mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Afera w VW – 9 modeli „zarażonych” aferą

Afera w VW – 9 modeli „zarażonych” aferą

Czy to początek końca afery związanej z silnikami wysokoprężnymi? Volkswagen deklaruje, że wyjaśnił całą sprawę i w toku wewnętrznego śledztwa znalazł tylko 9 modeli, które mają charakteryzować się złymi wynikami emisji CO2. Jakie to modele i co dalej z całą aferą?

Afera w VW – 9 modeli „zarażonych” aferą
Przypomnijmy. We wrześniu amerykańska organizacja, która zajmuje się ochroną środowiska (EPA), oskarżyła koncern Volkswagena o oszukiwanie na testach emisji spalin. Zarzut dotyczył samochodów wyposażonych głównie w silnik wysokoprężny 2,0 TDI o oznaczeniu EA 189. Później także okazało się, że podejrzane są samochody z motorami 1,6 TDI i 3,0 TDI.

Nacisk organizacji EPA dotyczył głównie szkodliwych tlenków Nox, w Europie okazało się, że samochody Volkswagen ma charakteryzować inna emisja CO2, większa niż ta podana w tabelach.

EPA otworzyła puszkę Pandory, bo jak pierwotnie informowaliśmy  afera ma dotyczyć aż 11 mln samochodów grupy VAG. Rozwój całej sytuacji sprawił, że rozpoczęły się śledztwa, również te wewnątrz firmy. Kilkanaście dni temu Volkswagen przedstawił program korekty silników, a teraz przyszła kolej na dalsze kroki.

Najnowsze stanowisko, jakie przedstawił Volkswagen mówi, że koncern "w dużej mierze wyjaśnił tę sprawę." Niemcy przeprowadzili obszerne badania i testy. Ma z nich wynikać, iż większość wersji modelowych emituje tyle CO2, ile pierwotnie obiecywano. Nie potwierdziły się również podejrzenia o niezgodną z prawem zmianę wskazań zużycia paliwa. "Wewnętrzne pomiary wykazały lekkie odchylenia tylko w odniesieniu do dziewięciu modeli marki Volkswagen."

Tym samym podana wcześniej liczba 800 tys. podejrzanych aut(dotyczy tylko samochodów VW) nie potwierdziła się. Volkswagen twierdzi, że ich badania pokazały odchylenia w dziewięciu modelach i mają wynosić tylko kilka gramów CO2. To z kolei ma zwiększyć zużycie paliwa od 0,1 do 0,2 litra na 100 km (według cyklu NEDC). I teraz najciekawsze aut z takim wskazaniami jest na rynku ok. 36 000.

Dalej w oświadczeniu Volkswagen podkreśla, że nie zmieniają się realne wartości zużycia paliwa i co za tym idzie zbędne jest wprowadzanie jakichkolwiek modyfikacji. Wszystkie wyniki zostały przedstawione specjalnej komisji dochodzeniowej rządu niemieckiego oraz Federalnemu Urzędowi ds. Ruchu Drogowego (KBA). Do świąt Bożego Narodzenia przeprowadzone zostaną kolejne badania, przez neutralną ekipę, pod nadzorem odpowiedniego urzędu.

W autach, w których niezależne badania potwierdzą odchylenia od normy, zostaną wprowadzone korekty w ramach akcji naprawczej. Poniżej przedstawiamy listę 9 modeli, które wykazały niezgodność pomiarów CO2:

MODEL
SILNIK
SKRZYNIA
Polo
1.0 TSI BlueMotion 70kW EU6
Automatyczna DSG (7-biegowa)
Scirocco
2.0 TDI BMT 135kW EU6
Manualna 6-biegowa
Jetta
1.2 TSI BMT 77kW EU6
Manualna 6-biegowa
Jetta
2.0 TDI BMT 81kW EU6
Manualna 5-biegowa
Golf
2.0 TDI BMT 81kW EU6
Manualna 5-biegowa
Golf Cabriolet
2.0 TDI BMT 110kW EU6
Manualna 6-biegowa
Passat Variant
2.0 TSI 4MOTION BMT 162kW EU6
Automatyczna DSG (7-biegowa)
Passat Variant     
2.0 TDI SCR 4MOTION BMT 176kW EU6      
Automatyczna DSG (7-biegowa)      
Passat Alltrack1.4 TSI ACT 4MOTION BMT 110kW EU6
Manualna 6-biegowa


Pojawia się zatem pytanie, czy najnowsze doniesienia i stanowisko producenta z Wolfsburga sprawia, że zbliżamy się do końca głośnej afery? Naszym zdaniem za wcześnie jest by serwować takie wyroki. Poczekajmy na wyniki niezależnych badań i wtedy będziemy wiedzieć więcej. Druga sprawa to różnice związanych z rynkiem amerykańskim, gdzie pojawiło się źródło tej afery. W Europie przedstawione stanowisko może być wystarczające, przede wszystkim do tego, że szanse na pozwanie i wygranie sprawy z koncernem z Wolfsburga będą znikome. Inaczej jest w USA. Dlatego warto śledzić rozwój wydarzeń, gdyż nie jest to ostatni rozdział „bajki o złych silnikach wysokoprężnych”.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Volkswagen
Tematy w artykule: Volkswagen TDI afera

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport