mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > ACEA: Niewielki wzrost w 2007 r.

ACEA: Niewielki wzrost w 2007 r.

W ubiegłym roku na rynku europejskim (UE + EFTA) sprzedano łącznie prawie 16 milionów nowych samochodów. Jest to wynik o 1,1% wyższy niż rok wcześniej.

Zdecydowanie lepiej pod tym kątem wypadły kraje z naszego regionu Europy, gdzie sprzedaż wzrosła aż o 14,5%. Aż w siedmiu nowych państwach członkowskich UE zanotowano dwucyfrowy przyrost liczby zarejestrowanych nowych aut. Największy na Litwie (+48,3%), Łotwie (+26,8%), w Rumunii (+26,3%) i Polsce (22,9%). Gorszą sprzedaż niż w 2006 roku zanotowano tylko na Węgrzech (-7,8%). Najlepszą sprzedażą może się pochwalić Rumunia (312.532), Polska (293.319), Węgry (173.025) i Czechy (132.542). Łącznie w nowych krajach unijnych w ubiegłym roku sprzedano 1.164.664 nowych samochodów.

Mniejsze powody do zadowolenia mają kraje zachodniej Europy, gdzie wzrost sprzedaży wyniósł tylko 0,2% (14.794.207). Spora w tym "zasługa" aż 9,2-procentowego spadku sprzedaży u naszych zachodnich sąsiadów, co jest następstwem podniesienia podatku VAT. Mimo to Niemcy wciąż są największym europejskim rynkiem ze sprzedażą na poziomie 3.148.163 aut. Dzięki 7,1-procentowemu wzrostowi na drugie miejsce awansowały Włochy (2.490,5 tys.) spychając tym samym na trzecią pozycję Wlk. Brytanię (+2,5%; 2.404,0 tys.). Czwartym największym rynkiem pozostała Francja (+3,2%; 2.064,5 tys.), a piątym Hiszpania (-1,2%; 1.614,8 tys.). W tej części Europy największym przyrostem sprzedaży nowych aut może się pochwalić Norwegia (+18,3%), a największy spadek zanotowano w sąsiadującej Finlandii (-13,8%).

2007 rok nie przyniósł jakichś rewolucyjnych zmian na liście najczęściej kupowanych marek. Zdecydowanym liderem europejskiego rynku pozostaje Volkswagen z 10,2-procentowym udziałem, mimo spadku sprzedaży o 3,4% (1.630,6 tys.). Na drugim miejscu plasuje się Opel, gdzie mimo wzrostu sprzedaży o 0,8% (1.344,4 tys.) udział w rynku zmniejszył się nieznacznie do 8,4%. Praktycznie niezmieniona sprzedaż (+0,5%; 1.276,7 tys.) i udział rynkowy (8%) pozwoliły Fordowi awansować na trzecią lokatę kosztem Renault. Francuska marka zanotowała największy spadek sprzedaży (-7,5%; 1.208,1 tys.) spośród największych w Europie graczy. Kolejne miejsca w rankingu zajęły Peugeot (-1,2; 1.107,6 tys.), Fiat (+8,6%; 977,0 tys.), Citroen (+2,9%; 943,5 tys.) i Toyota (+2,6%; 890,1%).

Największy wzrost sprzedaży zanotowały marki MINI (+26,8%), Dacia (+24,7%), Honda (+12,0%) oraz Chevrolet (+11,7%).
Tematy w artykule: ACEA auta nowe

Podobne wiadomości:

Europejczycy kupią w tym roku więcej aut niż planowano

Europejczycy kupią w tym roku więcej aut niż...

Aktualności 2015-07-10

Polacy kupują coraz więcej aut elektrycznych

Polacy kupują coraz więcej aut elektrycznych

Aktualności 2015-04-30

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport