mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Amerykański model globalnej konkurencyjności

Amerykański model globalnej konkurencyjności

Istotnym tematem prezentacji prezesa Global Engine Manufacturing Alliance, Bruce Coventry'ego na konferencji szefów przemysłu motoryzacyjnego USA był sposób, w jaki jego zakład GEMA w Dundee (stan Michigan) buduje amerykański model globalnej konkurencyjności.

Amerykański model globalnej konkurencyjności

Zabierając głos w panelu roboczym „Strategie i technologie na rzecz zwiększenia konkurencyjności w produkcji na świecie” prezes Coventry   przedstawił korzyści, jakie odnosi GEMA z trójstronnego partnerstwa pomiędzy DaimlerChrysler, Hyundai Motor Company i Mitsubishi Motor Corporation pod względem ekonomizacji kosztów jednostkowych w warunkach produkcji o wielkiej skali. W efekcie projekt World Engine („Silnik Światowy”) staje się najambitniejszym przedsięwzięciem tego typu w branży motoryzacyjnej.

Przy zdolności produkcyjnej 1.800.000 silników rocznie przez pięć zakładów wytwórczych w trzech różnych krajach (USA, Korea i Japonia) program World Engine wykorzystuje zalety wspólnego stosowania bazowej konstrukcji silnika, globalizacji źródeł zaopatrzenia produkcji oraz standaryzacji i ekonomizacji procesów wytwarzania.

„W warunkach GEMA znaczne oszczędności czerpiemy z normalizowania  procesów dostawy niemal 2 milionów silników rocznie. Realizujemy tylko dogłębnie przemyślane strategie inwestycyjne: zakup trzech linii produkcji kadłubów zamiast tylko jednej podyktowały nam najlepsze doświadczenia inżynierii Mitsubishi, Hyudaia i DaimlerChryslera” – mówi Bruce Coventry.

„Standaryzacja i typizacja konstrukcji komponentów to kolejna zaleta tego partnerstwa” – mówi dalej Coventry – „Ważna jest także jawność cenowa, wspólne wykorzystywanie źródeł zaopatrzenia i racjonalizacja logistyki dostaw. Ponadto dzielimy się wiedzą i doświadczeniami – celem doskonalenia techniki i wdrażanych technologii produkcji.”

Dzięki jednolitej konstrukcji bazowej silnika, wśród kluczowych korzyści istnienia Global Engine Manufacturing Alliance Bruce Coventry wymienił także możliwość niezależnego zaopatrywania dowolnego partnera na świecie przez każdy z pięciu zakładów World Engine.

Na zakończenie swego wystąpienia prezes GEMA odniósł się do problematyki zatrudnienia w przemyśle samochodowym, mówiąc: „Niektóre firmy lokują produkcję na Południu i oszczędzają grosze kosztem wykwalifikowanych pracowników na Środkowym Wschodzie. A jednocześnie populacja Michigan spada od dziesięciu już lat także o fachowców, z których stan ten zawsze słynął.”

I dalej: „Wielki biznes musi bardziej angażować się na rzecz miejscowych społeczności i ich wykształcenia, jeśli zależy nam na utrzymaniu konkurencyjności stanu Michigan. Trzeba stworzyć odpowiednie warunki i zachęty aby pozostając w domu, społeczności te włączyły się w przyszłość przemysłu motoryzacyjnego.”

Czytaj także:

Podwójna sprzedaż? 2006-08-08

Toyota grozi amerykańskim gigantom 2006-08-02

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Znamy polski cennik Citroena C3 Aircross
Znamy polski cennik Citroena C3 Aircross
Francuski producent mocno rozwija gamę crossoverów. Do oferty dołącza kompaktowy SUV – C3 Aircross. Klienci mogą już zamawiać u polskich dealerów przedpremierowe egzemplarze.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech