mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Antara i Captiva na razie bez Diesli

Antara i Captiva na razie bez Diesli

Egzemplarze nowego modelu Opla Antara oraz Chevrloleta Captiva wyposażone w silniki wysokoprężne nie będą na razie budowane. Taką decyzję podjęło kierownictwo koncernu General Motors (GM) po tym jak wykryto pewne nieścisłości w działaniu dwulitrowych jednostek Diesla.

Antara i Captiva na razie bez Diesli
Wstrzymanie produkcji nie jest jednak związane z konkretnym defektem mechanicznym ale z niewłaściwym współdziałaniem tej jednostki ze skrzynią biegów. Jak wynika z badań inżynierów GM dwulitrowy silnik nie gwarantuje odpowiedniego momentu obrotowego na poszczególnych biegach manualnej skrzyni zgodnie z wcześniej zakładanymi prognozami.

W centrach technologicznych Opla już trwają prace nad rozwiązaniem tego problemu. Technicy zamierzają precyzyjniej dopasować działanie sprzęgła oraz zmodyfikować wartości momentu obrotowego poprzez zmiany w elektronice silnika.

Problemy z silnikami doprowadziły do opóźnienia w dostawach modelu Opel Antara. W tej sytuacji klienci będą musieli wykazać się cierpliwością lub też skorzystają z zakupu egzemplarzy ze skrzynią automatyczną, w których nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości. Przypomnijmy, że model Opel Antara poza Europą budowany jest również w koreańskiej fabryce GM Daewoo.

Zobacz galerię zdjęć modelu Opel Antara

Zobacz galerię zdjęć modelu Chevrolet Captiva

Czytaj także:

Przede wszystkim Antara 2006-09-04

Captiva we wrześniu 2006-07-04

Opel przedstawia Antarę 2006-05-10

Podobne wiadomości:

Nadchodzi Opel Grandland X - zapowiedź kompaktowego crossovera

Nadchodzi Opel Grandland X - zapowiedź...

Aktualności 2016-11-18

Opel Meriva - znamy następce

Opel Meriva - znamy następce

Aktualności 2016-11-07

Komentuj:

~Iwan 2007-08-03

Najpiękniejsze autko jakim miałem dotej pory okazje jeździć. Warto zainwestować w taka maszyne, satysfakcja gwarantowana !!!!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Dieselgate - Volkswagen zwalnia pracowników
Dieselgate - Volkswagen zwalnia pracowników
Wypłata odszkodowań po "Dieselgate" zmusza Volkswagena do oszczędności. Efekt?Koncern zwolni 23 tysiące osób.