5xLoeb

W Rajdowych Mistrzostwach Świata nastała hegemonia Citroena i Loeba. Francuz prowadzący Xsarę WRC pewnie i szybko zmierza po drugi z rzędu i w karierze tytuł mistrza. Za nim toczy się coraz ciekawsza walka.

5xLoeb

Na półmetku sezonu można zaryzykować stwierdzenie, że Sebastien Loeb zmierza po swój drugi tytuł najlepszego kierowcy globu. Wspólnie z kończący starty po tym sezonie zespołem fabrycznym francuskiego producenta, realizuje on cel podwójnej korony. W ostatnich dwóch startach sprawnie pomaga im w tym Hiszpan Carlos Sainz, zdobywca trzeciego miejsca w Grecji. Tymczasem za ich plecami zaczyna dziać się coraz więcej.

Po wskazówkach szefostwa zespołu Forda, Fin Toni Gardemeister pojechał nie tylko czysto i pewnie, ale i szybko, pewnie wpasowując się w końcowych rezultatach między dwa Citroeny. Drugie miejsce daje mu 8 punktów, awans na trzecią pozycję w klasyfikacji generalnej i realne szanse na końcowy sukces - miejsce na podium dla siebie i zespołu Forda. Tym bardziej, że pozostałe teamy fabryczne narzekają na różne usterki i przeszkody.

Tak choćby dzieje się z Peugeotem, którego kierowcy zawodzą swoich fanów w tym roku. Markus Groenholm zajął co prawda czwarte miejsce, ale mistrza z 2000 i 2002 roku stać na dużo więcej - tym razem ponownie zawiodła technika w 307-ce WRC. Po pierwszym dniu wygranych oesowych i prowadzenia, awaria małego elementu zepchnęła Fina w dół stawki. Jego zespół uważa jednak, że nieco mniej wymagające pod względem wytrzymałości auta rajdy w drugiej części sezonu pomogą wrócić na pozycję lidera w klasyfikacji konstruktorów.

Niespodzianką był pokaz możliwości innego Fina. Mikko Hirvonen, który w zeszłym roku nie sprawdził się zdaniem Subaru w firmowej Imprezie WRC, tym razem, za kierownicą prywatnego Forda Focusa WRC w specyfikacji z 2003 roku, zaskoczył wszystkich wygrywając trzy odcinki i prowadząc przez moment pierwszego dnia walki. Młody Fin dowiózł do mety piąte miejsce i chyba skierował na siebie wzrok kilku niedowiarków.

Szóste i siódme miejsce w klasyfikacji to dwa auta Mitsubishi. Japoński team wraca powoli, acz konsekwentnie do formy i w przyszłym roku kiedy zabraknie francuskich zespołów być może będzie walczył o podium. Dwa auta na mecie to łącznie pięć punktów, ale znacznie bardziej cieszy brak defektów - dobra prognoza na drugą część sezonu.

Ostatnie punktowane miejsce do końca mogło być przedmiotem walki. Jadący nadal bezbarwnie Estończyk Markko Martin narzekał na brak wyczucia auta. Z kolei Norweg Petter Solberg zaczął trzeci dzień z 50 sekundową stratą do niego i teoretycznie miał szansę na walkę na czterech oesach. Zeszłorocznemu zwycięzcy Grecji nie udało się jednak odrobić straty po problemach z pierwszego dnia. 0 punktów, ale jak zawsze pełen optymizm co do startu w następnym rajdzie sezonu - Argentyna startuje już 15 lipca.


Oto pierwsza, punktowana ósemka w Rajdzie Turcji:
1. Sebastien Loeb (Francja/Citroen Xsara)  10 
2. Toni Gardemeister (Finlandia/Ford Focus)  8 
3. Carlos Sainz (Hiszpania/Citroen Xsara)  6
4. Marcus Groenholm (Finlandia/Peugeot 307)  5
5. Mikko Hirvonen (Finlandia/Ford Focus)  4
6. Harri Rovanpera (Finlandia/Mitsubishi Lancer) 3 
7. Gigi Galli (ITA/Mitsubishi Lancer)   2
8. Markko Martin (Estonia/Peugeot 307)  1

Klasyfikacja indywidualna i producentów po rajdzie Grecji (8 z 16 eliminacji):
1. Sebastien Loeb (Francja/Citroen Xsara) 65 pkt
2. Petter Solberg (Norwegia/Subaru Impreza) 42
3. Markko Martin (Estonia/Peugeot 307) 39
= Toni Gardemeister (Finlandia/Ford Focus) 39
5. Marcus Groenholm (Finlandia/Peugeot 307) 37
6. Harri Rovanpera (Finlandia/Mitsubishi Lancer) 16

1. Citroen 84
2. Peugeot 79
3. Ford 57
4. Subaru 47
5. Mitsubishi 37
6. Skoda 8

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport