mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Amerykanie polubili Hyundaia

Amerykanie polubili Hyundaia

Marka Hyundai w ostatnich latach rozwija się w niesamowicie szybkim tempie. I to na wszystkich najważniejszych rynkach. W Stanach Zjednoczonych jest dziś marką, która może pochwalić się największym przywiązaniem swoich klientów.

Amerykanie polubili Hyundaia
Ostatnie badania firmy analitycznej J.D. Power and Associates wykazały, że największy odsetek właśnie właścicieli Hyundaiów przy następnym wyborze auta ponownie postawi na któryś z modeli tej marki. Aż 64% respondentów, posiadających obecnie auto tej koreańskiej marki, zapewnia o swojej lojalności. Co ciekawe, odsetek ten rośnie, w ostatniej edycji badania 60% właścicieli Hyundaiów ponownie kupiłoby model tej samej marki.

Na drugim miejsce w tym rankingu ex aequo znalazły się Ford i Honda, z 60-proc. przywiązaniem swoich klientów, zaś kolejne miejsca zajęły BMW i Kia (po 59%), Toyota (58%), Chevrolet i Mercedes (po 57%). Raczej średnio należy ocenić przywiązanie Amerykanów do swoich lokalnych marek. Poza Fordem i Chevroletem ponad połowa badanych osób ponownie zapowiada kupno tej samej marki tylko w przypadku Cadillaca (52%) i Jeepa (51%). Marka Jeep w badaniu odnotowała największy wzrost wskaźnika przywiązania klienta w porównaniu z poprzednim badaniem (+17 p.p.). Pozostałe amerykańskie marki wypadły już w badaniu gorzej, a niektóre wręcz bardzo słabo - Ram (49%), GMC (46%), Lincoln (40%), Buick (38%), Chrysler (26%) i Dodge (21%).

Na szarym końcu rankingu znalazła się marka Saab z 7-proc. przywiązaniem klientów, co jednak nie powinno specjalnie dziwić w obliczu możliwego końca żywota szwedzkiej marki. Nieco tylko lepsze przywiązanie do marki deklarują właściciele pojazdów marek Suzuki (20%), Scion (24%) czy Volvo (30%).

Średnia rynkowa dla całej branży wyniosła 49% i była wyższa o 1 p.p. niż w 2010 r. Na 33 ujęte w rankingu marki 19 może pochwalić się wzrostem przywiązania swoich klientów, podczas gdy 14 marek zanotowało w tym okresie spadek wartości tego wskaźnika.

Badanie wykazało także, że to kobiety oraz młodzi ludzie częściej deklarują chęć zmiany marki przy kupnie kolejnego auta. Wśród kobiet największym przywiązaniem cieszą się marki Honda, Hyundai, Kia i Mercedes. Podczas gdy wśród młodych (od 23 do 47 lat) dobrze wypadły marki Ford, Kia, Lexus i Mercedes.

Wśród posiadaczy nowych samochód, którzy w ostatnim okresie zmienili markę swojego auta, aż jedna trzecia tłumaczyła ten krok brakiem w ofercie dotychczasowej marki odpowiedniego typu samochodu. Innymi ważnymi czynnikami były niska satysfakcja z posiadanego modelu, zbyt duże koszty kupna oraz późniejszego utrzymania, zbyt duża liczba pojawiających się problemów oraz niska wartość odsprzedaży.

W badaniu, przeprowadzonym od lutego do maja i od sierpnia do września ubiegłego roku, przepytano 117.001 właścicieli nowych aut, z których prawie 74 tys. dokonało zakupu całkowicie nowego modelu w ostatnim czasie.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Hyundai
Tematy w artykule: Hyundai J.D Power and Associates

Podobne wiadomości:

Hyundai Ioniq - znamy cenę w Polsce

Hyundai Ioniq - znamy cenę w Polsce

Aktualności 2016-09-07

Hyundai rozmawia z Google

Hyundai rozmawia z Google

Technika 2016-08-18

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
W pogoni za wydajnością
W pogoni za wydajnością
Coraz bardziej zaawansowane układy wtryskowe, poza zwiększaniem mocy silników, optymalizują proces spalania obniżając zużycie paliwa i zmniejszając emisję spalin.