mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Amerykanie na diecie

Amerykanie na diecie

Producenci samochodów, którzy mają w swoich ofertach pick-upy, postanowili znacząco odchudzić swoje auta po to, aby móc sprostać przyszłym amerykańskim wymogom dotyczącym wartości spalania, bez konieczności ujmowania im mocy oraz siły uciągu i ładowności.

Amerykanie na diecie
W 2016 roku w USA w życie wchodzą nowe przepisy, które będą wymagały od takich producentów jak Ford czy GM, poważnych zmian w procesie produkcji swoich pick-upów, tj. zamiany stali na kosztowne aluminium, magnez oraz nowy rodzaj stali, który będzie użyty do produkcji felg.

Koncerny muszą sprostać nowym wymogom dotyczącym wartości spalania - do 2016 roku musi ona osiągnąć poziom 35,5 mili na galon paliwa, czyli 6,6 litra na 100 kilometrów, co ma być wartością uśrednioną spośród wszystkich samochodów danego producenta, a w oddzielnym przypadku pick-upów, ma to być 30 mil na galon, czyli 7,8 litra na 100 kilometrów. Dodajmy jeszcze, że w pierwszych 11 miesiącach 2010 roku takie auta stanowiły połowę sprzedaży w Stanach Zjednoczonych.

W 2010 roku średnia wartość spalania wszystkich samochodów różnych producentów stała na poziomie ok. 8, a jeśli chodzi o auta z "paką" - prawie 10 litrów. Duża ilość koncernów wprowadza dziś do swoich ofert samochody hybrydowe, EV czy też w technologii plug-in, co zapewne pomoże osiągnąć wymagane liczby. Jednak w kwestii lekkich "ciężarówek" sprawa nie będzie tak prosta. Przecież to auta do pracy, co oznacza, że muszą wozić bardzo duże ciężary, ciągnąć spore i ciężkie obiekty, a także dawać radę w trudnym terenie. Te wszystkie wymogi nieco utrudnią drogę do osiągnięcia zamierzonych wyników do 2016 roku. Dziś przeciętny amerykański pick-up waży około 2,268 kilogramów.

Producenci przez ostanią, kończącą się w piątek, dekadę wyposażali swoje duże auta w coraz to większą liczbę elektronicznych zabawek i gadżetów, a także urządzeń, które miały sprawić, że komfort jazdy będzie identyczny z tym, jaki odczuwają kierowcy dobrych samochodów osobowych. Taki zabieg spowodował, że średnia waga pick-upów wzrosła o 22% w 2010 roku w porównaniu z rokiem 2000, jednak zużycie paliwa poszło w górę jedynie o 2%.

Pierwszym producentem, który wyjdzie z propozycją samochodu, mającego spełnić podane przez rząd amerykański warunki, będzie GM ze swoim Chevroletem Silverado, przygotowanym na 2014 rok. - To trudne wyzwanie, ale przyjmujemy je, w końcu jesteśmy dorośli - mówi Rick Spina, szef oddziału pick-upów w General Motors. - Zrobimy wszystko, aby nie dać poznać klientom, że musieliśmy poczynić poważne zmiany w ich samochodach, od których tak wiele wymagają.

Kolejnym ambitnym pomysłem rządu USA jet ten, aby do 2025 roku średnia wartość spalania w całej ofercie danego producenta osiągnęła aż 62 mile na galon, czyli 3,8 litra na 100 kilmetrów.

Spina dodał, że do 2016 roku GM "obetnie" jakieś 226 kilogramów z jego pick-upów, a do 2025 będzie musiał zabrać ich aż 453. Ford natomiast pracuje aktualnie nad użyciem magnezu oraz aluminium w nowym F-150. Przez taki ruch Ford mógłby odjąć aż 363 kilogramy z ogólnej wagi F-150.

Podobne wiadomości:

Ford Mustang - wersje specjalne

Ford Mustang - wersje specjalne

Aktualności 2016-11-30

Ford Mustang V8 GT  - dla niemieckiej policji

Ford Mustang V8 GT - dla niemieckiej policji

Samochody luksusowe 2016-11-28

Komentuj:

icek_star 2010-12-28

2 i pół tony, 6 litrowe v8, 4x4, automat, więcej elektroniki niż w niejednym sklepie komputerowym i ma palić mniej niż klasa mini ?! może ja też odchudzę Stara, o tonę tylko, że przy takiej pracy jaką wykonuję, bieżniku i oporze powietrza, to będzie strata czasu i pieniędzy. zresztą hamerykanie wiedzą wszystko najlepiej

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport