mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Audi prezentuje bolid R18

Audi prezentuje bolid R18

Producent aut z Ingolstad zdominował w ostatnich latach wyścig 24h w Le Mans i zanosi się, że w tym roku niemiecki zespół znów będzie faworytem. W osiągnięciu sukcesu ma pomóc najnowszy bolid klasy LMP1 - R18.

Audi prezentuje bolid R18
Audi R18 e-tron quattro zadebiutuje podczas sześciogodzinnego wyścigu na torze Spa-Francorchamps 5 maja. Prototyp ten jest pierwszym bolidem w historii, któr łączy technologię TDI z systemem hybrydowym. Do wyścigów powraca również technologia quattro. Dzięki tej technologii jedna z osi jest napędzana za pomocą silnika wysokoprężnego, druga zaś za pośrednictwem jednostki elektrycznej.

Podczas hamowania R18 e-tron odzyskuje energię z hamulców przedniej osi, która trafia do koła zamachowe zanim trafi do akumulatorów, skąd jest używana do przyspieszania przy prędkościach powyżej 120 km/h. Podczas tego procesu auto korzysta tylko z przedniej osi. Silnik V6 TDI dostarcza moc 510 KM i napędza koła tylne. System jest już testowany w celach wprowadzenia go w przyszłości do  auta drogowych marki Audi.

Audi R18 wystartuje również w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC). Najważniejszym startem będzie jednak wyścig 24h Le Mans, który zostanie rozegrany w dniach 16-17 czerwca. Na starcie pojawią się dwa prototypy R18 e-tron oraz dwie "zwykłe" R18stki. Za kierownicą R18 e-tron zasiądą Marcel Fässler, André Lotterer oraz Benoît Tréluyer, którzy wygrali w zeszłym roku w Le Mans. Drugą hybrydę poprowadzą Dindo Capello, Tom Kristensen i Allan McNish. W konwencjonalnych bolidach zobaczymy: Loïc Duval, Timo Bernharda i  Romain Dumas, a w drugim aucie wystartują Marco Bonanomi, Oliver Jarvis i Mike Rockenfeller. Głównym rywalem Audi po odejściu Peugeota będzie zespół fabryczny Toyoty.

Podobne wiadomości:

Audi wprowadza nowe oznaczenia

Audi wprowadza nowe oznaczenia

Aktualności 2017-08-31

RCZ Peugeot Sport na torze Le Mans

auto motor i sport 0000-00-00

Nowa wyczynowa broń Peugeota. 250 KM zamiast 700, 11 zakrętów zamiast 38, 10 okrążeń "małego" toru zamiast niemal 400 "wielkiej pętli" - nie trzeba startować Peugeotem 908 w słynnym 24-godzinnym wyścigu, aby zza kierownicy wyjść zlanym potem i na miękkich nogach. Wystarczy przejechać się RCZ Peugeot Sport.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ELEGANCKI I NOWOCZESNY
ELEGANCKI I NOWOCZESNY
Nie jest już modnym crossoverem, ale przestronnym i komfortowym autem kompaktowym. Odświeżony Citroen C4 Cactus zachwyca na wiele sposobów.