mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Auta made in Poland 2005

Auta made in Poland 2005

Całkowita produkcja samochodów osobowych wyniosła w ubiegłym roku 527 020 sztuk, co jest wynikiem o 2,11% lepszym niż w roku 2004. Na dość wysokim poziomie utrzymuje się również produkcja samochodów dostawczych. Biorąc pod uwagę wynik całoroczny (85 003 auta) jest on o 12,2% wyższy niż w roku 2004 - poinformował instytut Samar.

Auta made in Poland 2005

Całkowita produkcja samochodów osobowych w grudniu 2005 roku zamknęła się liczbą 45 906 sztuk, o 14,1% większą w porównaniu do grudnia 2004 roku. W zestawieniu z listopadem br., produkcja zmniejszyła się o prawie 13%.

Z prawie 46 tys. wyprodukowanych w grudniu samochodów, ponad 44 tys., (czyli ponad 94%) znalazło swoich nabywców poza granicami Polski. Przyczyną takiego stanu wydaje się być wysokie zainteresowanie polskimi produktami na rynkach Europejskich.
 
Z raportu wynika, że największym polskim producentem jest niezmiennie Fiat. Jego udział w produkcji całkowitej samochodów osobowych w 2005 roku wynosi prawie 52%. Drugą pozycję z wynikiem 24 % zajmuje Opel. Trzecia pozycja przypadła w udziale firmie Volkswagen. Jej udział w rynku producentów krajowych wyniósł na koniec grudnia 16,6%. Jeżeli jednak wziąć pod uwagę całość produkcji, tzn. zarówno samochody osobowe, jak i dostawcze, to VW ustępuje tylko Fiatowi. Na pozycji czwartej znajduje się FSO z udziałem blisko 7,4%. Udział firmy Intrall, aktualnego producenta samochodów Honker, wynosi 0,07%.

Pierwszą pozycję wśród produkowanych w Polsce modeli z blisko 42% udziałem zajmuje Fiat Panda. Na drugiej pozycji lokuje się Opel Astra z 12% udziałem. Tuż za nim znajduje się Volkswagen Caddy (11,8%) i Fiat Seicento (blisko 9,7%). Kolejne pozycje zajmują: Opel Agila, FSO Lanos, Opel Zafira, VW Transporter oraz FSO Matiz.
 
Na dość wysokim poziomie utrzymuje się produkcja samochodów dostawczych. Liczba 6 632 pojazdów to o 1,7% więcej w stosunku do listopada, ale o prawie 6,6% mniej niż w grudniu 2004 roku. ubiegłego.

Podobnie jak w przypadku samochodów osobowych, za tak dobrym wynikiem stoi wysokie zapotrzebowanie na polskie produkty (VW Caddy, Fiat Panda Van, VW Transporter, itd.) na innych rynkach. Ponad 91% produkcji wysyłane jest na eksport. Wysoki popyt dotyczy w szczególności Volkswagena, który tegorocznej produkcji całkowitej, zdobył udział 81,5%. Na drugiej pozycji znajduje się Fiat z udziałem 16,3% a na trzeciej Intrall z 2,2% udziałem.

Największym zainteresowaniem klientów, zarówno na rynku polskim, jak i za granicą, cieszy się niezmiennie VW Caddy. Jego udział w produkcji wynosi ponad 66%. Za nim plasuje się drugi model tej samej firmy - Transporter z udziałem 15%. Na trzeciej pozycji znajduje się Fiat Panda Van. Udział tego modelu w produkcji całkowitej samochodów dostawczych na rynku polskim wyniósł na koniec 2005 roku 12% - szacuje instytut.

Przeczytaj także:

Jaka będzie produkcja aut w Polsce? (2005-12-22)

Ponad 600 tys. samochodów z Polski (2005-09-07)

 


Podobne wiadomości:

Audi testuje system sterowanie gestami

Audi testuje system sterowanie gestami

Technika 2015-10-07

Skoda świętuje 12 mln

Skoda świętuje 12 mln

Aktualności 2015-12-01

Komentuj:

~kamil ptaszkowski 2007-03-23

unijce sie boją nas czyli FSO bo wolom zasrane mercedesy audi te auta guwno wartajom niemieckie auta so m do kitu nasze polskie so super

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Borgward wraca na rynek europejski
Borgward wraca na rynek europejski
Już niebawem na polskim rynku motoryzacyjnym może się pojawić nowy gracz. Niemiecka marka Borgward po latach wraca do gry. Pierwszym modelem będzie duży SUV – BX7.