mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > ADAC: Test opon letnich 175/65 R14

ADAC: Test opon letnich 175/65 R14

Kilkanaście dni temu przedstawiliśmy Wam wyniki testu opon letnich w rozmiarze 195/65 R15, które przeprowadził niemiecki automobilklub ADAC. Teraz przyszedł czas na przyjrzenie się jak z trudami testów poradziły sobie pneumatyki w rozmiarze 175/65 R14 z indeksem prędkości T (prędkość max. do 190 km/h), dedykowane małym samochodom.

ADAC: Test opon letnich 175/65 R14
W tym teście oponiarskim wzięło udział tym razem 17 produktów. Do łącznej oceny uwzględniono następujące kryteria: jazda po suchej nawierzchni, jazda po mokrej nawierzchni, hałas, wpływ na spalanie i zużycie. Już tradycyjnie grupa opon jest bardzo zróżnicowana pod kątem ceny, prestiżu firmy czy regionu pochodzenia. Jednym z badanych kompletów opon był także produkt z Polski - model Dębica Passio 2. Niestety według opinii ekspertów ADAC polskie pneumatyki znosiły testy bardzo opornie i w ogólnym zestawieniu zajęły... przedostatnie miejsce. Jak czytamy w raporcie niemieckiego automobilklubu Dębica Passio 2 nienajlepiej spisała się na suchej nawierzchni, zaś na mokrej wykazała zauważalne problemy z utrzymaniem samochodu we właściwym torze jazdy i w trakcie hamowania. Kolejna wada tych opon to wysoki poziom hałasu (jeden z najwyższych w teście). Na plus zasługuje natomiast ekonomika opon, który pozytywnie wpływa na zużycie paliwa. Ocena końcowa jest jednak daleka od doskonałości - tylko "wystarczająca".

Podobne rezultaty jak produkt Dębicy uzyskały jeszcze Sava Perfecta i Kleber Dynaxer HP3. Nic dziwnego, bowiem mają niemal te same wady i zalety jak polska opona. Zdecydowanym przegranym testu ADAC jest jednak model Dayton D110. To opona, która całkowicie zawodzi jeśli na drodze pojawi się deszcz (najgorsza nota w tej części testu). W tym przypadku nawet cena nie jest argumentem za kupnem tego produktu. Ocena może być zatem tylko jedna - "niedostateczna".

Już tradycyjnie sporą grupę opon w testach ADAC tworzą produkty, które osiągnęły ocenę "zadowalającą". Są to modele renomowanych firm, ale także te mniej znane, których producenci dopiero zamierzają dołączyć do ścisłej czołówki. W najnowszych testach modeli opon o rozmiarze 175/65 R14 w tej grupie znalazło się ich osiem - Apollo Amazer 3G Maxx, Pirelli Cinturato P1, Firestone Multihawk, Kumho Solus KH17, Barum Brillantis 2, Fulda EcoControl, Goodyear Dura Grip, a także Dunlop SP StreetRespons. Spore pochwały należą się szczególnie tej pierwszej - Apollo Amazer 3G Maxx kojarzony jest z producentami tanich opon z Azji (w tym przypadku z Indii), a mimo to, pneumatyki te były bardzo bliskie awansu do najbardziej polecanej grupy opon. Model Apollo bardzo dobrze wypadł przede wszystkim w testach przyczepności na suchej i mokrej nawierzchni, nie ustępując najwyżej ocenionym konkurentom tego testu.

Pora przejść do najlepszych - zdaniem ekspertów ADAC - kompletów opon letnich dla małych samochodów. A czołówkę stanowią kolejno: Continental ContiPremium Contact 2 (zwycięzca testu), Uniroyal RainExpert, Michelin Energy Saver, Hankook Optimo K715 oraz Semperit Comfort-Life 2. Pneumatyki Continentala w tej rozmiarówce to według ADAC najlepsze opony na suchą i mokrą nawierzchnię. Dodatkowo są stosunkowo ciche. Nie bez znaczenia pozostaje też konkurencyjna cena (od 43 Euro). ADAC z czystym sumieniem daje tym samym Continentalowi - podobnie jak pozostałej czwórce - notę "dobrą".

Pełna tabela wyników testu ADAC opon letnich 175/65 R14 >>>

Test ADAC opon letnich 195/65 R15 >>>
Tematy w artykule: opony ADAC test opony letnie Continental

Podobne wiadomości:

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Aktualności 2016-04-05

Goodyear przedstawia oponę dla samochodów autonomicznych

Goodyear przedstawia oponę dla samochodów...

Technika 2016-03-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Korytarz życia - wysokie mandaty za niestosowanie
Korytarz życia - wysokie mandaty za niestosowanie
Polscy kierowcy potrafią już jeździć na suwak, ale bardzo rzadko potrafią sprawnie utworzyć tzw. korytarz ratunkowy, dzięki któremu karetka pogotowia może skrócić czas dotarcia do poszkodowanych nawet o 8 minut. Za niestosowanie tej zasady będzie można dostać mandat - nawet do 900 zł.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech