mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > ADAC: Raport awaryjności 2005

ADAC: Raport awaryjności 2005

Niemiecki Związek Samochodowy ADAC przedstawił raport awaryjności samochodów osobowych za rok 2005. Jak wynika ze statystyk najmniej awaryjnymi pojazdami u naszych zachodnich sąsiadów okazały się ich własne marki.

ADAC: Raport awaryjności 2005

Wyniki awaryjności modeli zostały opracowane przez ADAC na podstawie 1 960 000 awarii jakie zostały zgłoszone do niemieckiego związku. W czterech z siedmiu segmentów samochodowych najmniej psującymi się pojazdami były te, pochodzące z Niemiec. Pod uwagę brane były samochody w wieku od 1-6 lat, które nie przechodziły żadnych liftingów i modyfikacji minimum przez trzy lata produkcyjne i zostały zarejestrowane w liczbie minimum 10 tys. egzemplarzy.

W klasie aut małych dwie pierwsze pozycje nie zmieniły się w porównaniu z raportem z roku 2004. Najmniej podatne na awarie okazały się modele Audi A2 i należącego do koncernu BMW, modele MINI, zaś trzecie miejsce przypadło Hondzie Jazz. Wśród najbardziej pechowych w tym segmencie znalazły się natomiast modele: Hyundai Getz, Fiat Punto i Mazda2. Dopiero na ósmym miejscu zostało sklasyfikowane pierwsze z francuskich aut i co ciekawe nie był to żaden z najnowszych modeli, a poczciwe i nadal budzące wyglądem wiele kontrowersji Renault Twingo.

Odwrotna sytuacja (dwa modele japońskie i jeden niemiecki) miała miejsce w klasie niższej średniej. Zwycięzcą tutaj okazała się Mazda 323, który okazała się mniej awaryjna od modelu VW Beetle i Honda Civic. Ubiegli tryumfatorzy tego segmentu: Mercedes Klasa A, Ford Focus i Toyota Corolla sklasyfikowani zostali tym razem w środkowej części zestawienia, zajmując odpowiednio siódmą, dziesiątą i szóstą pozycję. Najsłabiej wypadły: Fiat Stilo, Citroen Berlingo oraz dwa Renault – Kangoo i Megane.

Klasa średnia to natomiast silna reprezentacja marek niemieckich. Dzięki nowej, zaawansowanej elektronice pierwsze miejsce przypadło Mercedesowi Klasa C, przed BMW Seria 3 i Audi A4. Zwycięzca poprzedniego zestawienia, Mazda6 tym razem na czwartym miejscu. Zaskakuje również słaba pozycja modeli Volvo. Znane z solidności: S40,V40 i V50 dopiero na 11 miejscu. Najbardziej awaryjne w segmencie „średniaków” okazało się Renault Laguna.

W segmencie aut klasy średniej wyższej bez zmian w porównaniu z poprzednimi statystykami. Stawce przewodzi Audi A6 przed Mercedesem Klasa S i Klasa E. Najbardziej awaryjnymi uznano natomiast dwa Ople: Signum i Omega.

Wśród kabrioletów tryumfowało BMW Serii 3. Drugim, najmniej defektującym pojazdem był Mercedes SLK, a trzeci, równie popularny CLK. W przypadku terenówek, gdzie brak awaryjności to punkt honorowy zwyciężył model Toyoty RAV4 uzyskując lepszy wynik od Mercedesa Klasa M i bawarskiego BMW X5.

Wśród vanów nadal górują produkty japońskie. Według danych ADAC najrzadziej do serwisów w Niemczech zjeżdżały rodzinne: Mazda Premacy, Mitsubishi Space Star i Volkswagen T4/T5. Najsłabszą formę w ubiegłym roku zaprezentowały wśród vanów modele Mercedesa: Vito i Viano oraz Ford Galaxy.

Jak wynika ze sporządzonych statystyk najczęstsze awarie związane były z elektroniką (35% wszystkich awarii), zapłonem (14,6%) i silnikiem (7,7%).

Zobacz szczegółowe wyniki raportu Dekra 2004

Tematy w artykule: ADAC

Podobne wiadomości:

Wysokie osoby nie muszą kupować dużych aut

Wysokie osoby nie muszą kupować dużych aut

Aktualności 2015-01-20

Podsumowanie tygodnia #2

Podsumowanie tygodnia #2

Aktualności 2014-10-11

Komentuj:

~Mirosław 2008-04-04

Mam Mercedesa A170 z 2005r z ful wypasem jak na razie bez problemów,polecam.

~sławro 2008-02-02

No na szczęście mam bmw seri 3 i takie polecam

~gh 2007-11-07

Oczywiście ściema dzienikarska ile dasz takie miejce otrzymasz.

~obserwator 2006-04-26

czemu zaraz przepłacona - po prostu same badanie i wyniki nie są do końca adekwatne. Porównywanie awarii żarówki i np. awarii klimatyzacji faktycznie nie jest na miejscu pozdr.

~raiders 2006-04-25

te wyniki to przepłacona lipa :) na awarie trzeba spojrzeć przez pryzmat ceny iauta i wielkości awari:) bo jak się ma awaria żarówki to np. awari klimatyzacji:) pozatym jeśli weżmiemy cenę zakupu aut niemieckich to awari nie powinno być wogle w tych autach pzdr

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.