mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > AMG i diesel?

AMG i diesel?

Diesel Power. To hasło zdaje się być ostatnio mocno na czasie. Po tym jak Audi zelektryzowało swoich fanów wiadomością, że R8 dostanie w pakiecie silnik diesla, kolejnym z kolejce będzie Mercedes ze swoimi samochodami z prestiżowej stajni AMG.

AMG i diesel?

Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują jednak, że tak się stanie. AMG jest coraz bliższe wypuszczenia pod swoją banderą mocnego silnika wysokoprężnego. Po tym jak Audi ogłosiło, że pod tylną klapą zamontuje dwunastocylindrowe TDI, a Ferrari pracuje nad "ekologicznym" F430, które można napędzać bio-etanolem, również Mercedes nie chce pozostać dłużny.

Prawdopodobnie do tego celu zostaną opracowane silniki w układzie V8, generujące moment obrotowy większy niż 700 Nm. Auta będą się charakteryzować nienagannymi osiągami, a przy okazji na jednym baku będzie można przejechać więcej kilometrów. Póki co europejskie szefostwo firmy nie puszcza pary z ust, ale amerykański oddział nie dementuje takiej informacji. Modele AMG zasilane olejem napędowym mają zostać zaprezentowane pod koniec tego roku.

Tematy w artykule: AMG AMG AMG

Podobne wiadomości:

Mercedes-AMG GT C Roadster - oficjalna zapowiedź

Mercedes-AMG GT C Roadster - oficjalna...

Samochody luksusowe 2016-09-13

Brabus G63 AMG - jeszcze bardziej odjechany

Brabus G63 AMG - jeszcze bardziej odjechany

Samochody luksusowe 2016-04-18

Komentuj:

~andrzej 2008-02-02

Kologo WODNIK zgadzam się z opinią ALF_56. Jeździłem już wieloma autami raczej nie starymi, głównie benzynowcami. Od roku jeżdżę dieslem GOLF V 1.9 TDI 105 KM i muszę przyznać że żaden silnik benzynowy nie ma szans. Moment obrotowy to jest to! Na wysokim biegu przy minimalnych obrotach auto ma start, o którym benzynowiec może tylko pomarzyć. Nawet przy dużych prędkościach silnik ma niskie obroty a co za tym idzię pięknie i wbrew pozorom cicho pracuje. Osobiście nie zamienię już raczej nigdy DIESLA na silnik benzynowy. Poza tym obiektywnie trzeba przyznać - przyszłość należy do diesli i to nie tylko dlatego że są oszczędne (dla przykładu jadąc z niemiec przy prędkości 180-190 mój spalił 6,9 l - beznynowiec spaliłby x2) ale poprostu dlatego że są trwalsze i lepsze. Jedyny problem to ich niestety zdecydowanie wyższa cena. Przeciętnie diesel jest droższy min kilka tysięcy od benzyniaka.

~Alf_56 2008-02-01

W nawiązaniu do komentarza wodnika: mam już 14 samochód w życiu, z tego 6 diesli (golf, 2 x audi, ford mondeo, laguna 2,2 dci 150 km. z 2002 i laguna 2,0 dci z 2006 175 km). Żadnym nie jeździłem dłużej, niż 2-3 lata. Ja osobiście gwiżdżę na oszczędność kilkunastu złotych na paliwie: stać mnie na samochód, to i stać mnie na paliwo. W nowoczesnych dieslach pociąga mnie to, co Pan (Pani?) uważa za przydatne jedynie dla maszyn i ciężarówek: ogromny moment obrotowy, kultura pracy, cichy (tak!) rytm pracy i wiele innych. Pana (Pani?) opinie świadczą (jeśli wykluczyć malkontenctwo i złą wolę) tylko o tym, że Pańska (i?) znajomość diesli zatrzymała się na etapie mercedesa "beczki" 200D. Posądzanie producentów mercedesa, audi czy innych renomowanych marek o to, że montując do luksusowych modeli diesle schlebiają gustom skąpców, chcących oszczędzić na kosztach paliwa - to już kompletny brak pojęcia o marketingu. Oni chcą się przypodobać takim, jak ja, którzy kochają diesle za ich walory użytkowe, a nie za ekonomiczność.

~wodnik 2008-02-01

Diesel w samochodzie, nawet jeśli to wysoka półka, tak samo pasuje jak adidasy do smokingu. Ale piszący tutaj, prezentują w dość widoczny sposób swoje upodobania. Silniki diesla są odpowiednie do traktorów i maszyn rolniczych i ciężarówek. Nikt nigdy nie mówił że każdy chcący jeździć luksusowym autem chce oszczędzać kilkadziesiąt groszy na litrze paliwa. Luksusowe auta powinno się produkować tylko i wyłącznie z silnikami benzynowymi o dużej pojemności. Producenci aut luksusowych ostatnio skłaniają się do produkcji tych aut z silnikami diesla, tylko dlatego, żeby znalazły nabywców, tego typu jak zabierający tu głos fani silników diesla, którzy jeżdżąc piętnastoletnim Mercedesem, czy Audii, chcą wszystkim pokazać że jest to marka ich życia i ich motto brzmi " bez gwiazdy nie ma jazdy " Pozdrawiam wszystkich właścicieli luksusowych aut z silnikami benzynowymi i nie starszymi jak cztery lata.

~tom 2008-02-01

Mój 1,6 TDCi może i nie ma rewelacyjnych osiągów ale jest oszczędny i na trasie o wiele lepiej się nim jeździ niż benzyną. Benzyną lepiej mi się jeździło w mieście - szybciej się wkręcał na obroty i można było dynamiczniej jeżdzic. W dieslu trzeba przewidywac takie manewry i wcześniej rozkręcic turbinkę :) Jednak i tak wolę diesla i średnie spalanie ok 5,2l/100km. Za 53 pln (ok13,2l) przejadę 250 kilometrów :)))

~c3gla 2008-02-01

Wszystkie nowoczesne diesle wprowadzane od 2-4 lat sa bardzo dobre silniki audi i peugeota sa tego przykladem, polecam silnik na probe z Audi A4 3,0 tdi - i niech ktos mi powie,ze jest iepski to naprawde albo nie jechal takim samochodem albo jezdzi stara wektra 1,9 D - wolnossaca. jestem bardzo za nowymymi silnikami diesla kultora pracy jest rewelacyjna sa ciche i bardzo elstyczne, lepiej mi sie jezdzi diesem w lagunie z 2004 roku 1,9 dci skrzynia 6 biegowa cos koo 130 km - mi powiedzmy wystarcza, natomiast Audi rzecz jasna bije lagune na glowe ale coz :)narazie Laguna:)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport