastosowanie, między innymi, koncepcji i środków służących zwiększeniu elastyczności".

Dr Schleef mówił także o „nowym Seacie", jaki ujawnił się poprzez model Altea, wyznaczając punkt zwrotny w całej historii i wizerunku firmy. Jest to pierwszy samochód w nowej rodzinie modeli SEAT-a oraz pierwszy produkt zaprojektowany w ramach Audi Brand Group, do której obok Audi należy SEAT wraz z Lamborghini.

Inwestycje związane z adaptacją procesów produkcyjnych w Martorell pod kątem produkcji modelu Altea pochłonęły 400 milionów euro. Zatem, wraz ze 182 milionami przeznaczonymi na prace badawczo-rozwojowe, opracowanie i przygotowanie produkcji nowego modelu kosztowało łącznie 582 miliony euro.

W 2003 roku SEAT wyprodukował 460,040 samochodów pod własną marką, co stanowi wzrost o 2,1% w stosunku do poprzedniego roku. Liczba ta obejmuje samochody powstałe zarówno w Martorell, jak i w innych zakładach produkcyjnych grupy Volkswagena. Jest to znaczący wzrost, zważywszy, że w czerwcu 2003 roku zakończono produkcję SEAT Inca, lekkiego pojazdu dostawczego.

SEAT sprzedał swoim Klientom łącznie 460,151 samochodów. Wynik podobny jak w roku 2002, który osiągnięto mimo ogólnych niekorzystnych trendów i kurczenia się największych rynków głównie w Europie Zachodniej, gdzie firmie wbrew tendencjom udało się nawet powiększyć udział w rynku.

Zadecydowały o tym przede wszystkim dobre wyniki na tradycyjnie trudnych rynkach, takich jak Wielka Brytania i Niemcy, gdzie wzrost sprzedaży wyniósł odpowiednio 17,5% i 14,2%. Sprzedaż podskoczyła także znacząco w Chorwacji, na Słowacji i na Węgrzech.

Mówiąc o perspektywach na przyszłość, Dr Schleef wyraził swoje przekonanie o sukcesie „nowego SEAT-a”, który powinny zapewnić obecnie produkowane najpopularniejsze modele Ibiza i Leon oraz model Altea, który zapowiada się bardzo obiecująco. Te trzy wymienione modele SEAT będzie traktował jako główne filary swej działalności.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport