mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > A u nas rośnie!

A u nas rośnie!

Mimo iż - europejska i nie tylko - branża motoryzacyjna narzeka na coraz słabsze wyniki sprzedaży aut nowych, na naszym rynku początek roku przebiegał pod znakiem zwiększonej liczby zamówień w salonach.

A u nas rośnie!
W lutym 2009 roku sprzedano 30.194 samochodów osobowych. Było to więcej niż przed rokiem o 7,3% tj. o 2.054 sztuki oraz więcej niż w styczniu bieżącego roku o 13,3% tj. o 3.547 sztuk. Dzięki lutowym wynikom sprzedaż narastająca od początku roku była na poziomie sprzedaży w analogicznym okresie przed rokiem.

O tym, że nasz rodzimy rynek aut nowych jakoś unika ogólnoeuropejskim tendencjom spadkowym, świadczyć mogą także wyniki sprzedaży z dłuższych okresów niż miesiąc-dwa wstecz. W ciągu ostatnich 6 miesięcy sprzedano w Polsce 164.355 samochodów, o 9.403 (6,1%) więcej niż w analogicznym okresie przed rokiem. Przed miesiącem wskaźnik ten wynosił 4,7%. Z kolei sprzedaż w ciągu ostatnich 12 miesięcy wyniosła 320.324 samochody. Było to więcej o 16.055 samochody, czyli o 5,3% niż rok wcześniej.

Lutowym liderem pod względem sprzedaży nowych samochodów osobowych został Fiat z ponad 10-procentowym udziałem w rynku i z niewielką przewagą nad drugą w klasyfikacji Toyotą. Na uwagę wśród wyników lutowych zasługują spore spadki dwóch francuskich marek - Peugeota i Citroena odpowiednio o 30,9 i 21,2% oraz aż 77-proc. wzrost sprzedaży Hyundaia.

1. Fiat - 3.221 (+21%)
2. Toyota - 3.118 (+12,4)
3. Skoda - 2.907 (+2%)
4. Volkswagen - 2.670 (+13,6%)
5. Opel - 2.486 (+4,9%)
6. Ford - 2.181 (+9,7%)
7. Renault - 1.685 (+0,9%)
8. Kia - 1.189 (+16%)
9. Peugeot - 1.159 (-30,9%)
10. Hyundai - 1.152 (+77%)
11. Honda - 1.120 (-9,4%)
12. Citroen - 1.038 (-21,2%)

Dobre wyniki w lutym, jak widać w przypadku Fiata, to żaden przypadek. Włoska marka jest również liderem sprzedaży aut nowych licząc narastająco od początku roku. Jako jedyna marka przekroczyła już 6 tys. sprzedanych aut i może pochwalić się o 16,7% lepszą sprzedażą niż przed rokiem. Słaby start odnotowała za to Toyota, której sprzedaż od początku roku była niższa o prawie 22% niż rok wcześniej, co dało tej japońskiej marce dopiero czwartą pozycję w rankingu.

1. Fiat - 6.038 (+16,7%)
2. Skoda - 5.748 (-1,4%)
3. Opel - 4.992 (-7,4%)
4. Toyota - 4.930 (-21,9%)
5. Volkswagen - 4.754 (+16,6%)
6. Ford - 3.607 (+6,3%)
7. Renault - 3.214 (-5,8%)
8. Peugeot - 2.865 (-10,2%)
9. Honda - 2.520 (-3,1%)
10. Citroen - 2.248 (-18,6%)
11. Kia - 2.301 (12,5%)
12. Hyundai - 2.095 (48,8%)
Tematy w artykule: auta nowe

Podobne wiadomości:

Sprzedaż nowych wzrośnie o 12-13 proc.

Sprzedaż nowych wzrośnie o 12-13 proc.

Aktualności 2014-09-08

Najpopularniejsze auta z salonu - porównujemy ceny

Najpopularniejsze auta z salonu - porównujemy...

Aktualności 2013-10-21

Komentuj:

~Polscy Dealerzy dziękują Niemieckiemu Rządowi ! 2009-03-12

To fakt pracuję w salonie jednej z napopularniejszej maerk w Europie ( nie niemieckiej) i potwierdzam żę lwią część klientów stanowią Niemcy (firmy i fizyczni) wykupując drogie na "poską kieszeń" auta. Szkoda że lepiej o kondycje polskich firm dba obcy rząd niż nasz. Gdyby Polska dopłacała cho ciażby 1000 Euro do złomowania i zakupu nowych aut na pewno skorzystało by na tym wielu Rodaków.

~kitka 2009-03-09

Wykrzyknik w tytule jest mylący. Za wzrost sprzedaży w lutym 2009 w dużym stopniu "winny" jest reeksport aut z polskich autosalonów do krajów starej Unii - szacunek to 10% moim zdaniem zaniżony. Powód to korzystny kurs EURO/PLN i dopłaty do nowych aut. Polscy sprzedawcy sprzedają nowe auta zwłaszcza Niemcom (obywatelom i firmom - dealerom, tym ostatnim - w mniejszym stopniu). Koncernom - producentom to jak widać nie przeszkadza - liczy się wolumen sprzedaży - to się jednak na koncernach może zemścić (uwaga ostatnia dotyczy sprzedaży dealer- dealerowi). Polacy nabyli więc mniej pojazdów niż wynosiła sprzedaż. Ile? to pokaże miesięczny raport rejestracji nowych aut w Polsce. Jeśli na taki raport się doczekamy. Optymizmu nie ma. Jeśli uważnie czyta się takie raporty sprzedaży i widzi raczej pustki niż tłumy w salonach PL. Uważam, że dużo mocnych wydarzeń jeszcze przed polskimi nabywcami i sprzedawcami. Zwraca uwagę znikoma obecność Hondy na polskim rynku w ilości sprzedaży małych aut. Jazz mimo forsy wydanej na reklamę przegrywa z tańszą nową Fiestą Forda. Zapewne chodzi tu o cenę i małą gamę silników.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport