mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Audi sprzedało Coswortha i szuka oszczędności

Audi sprzedało Coswortha i szuka oszczędności

Niemiecki dostawca części silnikowych Mahle, kupił firmę Cosworth Technology od Audi. Jednocześnie marka koncernu Volkswagen chce redukować koszty pracownicze.

Audi sprzedało Coswortha i szuka oszczędności

Szczegóły dotyczące transakcji sprzedaży, zasłużonego dla sportu samochodowego producenta silników, nie są znane. Cosworth, będący w posiadaniu Audi od 1998 roku, kiedy to został odkupiony za 117 milionów funtów, pracował między innymi nad rozwojem i opracowywaniem napędów dla sportowych wersji S i RS Audi. Jego dziełem jest na przykład silnik w RS6, ale firma świadczyła także usługi dla odbiorców spoza koncernu VW.

Zatrudniający 970 osób Cosworth, posiada trzy fabryki w Anglii i jedną w USA. Nie jest już jednak producentem silników do bolidów F1. Osławiony dział firmy został sprzedany Fordowi, który z kolei wyzbył się go miesiąc temu na rzecz jednego z zespołów wyścigowych. Natomiast pozostała część Coswortha, wchodąc od nowego roku do struktury sztutgarckiego Mahle, stanie się częścią jednego z 30 największych, światowych dostawców części. Niemiecka firma produkuje zawory, elementy silników i układy filtracyjne.

Audi ma również inne pomysły na rozwój. Producent z Inglostadt planuje skorzystać z doświadczenia macierzystego koncernu VW, stosując redukcję kosztów pracowniczych, by zwiększyć zyski. Przeciwko takim rozwiązaniom protestują oczywiście zatrudnieni. Oznaczało by to dla nich albo dodatkowe godziny pracy bez wynagrodzenia, albo, idąc za przykładem Volkswagena, podział na pracowników standardowych i akordowych, którym płacono by za wykonaną usługę.

Szacunkowe dane mówią, że firma może oszczędzić na takich posunięciach do 80 milionów euro. Tak więc zarządzający Audi mają o czym rozmawiać ze swoimi związkami, tym bardziej, że konkurencja już z sukcesem wprowadziła podobne rozwiązania. Mercedesowi udało się w lipcu zawrzeć układ z pracownikami pozwalający na oszczędności rzędu 500 milionów euro. Oblicza się, że sam VW zaoszczędzi na reorganizacji pracy w swoich zakładach miliard euro rocznie.

Wszystkie te posunięcia mają krytyczne znaczenie dla niemieckiego producenta luksusowych aut. Od dawna krytykowane poziomy wynagrodzeń niemieckich pracowników, mają niemały wpływ na funkcjonowanie ich pracodawców na coraz bardziej konkurencyjnym, globalnym ryunku motoryzacyjnym.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport