mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Amerykanie polubili Hyundaia

Amerykanie polubili Hyundaia

Marka Hyundai w ostatnich latach rozwija się w niesamowicie szybkim tempie. I to na wszystkich najważniejszych rynkach. W Stanach Zjednoczonych jest dziś marką, która może pochwalić się największym przywiązaniem swoich klientów.

Amerykanie polubili Hyundaia
Ostatnie badania firmy analitycznej J.D. Power and Associates wykazały, że największy odsetek właśnie właścicieli Hyundaiów przy następnym wyborze auta ponownie postawi na któryś z modeli tej marki. Aż 64% respondentów, posiadających obecnie auto tej koreańskiej marki, zapewnia o swojej lojalności. Co ciekawe, odsetek ten rośnie, w ostatniej edycji badania 60% właścicieli Hyundaiów ponownie kupiłoby model tej samej marki.

Na drugim miejsce w tym rankingu ex aequo znalazły się Ford i Honda, z 60-proc. przywiązaniem swoich klientów, zaś kolejne miejsca zajęły BMW i Kia (po 59%), Toyota (58%), Chevrolet i Mercedes (po 57%). Raczej średnio należy ocenić przywiązanie Amerykanów do swoich lokalnych marek. Poza Fordem i Chevroletem ponad połowa badanych osób ponownie zapowiada kupno tej samej marki tylko w przypadku Cadillaca (52%) i Jeepa (51%). Marka Jeep w badaniu odnotowała największy wzrost wskaźnika przywiązania klienta w porównaniu z poprzednim badaniem (+17 p.p.). Pozostałe amerykańskie marki wypadły już w badaniu gorzej, a niektóre wręcz bardzo słabo - Ram (49%), GMC (46%), Lincoln (40%), Buick (38%), Chrysler (26%) i Dodge (21%).

Na szarym końcu rankingu znalazła się marka Saab z 7-proc. przywiązaniem klientów, co jednak nie powinno specjalnie dziwić w obliczu możliwego końca żywota szwedzkiej marki. Nieco tylko lepsze przywiązanie do marki deklarują właściciele pojazdów marek Suzuki (20%), Scion (24%) czy Volvo (30%).

Średnia rynkowa dla całej branży wyniosła 49% i była wyższa o 1 p.p. niż w 2010 r. Na 33 ujęte w rankingu marki 19 może pochwalić się wzrostem przywiązania swoich klientów, podczas gdy 14 marek zanotowało w tym okresie spadek wartości tego wskaźnika.

Badanie wykazało także, że to kobiety oraz młodzi ludzie częściej deklarują chęć zmiany marki przy kupnie kolejnego auta. Wśród kobiet największym przywiązaniem cieszą się marki Honda, Hyundai, Kia i Mercedes. Podczas gdy wśród młodych (od 23 do 47 lat) dobrze wypadły marki Ford, Kia, Lexus i Mercedes.

Wśród posiadaczy nowych samochód, którzy w ostatnim okresie zmienili markę swojego auta, aż jedna trzecia tłumaczyła ten krok brakiem w ofercie dotychczasowej marki odpowiedniego typu samochodu. Innymi ważnymi czynnikami były niska satysfakcja z posiadanego modelu, zbyt duże koszty kupna oraz późniejszego utrzymania, zbyt duża liczba pojawiających się problemów oraz niska wartość odsprzedaży.

W badaniu, przeprowadzonym od lutego do maja i od sierpnia do września ubiegłego roku, przepytano 117.001 właścicieli nowych aut, z których prawie 74 tys. dokonało zakupu całkowicie nowego modelu w ostatnim czasie.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Hyundai
Tematy w artykule: Hyundai J.D Power and Associates

Podobne wiadomości:

Porsche, Genesis i BMW to najlepsze marki

Porsche, Genesis i BMW to najlepsze marki

Aktualności 2017-07-31

Hyundai i30 N - hot-hatch z Korei

Hyundai i30 N - hot-hatch z Korei

Aktualności 2017-07-14

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowa Dacia Duster - wyciekły pierwsze zdjęcia!
Nowa Dacia Duster - wyciekły pierwsze zdjęcia!
Jeden z najpopularniejszych SUV-ów z napędem 4x4 w końcu doczekał się kolejnej generacji. Już za kilka tygodni we Frankfurcie poznamy nowe wcielenie Dacii Duster, a tymczasem do sieci wyciekły pierwsze informacje na temat modelu.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic