mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Amerykańskie koncerny: kierunek - Europa

Amerykańskie koncerny: kierunek - Europa

Wielcy producenci samochodów zza oceanu, począwszy od Chevroleta, poprzez Forda, Cadillaca, a skończywszy na Dodge`u mają zamiar "podkręcić kurek" na rynku europejskim. Do potencjalnych odbiorców dotrzeć mają dzięki odświeżonym modelom, a także całkowicie nowym projektom. W niektórych segmentach odnotowane będą debiuty.

Pierwszym frontem uderzać będzie Chrysler Group wraz ze swoją marką Dodge. Zadebiutuje on dwoma świeżymi modelami, które mają przetrzeć szlaki na rynku. Dodge Caliber, będzie atakował europejskie salony już tego lata, a Dodge Nitro, występujący w kategorii SUV, będzie sprzedawany z rokiem modelowym 2007.

Zobacz galerię zdjęć marki Dodge

Kierownictwo koncernu zauważyło, że podczas Genewy dużo ludzi polubiło "amerykańskie kształty". Sęk w tym, że nie oferowali oni do tej pory silników wysokoprężnych oraz wersji z kierownicą umiejscowioną po prawej stronie, co skutecznie ograniczało sprzedaż. W tym roku zostało to jednak zmienione, więc nawet "wyspiarze" mogą zostać podbici.

Grupą docelową mają być mężczyźni w wieku oscylującym wokół 39 lat, z szacowanym średnim dochodem w wysokości około 50 tysięcy dolarów. Amerykanie mają również nadzieję, że ich udziały w zachodniej Europie wzrosną o kilka punktów procentowych do 2009 roku. Jak do tej pory w zeszłym roku zostało sprzedanych tylko 180 tysięcy samochodów poza Ameryką Północną.

Zestawienie linii General Motors ma uzupełnić się o dwie jednostki: Chevrolet Captiva (średni SUV) oraz Epica. Szef rozwoju GM w Europie, poinformował podczas targów, że wschodnia część Starego Kontynentu, jest regionem rozwojowym marki Chevrolet. Dodał także, że przyszły rok będzie stał dla marki pod znakiem silnego wzrostu.

Zobacz galerię zdjęć marki Chevrolet

Znany i ceniony Cadillac zacznie sprzedawać swojego SUV`a Escalade, już w tym roku. Ma on iść łeb w łeb z takimi gwiazdami jak Mercedes GL oraz Audi Q7. Szefowie zdają sobie sprawę z tego, że jest to bogaty rynek i na pewno byłoby wielu klientów zainteresowanych tego typu produktem. W końcu najszybciej rozwijającym się w Europie segmentem jest rynek samochodów SUV, zarówno kompaktowych jak też i klasy wyższej.

Zobacz galerię zdjęć modelu Cadillac Escalade

Ford mocno wierzy w sukces zawodników, których ma zamiar wystawić niebawem. Pierwszy to coupe oparte na Focusie. Drugim będzie pięcio lub siedmio miejscowy van nazwany S-Max. Samochód ten idealny będzie dla większej rodziny, która lubi zabierać ze sobą dużo bagażu.

Zachodnia Europa to największy zewnętrzny rynek koncernów z Ameryki. Lecz jest to także wielkie wyzwanie, począwszy od sztywnej rywalizacji, skończywszy na agresywnych wojnach cenowych.


 

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport