mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Afera VW - nie będzie rekompensaty dla Europejczyków

Afera VW - nie będzie rekompensaty dla Europejczyków

Już starożytni mawiali, że sprawiedliwość jest ślepa. I to idealnie pasuje do najnowszych doniesień w sprawie afery z silnikami TDI Volkswagena. Okazuje się, że osoby, które zakupiły auta z "felernymi" silnikami nie dostaną żadnej rekompensaty.

Afera VW - nie będzie rekompensaty dla Europejczyków
Kilka dni temu pojawiły się rewelacje, które dotyczyły bonusów, jakie Volkswagen przygotował na rynku amerykańskim. Każdy z klientów, który zakupił auto z "wadliwym" silnikiem EA 189 dostał w sumie 1000 dolarów ekstra. Mało tego, przedstawiciel producenta z Wolfsburga w USA dołożył trzyletni, 24-godzinny assistance.

Jeśli ktoś z europejskich klientów liczy na takie same bonusy lub zbliżone do tych z rynku amerykańskiego, to mocno się zdziwi. "Finansowa rekompensata będzie oferowana tylko dla klientów w Kanadzie i USA", zdradził w jednym z wywiadów rzecznik koncernu z Wolfsburga.

Dlaczego europejski klient jest gorszy od tego zza Oceanu? Niemcy tłumacza ten fakt, że w USA klienci zakupili auta sygnowane hasłem "Clean Diesel", które wciąż są niszą na tamtejszych rynkach. Mowa oczywiście o jednostkach wysokoprężnych, w Europie 50% sprzedawanych nowych aut, to modele z silnikiem Diesla.

Wygląda na to, że nic nie wpłynie na zmianę decyzji w stosunku do rynku europejskiego. Choć kilka dni temu Volkswagen obiecał, że pokryje różnice w podatkach, które wynikają z innej niż faktyczna emisja CO2. Na tyle mogą, na razie liczyć mieszkańcy "Starego Kontynentu".

A afera związana z montażem oprogramowania, które oszukiwało na testach emisji nie zwalnia. Sprawa już dotyczy większych silników wysokoprężnych 3,0 TDI. W Polsce pojawiły się stowarzyszenia skupiające "poszkodowanych przez koncern VW". Osoby te, chcą wywalczyć odszkodowanie od producenta z Wolfsburga, co jednak łatwe nie będzie.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Volkswagen
Tematy w artykule: Volkswagen afera

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

~posiadacz 2015-12-10

mam ten silnik. przykro mi , że misie polarne cierpią ale silni jest bardzo fajny. wystarczojąco dużo mocy , zrywny i mało pali. Szkoda było by go zaprzepaścić

~bolo 2015-11-26

Nigdy nie miałem i nie będę miał szmelc VW, to przereklamowany szajs, w kolorowym opakowaniu , nie mogę napisać że ładnym , bo VW golf nie zmienił się od 30 lat , z paskami to samo. Ostatnie dobre das auto wyprodukowali 15 lat temu , teraz jest tylko gorzej. Że też ludzie dają sią nabierać na ten kit. Ja kupuję auta o których nie pisze się na forach warsztatowych - Das opel , i mam święty spokój tankuję gaz i jadę za grosze. Pozdrawiam nabitych w das auto szmelc vagen

~Gulko 2015-11-26

Z tego jasno wynika, że sądy amerykańskie są poważne a europejskie to wicie rozumicie za poważne nie będą. Volks tak nimi gardzi że nawet nie udaje i od razu daje do zrozumienia że na pniu klepną co zechce więc nawet nie próbujcie iść do europejskich sądów

~Diego 2015-11-24

No to zobaczymy czy klienci będą pamiętać za 2-3 lata przy zakupie nowego samochodu, ja będę i nie chodzi mi o pieniądze , bo Q5 jakością mi to rekompensuje , ale o ZASADY. Proszę już dzisiaj o ofertę od konkurencji. Ja będę pamiętał ....

~jugo45 2015-11-24

I jak tu nie wierzyć że EU to własnie eurokouhoz. System oparty na oszustwie sie szerzy, a człowiek ma rację dopuki nie okradną go z ostatnich pieniędzy.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport