mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > AMI: Skrzydlata wystawa

AMI: Skrzydlata wystawa

Pierwszy weekend targów lipskich za nami. Największym zainteresowaniem zwiedzających (ponad 81 tys. osób), w tym także sporej liczby naszych rodaków, cieszyła się, zlokalizowana w szklanej hali, wystawa modeli z otwieranymi do góry drzwiami.

AMI: Skrzydlata wystawa

Od 1996 roku jednym z najważniejszych punktów targów motoryzacyjnych AMI w Lipsku są specjalne wystawy, w których każdorazowo prezentowane są różne, niezwykle atrakcyjne dla zwiedzających modele samochodów. Nie inaczej jest i podczas obecnej, siedemnastej już edycji wystawy. Organizatorzy zgromadzili w jednym miejscu 27 modeli pochodzących z ośmiu krajów, które łączy jeden wspólny mianownik - otwierane do góry boczne drzwi.

Zobacz galerię zdjęć z wystawy "Uskrzydlone unikaty"

Prezentowane samochody zostały podzielone na cztery grupy tematyczne - samochody sportowe, legendarne pojazdy, auta koncepcyjne oraz auta tuningowane. Oczywiście wszystkie modele stały na swoich miejscach z uniesionymi wysoko do góry drzwiami.

Wśród samochodów sportowych największe wrażenie robiły Lamborghini Murcielago oraz Mercedes SLR McLaren, choć takie modele jak Spyker C8, Yes Roadster czy TS01 (francuskiej firmy Technical Studio) także przyprawiały o szybsze bicie serca.

W kategorii pojazdów legendarnych pierwsze skrzypce grają prawdziwe już klasyki Mercedes SL 300 oraz znany z filmu "Powrót do przyszłości" samochód De Lorean, a także słynny samochód sportowy wschodu Melkus RS 1000 czy też SV1 firmy Bricklin. W tej kategorii nie zabrakło także i innych modeli Ferrari i Lamborghini.

W dziale Concept Cars można zobaczyć specjalne wersje zarówno obecnych, jak i dawnych modeli. W tym m.in. BMW Nazca C2, Daihatsu Copen, Mercedes C111-II, Mitsubishi Colt Turbo, Peugeot 206RC czy Toyota Setra. Większość z prezentowanych tu modeli to efekt współpracy z najznakomitszymi firmami projektowymi (Rinspeed, Bertone czy Pininfarina).

I wreszcie czwarta część wystawy, zarezerwowana głównie dla fanów tuningu, to miejsce prezentacji 9 modeli przebudowanych niemal w całości przez prywatnych właścicieli.

Komentuj:

~Neu mrsedes C 2007-04-16

- oglądałem, samochód taki sobie, plastiki nie najlepiej wyglądające, tapicerka strzępiąca się, podłokietnik przedni cuchnie tandetą. Zajęcie tylnego siedzenia wymaga sprężystego kręgosłupa i akrobatyki. Zalety: dywanikowe/welurowe nadkola tylne!!! tańszy od poprzednika, choć to może być zmyłka. Ciekawy system głośnomówiący, choć prezenter coś mruczał, a nie objaśniał, pewnie pierwszy raz widział takie cudo!! Bez zmian CHAMSTWO dealera mrsedesa, im wciąż wydaje się, że oferują złoto, gratis, a klient chce coś innego, lub zada nie takie pytanie. Podziw mój wzbudziły "welurowe" nadkola tylne, miliony kilometrów testów, i finał to knot, w którym przy 90km/h lusterka gwiżdżą, a przy 150km/h pękają bębenki kierowców, pytam po co psu kiełbasa, gdy zadawala go kaszanka?? Zainteresowanie było znikome. W naklejonej liście WYPOSAŻENIA STANDARDOWEGO dużo gadżetów na papierze, prezenter nie potrafił zaprezentować, tłumacząc się, że dotyczy to innych modeli

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport