mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Ambicje Jaguara i Land Rovera

Ambicje Jaguara i Land Rovera

W skrócie, planami Jaguara i Land Rovera są m.in.: 40 nowych modeli w ciągu 5 lat, tanie auto Land Rovera i Jaguar z napędem na cztery koła. Firmy chcą rozwinąć swoją gamę modelową głównie z powodu zwiększonego popytu w Brazylii, Chinach i Indiach.

Ambicje Jaguara i Land Rovera
Sprzedaż JLR wzrosła o 20% w 2010 roku do poziomu 230 tysięcy - teraz te liczby mają dodatkowo poszybować w górę z powodu wprowadzenia do sprzedaży we wrześniu modelu Evoque, który ma być najlepiej sprzedającym się autem firmy.

Land Rover planuje także stworzenie najtańszego samochodu w swojej ofercie, który będzie kosztował mniej niż 25 tysięcy funtów (ok. 115 tys. zł): - Nie mamy jeszcze konkretnych detali, jednak poważnie się nad tym zastanawiamy - powiedział John Edwards, szef LR.

Nie tylko tą stroną rynku firma ma zamiar się zająć. Ultimate Edition Range Rover, czyli limitowana seria 100 Range'ów w cenie około 120 tysięcy funtów (ok. 553 tys. zł) może także być hitem sprzedaży na konkretnych rynkach - z tego powodu firma postanowiła zwiększyć serię z setki do 500 sztuk.

Nowy Range Rover wejdzie do sprzedaży w 2013 roku, kiedy to Land Rover będzie wchodził w erę elektryfikacji, hybryd i hybryd typu plug-in. Nowy model ma być aż o 500 kilogramów lżejszy z uwagi na zastosowanie aluminiowych elementów, stworzonych przez Jaguara.

Adrian Hallmark, szef Jaguara, planuje "przełomowe modele", które ulokują firmę w nowych segmentach. Ponadto, już za niedługo ujrzymy XF-a po faceliftingu z nowym 2,2 litrowym dieslem pod maską. Nowy silnik trafi także do XJ - benzynowe 3.0 V6 na rynek chiński, rosyjski oraz Bliskiego Wschodu. Producent myśli też o czteronapędowych odmianach tych dwóch aut, a także ostrzejszej wersji XF - coś w gatunku XKR-S, pokazanego na niedawnych targach w Genewie.

XF kombi też jest aktualnie przedmiotem dyskusji.

Prawdziwym przełomem byłoby stworzenie samochodu, który mógłby rywalizować z BMW Serii 3, Audi A4 i Mercedesem Klasy C. Takim czymś był X-Type, jednak to auto Jaguarowi finansowo zdecydowanie nie wyszło. Hallmark zastanawia się nad tym, w jaki sposób możnaby wprowadzić markę do tego segmentu ponownie, ale z sukcesem.

Podobne wiadomości:

Jaguar XKSS - wskrzesili legendę

Jaguar XKSS - wskrzesili legendę

Samochody luksusowe 2016-11-18

Jaguar I-Pace Concept - elektryczny kocur

Jaguar I-Pace Concept - elektryczny kocur

Premiery 2016-11-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport