mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Acura do Chin

Acura do Chin

Acura - marka luksusowych samochodów, należąca do koncernu Honda, sprzedawana do tej pory wyłącznie na kontynencie północnoamerykańskim, trafi teraz także na rynek chiński.

Acura do Chin

Stworzona w 1986 roku marka, która w swojej gamie ma jedynie auta klasy premium - podobnie jak Lexus należący do Toyoty, czy Infiniti do Nissana - miała wspomóc sprzedaż Hondy na rynku samochodów luksusowych w Stanach Zjednoczonych. Od tego czasu, do USA dołączyły w późniejszym czasie także Kanada i Meksyk, auta tej marki stały się popularne w Ameryce Północnej. Tylko w ubiegłym roku sprzedaż wyniosła ok. 220 tys. egzemplarzy, co było rekordowym wynikiem w dotychczasowej sprzedaży.

Jak widać, nie jest to jednak wystarczająca wielkość, która zadowalałaby właścicieli koncernu Honda. Rozwijający się niezwykle dynamicznie rynek chiński, bardzo zdywersyfikowany, jeśli chodzi o gusta i potrzeby kupujących, stwarza spore szanse także dla modeli z wyższych półek, w tym i Acury. Jest to o tyle ciekawe, iż marka ta nie jest oficjalnie dystrybuowana w Europie. Widocznie w Europie konkurencja w tym segmencie jest na tyle duże, iż odstrasza to wciąż władze Hondy przed próbą wejścia i zdobycia jakiejś części tego rynku.

Sprzedaż w Chinach rozpocznie się wiosną przyszłego roku, a pierwszym modelem oferowanym w wybranych punktach dealerskich Hondy będzie sedan RL. W pierwszym, jeszcze niepełnym, roku obecności na rynku sprzedaż ma wynieść ok. 3.000 sztuk.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport