mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Audi Prologue po raz trzeci - wersja Allroad

Audi Prologue po raz trzeci - wersja Allroad

Salon samochodowy w Szanghaju to arena premiery trzeciego podejścia Audi do koncepcyjnego modelu Prologue. Po dużym coupe i klasycznym kombi, czas na wersję o lekko off-roadowym charakterze.

Audi Prologue po raz trzeci - wersja Allroad
Prototypowe modele Prologue zapowiadaja nowy styl marki z Ingolstadt i robią to w świetnym stylu. Allroad przejął najbardziej charakterystyczne elementy pokazanego w Genewie Prologue Avanta - mocno pochyloną tylną szybę w stylu pradziadka Audi 100 C3, masywne, minimalistyczne kształty, reflektory laserowe Matrix i połączone tylne światła z diod LED.

Różnice to nieco inaczej zaprojektowane zderzaki i przede wszystkim wyższy o prawie 8 centymetrów prześwit - dzięki niemu i napędowi czterech kół quattro Prologue Allroad sprawia wrażenie auta gotowego na eskapady w lekki teren. Oczywiście 22-calowe alufelgi nie sprawdziłyby się w nim najlepiej, ale pamiętajmy - to tylko samochód koncepcyjny. Czy i w jaki samochód produkcyjny się przerodzi ciężko przewidywać - kombi Allroad to od 15 lat jedna z wersji Audi A6, ale Prologue z długością nadwozia 5,13 metra plasuje się w segmencie F, zarezerwowanym dla modelu A8. Traktujmy go więc raczej jako przykład stylu, który w produktach z Ingolstadt będzie coraz częściej spotykany.

Kabina Allroada również mocno przypomina coupe z Los Angeles i Avanta z Genewy - podobnie jak tamte prototypy rozpieszcza luksusem w nowoczesnym stylu. Większość deski rozdzielczej to wbudowane ekrany dotykowe bardzo wysokiej rozdzielczości, a znany z pierwszego Prologue'a bardzo cienki OLED-owy wyświetlacz w konsoli tutaj trafił także do drugiego rzędu siedzeń. Do tego skórzana tapicerka oraz prezentowana już wcześniej funkcja lokaja, rozpoznającego pasażerów po ich smartfonach i mamy lożę pierwszej klasy. Wspomniany "służący" to system dostosowujący ustawienia czterech indywidualnych foteli, temperaturę klimatyzacji, listę proponowanych utworów muzycznych i zestaw najczęściej używanych tras w systemie nawigacji do preferencji użytkowników. Aby hi-techu najwyższego sortu było pod dostatkiem, tylni pasażerowie mają do dyspozycji jeszcze po sporym tablecie umieszczonym w oparciach przednich siedzeń - w ten sposób Audi zmieściło w Prologue więcej różnego rodzaju wyświetlaczy niż miejsc siedzących. Tak najwyraźniej prezentuje się przyszłość motoryzacji.

Nie mamy nic przeciwko, jeśli w przyszłości duże kombi będą napędzane tak jak Prologue Allroad - pod maską koncepcyjnego Audi pracuje 4-litrowy silnik V8 TFSI, wspomagany przez dwie turbosprężarki i motor elektryczny. Sumaryczna moc takiego zestawu odpowiada 734KM, a moment obrotowy to równe 900Nm. Dzięki temu tak potężne auto może się rozpędzać od 0 do 100km/h w 3,5 sekundy, ale jednocześnie spala zaledwie 2,4 litra benzyny na każde 100 kilometrów. Możliwa jest także podróż jedynie w trybie elektrycznym, bez zużywania ciekłego paliwa - wówczas jednak nie zajedziemy dalej niż 33 kilometry od ładowania do ładowania. Na szczęście w przyszłości będzie można je przeprowadzać indukcyjnie, do czego koncepcyjne Audi już jest przystosowane.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Audi
Tematy w artykule: Audi Allroad Quattro Allroad Quattro koncepty

Podobne wiadomości:

Test Audi TTS Roadster: Dla Playboya

auto motor i sport 2015-06-17

Atrakcyjna stylizacja, brak dachu nad głową i mocny silnik. Te trzy cechy wystarczą, żeby w Audi TTS Roadster wyróżnić się nawet na ulicach Monte Carlo.

Lamborghini Terzo Millennio – pokaz technologii

Lamborghini Terzo Millennio – pokaz...

Aktualności 2017-11-07

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.