mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Auta Renault coraz bezpieczniejszev

Auta Renault coraz bezpieczniejszev

Koncern nieustannie poprawia bezpieczeństwo

Auta Renault coraz bezpieczniejszev

Sukces Laguny II, która uzyskała pięć gwiazdek w teście zderzeniowym Euro-NCAP jest dowodem na to, że Renault zasłużenie uchodzi za jedną z najlepszych marek pod względem bezpieczeństwa biernego.

Koncern nie ustaje w swoich działaniach i nieprzerwanie pracuje nad poprawą bezpieczeństwa samochodów marki Renault wprowadzając coraz to nowe innowacje.

Opracowywane są nowe technologie zabezpieczające użytkowników, jak np. poduszka zapobiegająca nurkowaniu instalowana w przednich fotelach oraz czołowa poduszka powietrzna na tylnych miejscach.

"Poduszka zapobiegająca nurkowaniu na przednich miejscach"

Podwójne napinacze pasów bezpieczeństwa, stanowiące oryginalny element System Renault Protection 3-ej generacji, wykazały się wysoką skutecznością – zapewniają lepsze przytrzymanie ciała użytkownika na siedzeniu podczas zderzenia. Nie można jednak ich zastosować we wszystkich modelach pojazdów. W wersji 3-drzwiowej zainstalowanie drugiego napinacza wbudowanego w zewnętrzny bok fotela uniemożliwiałoby dostęp do tylnych miejsc.

Jako alternatywę dla systemu podwójnych napinaczy Renault opracował innowacyjną poduszkę zapobiegającą nurkowaniu, instalowaną na obu przednich miejscach. Poduszka ta, umieszczona w siedzeniu przednich foteli, rozkłada się dwufazowo podczas zderzenia :

Generator napełnia metalową powłokę, która zgniata piankę siedziska, zapewniając lepsze utrzymanie użytkownika w fotelu zanim jeszcze nie zacznie się zsuwać.

Metalowa powłoka w kształcie worka odkształca się dostosowując do kształtu miednicy użytkownika, a podczas całego zderzenia utrzymywane jest w niej stałe ciśnienie dzięki rozdarciu zaworu odprowadzającego znajdującego się pod modułem.

Dzięki temu poduszka zapewnia użytkownikowi zachowanie bezpiecznej pozycji w stosunku do pasa bezpieczeństwa, zmniejszając ryzyko poważnych obrażeń jamy brzusznej i lędźwi.

Poduszka zapobiegająca nurkowaniu składa się z dwóch cienkich płatów stalowej blachy o grubości ok. 0,3 mm zespawanych z sobą, i tworzących rodzaj zamkniętego worka o pojemności 4-5 l po napełnieniu. Jest umieszczona w siedzeniu pod pianką, na miejscu stałej wkładki zapobiegającej nurkowaniu. Zasada działania jest identyczna jak w przypadku klasycznej poduszki, z tą tylko różnicą, że poduszka zapobiegająca nurkowaniu nigdy nie styka się bezpośrednio z ciałem użytkownika.

W momencie zderzenia odpalenie specjalnego ładunku powoduje napełnienie metalowej powłoki, która ogranicza przesunięcie i skręt miednicy.

"Czołowa poduszka na tylnych miejscach"

Renault dąży do zaoferowania takiego samego poziomu bezpieczeństwa pasażerom siedzącym z tyłu, co z przodu. Dlatego też napinacze i ograniczniki pasów pojawiają się w pojazdach Renault również na tylnych miejscach.

Koncern kontynuuje prace nad innowacyjną czołową poduszką wbudowaną w tylne pasy bezpieczeństwa. Została ona zaprezentowana w 1999 roku jako jeden z możliwych kierunków rozwoju prowadzonych prac badawczych. Posiada pojemność 60 l i pozwoli na zmniejszenie nacisku pasa i lepsze zabezpieczenie głowy, szyi i klatki piersiowej. Dzięki nowej poduszce będzie można uniknąć w przypadku dzieci uderzenia głową w kolana, a w przypadku dorosłych - w oparcie przednich foteli.

Producent przewiduje zakończenie prac nad systemem i wprowadzenie go do sprzedaży prawdopodobnie w 2003 roku.

Jednym z najważniejszych kierunków prac firmy Renault było od zawsze bezpieczeństwo dzieci. Specyfiką Renault jest opracowywanie wszystkich elementów zabezpieczających dorosłych tak, aby poszczególne systemy (poduszki powietrzne, pasy...) nie stanowiły zagrożenia dla bezpieczeństwa dzieci.

Dbałość o bezpieczeństwo to dla koncernu Renault żadna nowość. Już w 1954 roku powierzono pewnemu lekarzowi zadanie stworzenia Laboratorium Fizjologii i Biomechaniki. Laboratorium to stało się zalążkiem powołanego w 1969 roku LAB (Laboratorium Badań nad Wypadkami, Biomechaniką i Zachowaniami Ludzkimi) należącego do Renault i PSA Peugeot-Citroën, gdzie lekarze i inżynierowie ściśle ze sobą współpracują, aby lepiej zrozumieć zachowanie ciała ludzkiego podczas zderzenia.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport