mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Actros do zadań specjalnych

Actros do zadań specjalnych

Dzięki swojej mocnej konstrukcji Actros 4160 SLT jest idealnym ciągnikiem siodłowym do holowania ciężarów do 500 ton. Nic więc dziwnego, że pojazd ten wykorzystywany jest do transportu tak niecodziennych ładunków, jak na przykład rosyjski wahadłowiec kosmiczny.

Actros do zadań specjalnych
W pierwszych dniach kwietnia w porcie w Rotterdamie na "barki" Mercedesa Actrosa SLT 4160 załadowano rosyjski wahadłowiec BURAN (burza śnieżna), który miał zostać przewieziony do miejscowości Speyer, gdzie znajduje się Muzeum Techniki.

Actros SLT 4160 8x6/4 jest jednym z niewielu czteroosiowych ciągników siodłowych z trzema osiami napędowymi i dwiema kierowanymi. Napęd na wszystkie koła trzech osi napędowych i blokady mechanizmu różnicowego znacznie poprawiają przyczepność w porównaniu do wariantu 8x4. Actros ma również zmienione zawieszenie poprzez dodatkowe pióra resorów na trzech osiach, dzięki czemu jest ono twardsze niż w modelach SLT z seryjnej produkcji.

Szesnastolitrowy ośmiocylindrowy silnik z turbodoładowaniem Mercedes-Benz OM 502 LA BlueTec 5 z chłodzeniem powietrza doładowującego osiąga moc 447 kW / 609 KM i maksymalny moment obrotowy 2400 Nm przy prędkości obrotowej od 1080 do 1800obr./min. Actros SLT jest fabrycznie wyposażony w największą dostępną chłodnicę. Ciężarówka posiada także w pełni zsynchronizowaną 16-biegową skrzynię Mercedes-Benz G 240 z przekładnią hydrokinetyczną WSK 400 i retarderem. Dwustopniowa skrzynia redukcyjna Mercedes-Benz VG 2400-3W z biegiem terenowym  pozwala idealnie dobrać przełożenia do każdych warunków na drodze.

Dzięki swojej mocnej konstrukcji Actros 4160 SLT jest idealnym ciągnikiem siodłowym do holowania ciężarów do 500 ton. Rama wywrotki o grubości 9 mm została wzmocniona - w szczególności jej tylna część oraz elementy poprzeczne, co umożliwiło zamontowanie haka holowniczego, mogącego  ciągnąć ładunki o masie do 500 ton. Hak holowniczy Rockinger E 56 jest przymocowany za pomocą dziesięciu śrub. Na przodzie SLT 8x6/4 jest zamontowany hak, który może pociągnąć maksymalnie 250 t. Fabryczna oś przednia posiada nośność 9 t. Druga oś przednia zamontowana przez firmę Tytan o nośności 8 ton zawieszona jest na poduszkach powietrznych i jest skręcana poprzez hydrauliczny układ kierowniczy.

Za kabiną umieszczone są 900-litrowy zbiornik paliwa, akumulator oraz zbiornik sprężonego powietrza. Po prawej stronie tylnej ściany kabiny znajduje się chłodnica oleju o dużej pojemności: olej ze skrzyni biegów oraz z przekładni hydrokinetycznej, który jest poddawany niezwykle wysokim obciążeniom cieplnym, jest chłodzony za pomocą tej powietrznej chłodnicy oraz napędzanego hydraulicznie wiatraka z tyłu. Zapewnia to najlepsze chłodzenie przez cały czas, mimo wysokiego zapotrzebowania mocy, niskich prędkości pojazdu i podróży przez trudny topograficznie teren. Hydrauliczny układ sterowania naczepą jest instalowany opcjonalnie.

Oprócz transportu rosyjskiego wahadłowca, ciężarówka wykorzystywana była również do transportu ponaddźwiękowych samolotów Concorde.
Tematy w artykule: Actros

Podobne wiadomości:

Mercedes Actros - w konwoju bez ingerencji kierowcy

Mercedes Actros - w konwoju bez ingerencji...

Ciężarówki i Autobusy 2016-04-12

Inteligentny tempomat lepszy od mistrza ecodrivingu

Inteligentny tempomat lepszy od mistrza...

Ciężarówki i Autobusy 2015-05-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport