mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > ADAC: Raport awaryjności 2005

ADAC: Raport awaryjności 2005

Niemiecki Związek Samochodowy ADAC przedstawił raport awaryjności samochodów osobowych za rok 2005. Jak wynika ze statystyk najmniej awaryjnymi pojazdami u naszych zachodnich sąsiadów okazały się ich własne marki.

ADAC: Raport awaryjności 2005

Wyniki awaryjności modeli zostały opracowane przez ADAC na podstawie 1 960 000 awarii jakie zostały zgłoszone do niemieckiego związku. W czterech z siedmiu segmentów samochodowych najmniej psującymi się pojazdami były te, pochodzące z Niemiec. Pod uwagę brane były samochody w wieku od 1-6 lat, które nie przechodziły żadnych liftingów i modyfikacji minimum przez trzy lata produkcyjne i zostały zarejestrowane w liczbie minimum 10 tys. egzemplarzy.

W klasie aut małych dwie pierwsze pozycje nie zmieniły się w porównaniu z raportem z roku 2004. Najmniej podatne na awarie okazały się modele Audi A2 i należącego do koncernu BMW, modele MINI, zaś trzecie miejsce przypadło Hondzie Jazz. Wśród najbardziej pechowych w tym segmencie znalazły się natomiast modele: Hyundai Getz, Fiat Punto i Mazda2. Dopiero na ósmym miejscu zostało sklasyfikowane pierwsze z francuskich aut i co ciekawe nie był to żaden z najnowszych modeli, a poczciwe i nadal budzące wyglądem wiele kontrowersji Renault Twingo.

Odwrotna sytuacja (dwa modele japońskie i jeden niemiecki) miała miejsce w klasie niższej średniej. Zwycięzcą tutaj okazała się Mazda 323, który okazała się mniej awaryjna od modelu VW Beetle i Honda Civic. Ubiegli tryumfatorzy tego segmentu: Mercedes Klasa A, Ford Focus i Toyota Corolla sklasyfikowani zostali tym razem w środkowej części zestawienia, zajmując odpowiednio siódmą, dziesiątą i szóstą pozycję. Najsłabiej wypadły: Fiat Stilo, Citroen Berlingo oraz dwa Renault – Kangoo i Megane.

Klasa średnia to natomiast silna reprezentacja marek niemieckich. Dzięki nowej, zaawansowanej elektronice pierwsze miejsce przypadło Mercedesowi Klasa C, przed BMW Seria 3 i Audi A4. Zwycięzca poprzedniego zestawienia, Mazda6 tym razem na czwartym miejscu. Zaskakuje również słaba pozycja modeli Volvo. Znane z solidności: S40,V40 i V50 dopiero na 11 miejscu. Najbardziej awaryjne w segmencie „średniaków” okazało się Renault Laguna.

W segmencie aut klasy średniej wyższej bez zmian w porównaniu z poprzednimi statystykami. Stawce przewodzi Audi A6 przed Mercedesem Klasa S i Klasa E. Najbardziej awaryjnymi uznano natomiast dwa Ople: Signum i Omega.

Wśród kabrioletów tryumfowało BMW Serii 3. Drugim, najmniej defektującym pojazdem był Mercedes SLK, a trzeci, równie popularny CLK. W przypadku terenówek, gdzie brak awaryjności to punkt honorowy zwyciężył model Toyoty RAV4 uzyskując lepszy wynik od Mercedesa Klasa M i bawarskiego BMW X5.

Wśród vanów nadal górują produkty japońskie. Według danych ADAC najrzadziej do serwisów w Niemczech zjeżdżały rodzinne: Mazda Premacy, Mitsubishi Space Star i Volkswagen T4/T5. Najsłabszą formę w ubiegłym roku zaprezentowały wśród vanów modele Mercedesa: Vito i Viano oraz Ford Galaxy.

Jak wynika ze sporządzonych statystyk najczęstsze awarie związane były z elektroniką (35% wszystkich awarii), zapłonem (14,6%) i silnikiem (7,7%).

Zobacz szczegółowe wyniki raportu Dekra 2004

Tematy w artykule: ADAC

Podobne wiadomości:

Ranking ADAC - oto najlepsze samochody wg Niemców

Ranking ADAC - oto najlepsze samochody wg...

Aktualności 2015-11-18

Test fotelików ADAC 2015

Test fotelików ADAC 2015

Aktualności 2015-06-01

Komentuj:

~Mirosław 2008-04-04

Mam Mercedesa A170 z 2005r z ful wypasem jak na razie bez problemów,polecam.

~sławro 2008-02-02

No na szczęście mam bmw seri 3 i takie polecam

~gh 2007-11-07

Oczywiście ściema dzienikarska ile dasz takie miejce otrzymasz.

~obserwator 2006-04-26

czemu zaraz przepłacona - po prostu same badanie i wyniki nie są do końca adekwatne. Porównywanie awarii żarówki i np. awarii klimatyzacji faktycznie nie jest na miejscu pozdr.

~raiders 2006-04-25

te wyniki to przepłacona lipa :) na awarie trzeba spojrzeć przez pryzmat ceny iauta i wielkości awari:) bo jak się ma awaria żarówki to np. awari klimatyzacji:) pozatym jeśli weżmiemy cenę zakupu aut niemieckich to awari nie powinno być wogle w tych autach pzdr

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport