mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Auris idzie w ślady Corolli

Auris idzie w ślady Corolli

Wprawdzie Kia cee’d utrzymała pozycję lidera, już po raz trzeci z rzędu, jednak jej przewaga nad drugą w rankingu najbardziej popularnych modeli Top Ten mojeauto.pl Toyotą Corollą stopniała niemal do minimum.

Auris idzie w ślady Corolli

Luty przyniósł także jeden znaczący awans w czołówce rankingu. Aż o 14 pozycji awansowała Toyota Auris – tak obecnie nazywa się nowa Corolla w wersji hatchback. W porównaniu do Corolli (sedana) Auris ma w swojej ofercie także jedną wersję silnikową więcej. I to tę najmocniejszą – 2,2-litrowego diesla o mocy 180 KM. Poza tym gama silników jest identyczna i obejmuje jeszcze dwa turbodiesle – 1,4 90KM i 2,0 126KM – oraz dwie jednostki benzynowe – 1,4 97KM i 1,6 125KM.

Drugi miesiąc roku obfitował także w kolejne nowości rynkowe, choć w kilku przypadkach były to kolejne generacje znanych już u nas aut, jak np. Honda CR-V, Volkswagen Touareg, smart fortwo coupe oraz cabrio. W lutym pojawiły się w sprzedaży też takie modele jak Dacia Logan MCV, Seat Altea XL, Hyundai Atos Prime, BMW serii 3 cabrio oraz Nissan Qashqai. I to właśnie ten ostatni model najwyżej zawędrował w rankingu zajmując 13. miejsce.

TABELA 1 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane modele w lutym 2007 

Miejsce

Zmiana

Modele samochodów

Punkty*

1

bez zmian

Kia cee’d

35281

2

bez zmian

Toyota Corolla

34906

3

bez zmian

Honda Civic

19305

4

+ 1

Opel Corsa

17700

5

+ 1

Ford Focus

16721

6

- 2

Skoda Fabia

16242

7

+ 14

Toyota Auris

14668

8

+ 5

Fiat Grande Punto

14039

9

- 2

Opel Astra III

13797

10

bez zmian

Skoda Octavia

13417

* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe

Dwie mocne nowości Toyoty praktycznie przesądziły sprawę zwycięstwa w kategorii najbardziej popularnych marek. Dodatkowo Toyota już drugi miesiąc z rzędu uzyskała w tym rankingu rekordową liczbę punktów w historii, po raz pierwszy przekraczając magiczną liczbę 100 tys.

Cały czas w ścisłej czołówce utrzymuje się również Kia, której ponad połowa punktów to zasługa modelu cee’d. W lutym solidarnie o trzy pozycje awansowały Fiat, Ford oraz Mercedes, głównie kosztem Skody, która spadła o 4 lokaty.

TABELA 2 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane marki w lutym 2007 

Miejsce

Zmiana

Marka

Punkty*

1

bez zmian

Toyota

100242

2

bez zmian

Opel

60062

3

bez zmian

Kia

56273

4

bez zmian

Volkswagen

52697

5

+ 3

Fiat

50213

6

+ 3

Ford

45932

7

- 1

Honda

45281

8

+ 3

Mercedes

44371

9

- 4

Skoda

43030

10

bez zmian

Peugeot

39560

* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe

Sporo ciekawego działo się w lutym w rankingu aut użytkowych. Przede wszystkim pojawiło się kilka nowości w tej kategorii – dwudrzwiowy Hyundai Getz Van, nowy Nissan Cabstar oraz Fiat Scudo. I to właśnie ten ostatni model był autorem największego zamieszania w czołówce, awansując w swoim pierwszym miesiącu obecności w rankingu od razu na czwartą pozycję.

Dostawczy Fiat Scudo jest oferowany w trzech wersjach silnikowych - 1,6 90KM, 2,0 120 i 136KM oraz trzech nadwoziowych: furgon, kombi oraz platforma. Ceny Scudo na polskim rynku zaczynają się od 75.300 zł.

TABELA 3 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane auta użytkowe w lutym 2007 

Miejsce

Zmiana

Marka

Punkty*

1

bez zmian

Nissan Navara

3876

2

bez zmian

Mercedes Sprinter

3366

3

+ 2

Volkswagen Transporter

3160

4

nowość

Fiat Scudo

2895

5

- 2

Toyota Hilux

2835

6

+ 1

Mercedes Vito

2529

7

- 1

Ford Transit

2392

8

+ 1

Mitsubishi L200

2316

9

+ 1

Gaz Gazela

2259

10

- 2

Fiat Ducato

2253

* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe

Komentuj:

~normal 2007-03-23

co tu komentować tak jest bo tak klikali . he he - zalezy tez od kasy jaka sie ma

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Honda pracuje nad hybrydą
Honda pracuje nad hybrydą
Japoński producent postawił sobie bardzo ambitny cel. Do 2030 roku dwie trzecie samochodów sprzedawanych przez tą markę ma być napędzana układem hybrydowym. Dlatego inżynierowie pracują nad nowym rozwiązaniem.