mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Audi Prologue po raz trzeci - wersja Allroad

Audi Prologue po raz trzeci - wersja Allroad

Salon samochodowy w Szanghaju to arena premiery trzeciego podejścia Audi do koncepcyjnego modelu Prologue. Po dużym coupe i klasycznym kombi, czas na wersję o lekko off-roadowym charakterze.

Audi Prologue po raz trzeci - wersja Allroad
Prototypowe modele Prologue zapowiadaja nowy styl marki z Ingolstadt i robią to w świetnym stylu. Allroad przejął najbardziej charakterystyczne elementy pokazanego w Genewie Prologue Avanta - mocno pochyloną tylną szybę w stylu pradziadka Audi 100 C3, masywne, minimalistyczne kształty, reflektory laserowe Matrix i połączone tylne światła z diod LED.

Różnice to nieco inaczej zaprojektowane zderzaki i przede wszystkim wyższy o prawie 8 centymetrów prześwit - dzięki niemu i napędowi czterech kół quattro Prologue Allroad sprawia wrażenie auta gotowego na eskapady w lekki teren. Oczywiście 22-calowe alufelgi nie sprawdziłyby się w nim najlepiej, ale pamiętajmy - to tylko samochód koncepcyjny. Czy i w jaki samochód produkcyjny się przerodzi ciężko przewidywać - kombi Allroad to od 15 lat jedna z wersji Audi A6, ale Prologue z długością nadwozia 5,13 metra plasuje się w segmencie F, zarezerwowanym dla modelu A8. Traktujmy go więc raczej jako przykład stylu, który w produktach z Ingolstadt będzie coraz częściej spotykany.

Kabina Allroada również mocno przypomina coupe z Los Angeles i Avanta z Genewy - podobnie jak tamte prototypy rozpieszcza luksusem w nowoczesnym stylu. Większość deski rozdzielczej to wbudowane ekrany dotykowe bardzo wysokiej rozdzielczości, a znany z pierwszego Prologue'a bardzo cienki OLED-owy wyświetlacz w konsoli tutaj trafił także do drugiego rzędu siedzeń. Do tego skórzana tapicerka oraz prezentowana już wcześniej funkcja lokaja, rozpoznającego pasażerów po ich smartfonach i mamy lożę pierwszej klasy. Wspomniany "służący" to system dostosowujący ustawienia czterech indywidualnych foteli, temperaturę klimatyzacji, listę proponowanych utworów muzycznych i zestaw najczęściej używanych tras w systemie nawigacji do preferencji użytkowników. Aby hi-techu najwyższego sortu było pod dostatkiem, tylni pasażerowie mają do dyspozycji jeszcze po sporym tablecie umieszczonym w oparciach przednich siedzeń - w ten sposób Audi zmieściło w Prologue więcej różnego rodzaju wyświetlaczy niż miejsc siedzących. Tak najwyraźniej prezentuje się przyszłość motoryzacji.

Nie mamy nic przeciwko, jeśli w przyszłości duże kombi będą napędzane tak jak Prologue Allroad - pod maską koncepcyjnego Audi pracuje 4-litrowy silnik V8 TFSI, wspomagany przez dwie turbosprężarki i motor elektryczny. Sumaryczna moc takiego zestawu odpowiada 734KM, a moment obrotowy to równe 900Nm. Dzięki temu tak potężne auto może się rozpędzać od 0 do 100km/h w 3,5 sekundy, ale jednocześnie spala zaledwie 2,4 litra benzyny na każde 100 kilometrów. Możliwa jest także podróż jedynie w trybie elektrycznym, bez zużywania ciekłego paliwa - wówczas jednak nie zajedziemy dalej niż 33 kilometry od ładowania do ładowania. Na szczęście w przyszłości będzie można je przeprowadzać indukcyjnie, do czego koncepcyjne Audi już jest przystosowane.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Audi
Tematy w artykule: Audi Allroad Quattro Allroad Quattro koncepty

Podobne wiadomości:

Audi Q5 - znamy cenę

Audi Q5 - znamy cenę

Aktualności 2016-12-08

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z Neckarsulm

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z...

Samochody luksusowe 2016-12-02

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport