mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Arocs - nowa siła w budownictwie

Arocs - nowa siła w budownictwie

Mercedes-Benz dokonał potrójnego skoku naprzód w kwestii zgodności z normą Euro VI: w tym roku paleta ciężkich pojazdów z gwiazdą poszerza się o Arocsa, eksperta w dziedzinie transportu budowalnego. Dołącza on do wyspecjalizowanego w transporcie dystrybucyjnym Antosa, zaprezentowanego w 2012 roku, oraz dalekobieżnego Actrosa, debiutującego w roku 2011. Poza maksymalną zgodnością z normami ochrony środowiska, Arocs reprezentuje trzy znakomite cechy: siła, wytrzymałość i wydajność.

Arocs - nowa siła w budownictwie
Gama Arocsa oferuje niespotykany dotąd wybór modeli, precyzyjnie dopasowanych do wymagań klientów w tym niezwykle zróżnicowanym segmencie. Nowe wywrotki, wywrotki z napędem na wszystkie koła, betonomieszarki, ciągniki siodłowe i modele z zabudową skrzyniową dostępne są jako pojazdy z dwiema, trzema lub czterema osiami w 16 wariantach mocy: od 175 kW (238 KM) do 460 kW (625 KM). Od początku wszystkie silniki standardowo będą zgodne z przyszłą normą emisji spalin Euro VI.

Podzielony na wyraźne segmenty sektor budowlany wymaga pojazdów idealnie dopasowanych do specyficznych warunków użytkowania. Około połowa spośród wszystkich pojazdów budowlanych pracuje bezpośrednio na budowach, a jedna trzecia dostarcza tam sprzęt lub materiały budowlane. Kolejne 15 proc. wykorzystuje się do przewozu betonu towarowego. Szeroki profil wymagań obejmuje również środki transportu używane w branżach pokrewnych oraz transport ponadnormatywny. Także operatorzy pojazdów służb publicznych wymagają zindywidualizowanych pojazdów.

Wiodące siły w budownictwie: Loader i Grounder
Wraz z nowym Arocsem zadania transportowe w branży budowlanej mogą być realizowane bardziej efektywnie niż kiedykolwiek. By jeszcze skuteczniej sprostać oczekiwaniom klientów, w zakresie zastosowań istotnych ze względu na obciążenia (jak w przypadku ciągników siodłowych z naczepą wywrotką lub betonomieszarek) opracowano wersje Arocs Loader oraz Arocs Grounder.
Arocs Loader przoduje w dziedzinie ograniczania masy własnej. W rezultacie zapewnia on optymalną ładowność ciągnika 4x2 - jednego z najlżejszych w sektorze budowlanym, a także betonomieszarki 8x4/4 o dopuszczalnej masie całkowitej 32 t. Przy wyjątkowo niskiej masie własnej (maksymalnie 9250 kg) ta druga może jednorazowo przewozić 8 m3 gotowego betonu.

Arocs Grounder to model przeznaczony do pracy w szczególnie trudnych warunkach, np. w kamieniołomach. Dzięki licznym modyfikacjom technicznym, takim jak belki poprzeczne o grubości 9 mm, jest on ekstremalnie wytrzymały i stabilny, zapewniając przy tym wysoką ładowność.

Wszechstronna gama pojazdów od 18 ton w górę
Loader i Grounder należą do szerokiej gamy pojazdów Arocsa. Ich dopuszczalna masa całkowita wynosi od 18 ton w przypadku modeli dwuosiowych aż do 41 ton dla off-roadowych, czteroosiowych wersji Grounder. Rodzina modeli Arocsa została zaprojektowana specjalnie z myślą o wszelakich rodzajach zastosowań. Przykładowo, nawet pojazd zwany "walcem" - dwuosiowy ciągnik siodłowy z napędzaną tylną osią (4x2) - nie jest odmianą Actrosa, ale osobnym modelem.

Jasne rozróżnienie: osobne ramy
Ramy, ich wysokości i zwisy odbiegają od tych stosowanych w ciężarówkach dalekobieżnych. W rezultacie nie muszą być one dostosowywane do pojazdów używanych w transporcie budowlanym. Dwuosiowy ciągnik siodłowy Arocs występuje w standardowej wersji 4x2 ze stalowym lub pneumatycznym zawieszeniem, zoptymalizowanej pod kątem obciążenia odmianie 4x2 Arocs Loader, jako 20-tonowy wariant 4x4 z napędem na wszystkie koła lub 4x4 Arocs Grounder. Gama pojazdów specjalnych obejmuje także wersje dostępne wcześniej wyłącznie w ramach przebudowy. Czteroosiowe modele z przednią i trzema tylnymi osiami są teraz produkowane seryjnie w największej na świecie fabryce ciężarówek w Wörth.

Nowy wprost z fabryki: czteroosiowy model 8x4/4 z trzema osiami tylnymi, w tym osią wleczoną z pojedynczym ogumieniem
Czteroosiowa wersja bazuje na modelu trzyosiowym z kierowaną osią wleczoną i dwiema osiami napędowymi tylnymi z podwójnym ogumieniem. Za nimi zamontowana jest dodatkowa, podnoszona i kierowana oś wleczona z pojedynczym ogumieniem. Wersja ta może znaleźć zastosowanie na przykład jako pojazd do transportu materiałów budowlanych z żurawiem samochodowym. Pojazd trzyosiowy, czy nawet klasyczny wariant czteroosiowy, ze względu na rozkład obciążenia nie byłby w stanie poradzić sobie żurawiem za kabiną - w przeciwieństwie do wersji z trzema osiami z tyłu.

Supermikser: pierwsza betonomieszarka, która może przewieźć 8 m3 betonu
By zgodnie z prawem przewieźć 8 m3 betonu towarowego - zwykle dostępnego w sprzedaży w partiach po 0,5 m3 - masa własna czteroosiowej betonomieszarki nie mogłaby przekroczyć 9,25 tony. Dla nowego Arocsa to jednak żaden problem. Betonomieszarka w wersji Loader to połączenie lekkiego, 10,7-litrowego silnika OM 470 z kabiną ClassicSpace w rozmiarze S. Ale to nie wszystko - standardowa, podwójna oś napędowa z podwójnym ogumieniem została zastąpiona przez tylną oś z pojedynczym ogumieniem w rozmiarze 385/65. Aby uzyskać dostatecznie szeroki rozstaw kół , istotnie wpływający na stabilność, obie tylne osie zostały specjalnie zmodyfikowane pod kątem zastosowania pojedynczego ogumienia. Dzięki przesunięciu mocowania koła na zewnątrz, krawędź szerokich opon trakcyjnych w rozmiarze "naczepowym", wyprodukowanych specjalnie dla Mercedes-Benz, znajduje się na równi z zewnętrzną krawędzią nadwozia, w obrębie osłon kół.

Układy napędowe: mocne silniki Euro VI dla sektora budowlanego
Mercedes-Benz Arocs dostępny jest z szeroką gamą wysokoprężnych silników BlueEfficiency, spełniających normę emisji spalin Euro VI. Nabywcy modelu mogą wybierać spośród 16 wersji mocy.
Rzędowe, sześciocylindrowe jednostki Bluetec 6 z turbosprężarką i chłodzeniem powietrza doładowującego generują wysoki moment obrotowy już od najniższych obrotów. Jego maksymalna wartość sięga od 1000 do 3000 Nm; pojemność silników wynosi: 7,7, 10,7, 12,8 lub 15,6 litra.

Podobne wiadomości:

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne światła ze Stuttgartu

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne...

Technika 2016-12-02

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport