mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Amerykański model globalnej konkurencyjności

Amerykański model globalnej konkurencyjności

Istotnym tematem prezentacji prezesa Global Engine Manufacturing Alliance, Bruce Coventry'ego na konferencji szefów przemysłu motoryzacyjnego USA był sposób, w jaki jego zakład GEMA w Dundee (stan Michigan) buduje amerykański model globalnej konkurencyjności.

Amerykański model globalnej konkurencyjności

Zabierając głos w panelu roboczym „Strategie i technologie na rzecz zwiększenia konkurencyjności w produkcji na świecie” prezes Coventry   przedstawił korzyści, jakie odnosi GEMA z trójstronnego partnerstwa pomiędzy DaimlerChrysler, Hyundai Motor Company i Mitsubishi Motor Corporation pod względem ekonomizacji kosztów jednostkowych w warunkach produkcji o wielkiej skali. W efekcie projekt World Engine („Silnik Światowy”) staje się najambitniejszym przedsięwzięciem tego typu w branży motoryzacyjnej.

Przy zdolności produkcyjnej 1.800.000 silników rocznie przez pięć zakładów wytwórczych w trzech różnych krajach (USA, Korea i Japonia) program World Engine wykorzystuje zalety wspólnego stosowania bazowej konstrukcji silnika, globalizacji źródeł zaopatrzenia produkcji oraz standaryzacji i ekonomizacji procesów wytwarzania.

„W warunkach GEMA znaczne oszczędności czerpiemy z normalizowania  procesów dostawy niemal 2 milionów silników rocznie. Realizujemy tylko dogłębnie przemyślane strategie inwestycyjne: zakup trzech linii produkcji kadłubów zamiast tylko jednej podyktowały nam najlepsze doświadczenia inżynierii Mitsubishi, Hyudaia i DaimlerChryslera” – mówi Bruce Coventry.

„Standaryzacja i typizacja konstrukcji komponentów to kolejna zaleta tego partnerstwa” – mówi dalej Coventry – „Ważna jest także jawność cenowa, wspólne wykorzystywanie źródeł zaopatrzenia i racjonalizacja logistyki dostaw. Ponadto dzielimy się wiedzą i doświadczeniami – celem doskonalenia techniki i wdrażanych technologii produkcji.”

Dzięki jednolitej konstrukcji bazowej silnika, wśród kluczowych korzyści istnienia Global Engine Manufacturing Alliance Bruce Coventry wymienił także możliwość niezależnego zaopatrywania dowolnego partnera na świecie przez każdy z pięciu zakładów World Engine.

Na zakończenie swego wystąpienia prezes GEMA odniósł się do problematyki zatrudnienia w przemyśle samochodowym, mówiąc: „Niektóre firmy lokują produkcję na Południu i oszczędzają grosze kosztem wykwalifikowanych pracowników na Środkowym Wschodzie. A jednocześnie populacja Michigan spada od dziesięciu już lat także o fachowców, z których stan ten zawsze słynął.”

I dalej: „Wielki biznes musi bardziej angażować się na rzecz miejscowych społeczności i ich wykształcenia, jeśli zależy nam na utrzymaniu konkurencyjności stanu Michigan. Trzeba stworzyć odpowiednie warunki i zachęty aby pozostając w domu, społeczności te włączyły się w przyszłość przemysłu motoryzacyjnego.”

Czytaj także:

Podwójna sprzedaż? 2006-08-08

Toyota grozi amerykańskim gigantom 2006-08-02

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport