mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Audi po raz 15 w Le Mans

Audi po raz 15 w Le Mans

Niemiecki producent aut z Ingolstadt po raz 15 wystawi na starcie toru Circuit de la Sarthe swój bolid. Niemcy po raz kolejny spróbują zdetronizować pozostałe zespoły.

Audi po raz 15 w Le Mans
Audi od końca lat 90-tych ubiegłego wieku dominuje w wyścigu 24h Le Mans. Raz jedyny, w 2003 roku Niemcy z Ingolstad ustąpili pola i koncern VAG wystawił do walki zespół Bentley'a z modelem Speed 8. Wielu twierdzi jednak, że ten bolid to tak naprawdę konstrukcja Audi w innym przebraniu.

W 14 startach niemiecki zespół wygrał 11 razy. To powoduje, że Audi uplasowało się na drugim miejscu zwycięzców wszechczasów tuż za Porsche, które na Circuit de la Sarthe wygrywało 16 razy. Audi podium osiągnęło 27 razy wliczając w to zwycięstwa. W latach 2000, 2002, 2004, 2010 oraz 2012 producent aut z Ingolstadt zgarną wszystkie miejsca na podium.

W 2010 roku Audi bolidem R15 TDI pobiło rekord przejechanego dystansu, który od 1971 roku należał do Porsche. Zespół z Ingolstadt poprawił wynik o 75.4 km przejeżdżając łączny dystans wyścigu 5.410,713 km. Audi do swoich prototypów LMP1 wprowadzało szereg innowacyjnych rozwiązań, takich jak silniki TFSI z bezpośrednim wtryskiem, motor TDI wspomagany turbosprężarką VTG ze zmienną geometrią łopatek czy napęd na wszystkie koła quattro. W 2012 roku Niemcy zadebiutowali z hybrydowym bolidem e-tron, który w swoim debiucie wygrał wyścig. W tym roku na starcie ponownie pojawi się Audi R18 e-tron i będzie walczyć o 12 zwycięstwo dla zespołu Audi.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Audi
Tematy w artykule: Audi Le Mans

Podobne wiadomości:

Audi Q8 – koncept jest już gotowy

Audi Q8 – koncept jest już gotowy

Aktualności 2016-12-23

Wydanie specjalne

Wydanie specjalne "auto motor i sport": Audi...

Aktualności 2016-12-16

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
W pogoni za wydajnością
W pogoni za wydajnością
Coraz bardziej zaawansowane układy wtryskowe, poza zwiększaniem mocy silników, optymalizują proces spalania obniżając zużycie paliwa i zmniejszając emisję spalin.