mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Audi w pogoni za BMW

Audi w pogoni za BMW

BMW jest dzisiaj najlepiej sprzedającą się marką w tzw. klasie premium. Audi nie może się z tym pogodzić i planuje duże inwestycje, aby dogonić bawarskiego konkurenta.

Audi w pogoni za BMW
Walka między niemieckimi producentami jest bardzo zacięta - Audi już wyprzedziło Bawarczyków na rynkach chińskim i europejskim, a różnica w całościowej produkcji w roku 2014 wynosi jedynie 42 600 aut na korzyść BMW.

Aby zdetronizować producenta spod znaku biało-niebieskiego śmigła Audi zwiększa inwestycje w rozwój. W latach 2015-2019 na opracowanie nowych modeli i technologii oraz powiększenie produkcji wyda o 2 miliardy euro więcej niż planowało - razem 24 miliardy euro. 70% tej kwoty przeznaczono na zwiększenie palety modeli do 60 różnych aut pod koniec bieżącej dekady. Wśród zupełnie nowych pojazdów pojawi się np. Audi Q1, czy zapowiadane niedawno prototypowym Prologue, Audi A9.

Ofensywa Audi to część większego planu - firma z Ingolstadt, jako istotny element Volkswagen Group ma przyczynić się do wyprzedzenia Toyoty - największego koncernu samochodowego na świecie.

Zobacz koniecznie: Wszystko o Audi
Tematy w artykule: Audi Audi Q1 Audi A9

Podobne wiadomości:

Audi Q8 – koncept jest już gotowy

Audi Q8 – koncept jest już gotowy

Aktualności 2016-12-23

Wydanie specjalne

Wydanie specjalne "auto motor i sport": Audi...

Aktualności 2016-12-16

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda 1200 - szlachetny sedan
Skoda 1200 - szlachetny sedan
Skoda 1200 miała rozbudować ofertę marki i dostarczyć Czechosłowacji nowoczesnego i ekonomicznego pojazdu, który zaspokoi potrzeby urzędów i przedsiębiorstw państwowych, a także różnych branż wchodzących w skład socjalistycznej gospodarki.