mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > AutoNet – projekt dla branży motoryzacyjnej

AutoNet – projekt dla branży motoryzacyjnej

Często usługi oferowane przedsiębiorstwom branży automotiv nie odpowiadają w pełni potrzebom dynamicznego i kapryśnego rynku. Sposobem na zniwelowanie występujących dysproporcji ma być skorzystanie z dostępnych, dobrych wzorców i przeniesienie ich na obszary o słabszych wskaźnikach. Takie są główne założenia nowego projektu AutoNet - skierowanego do branży motoryzacyjnej.

 

AutoNet – projekt dla branży motoryzacyjnej
W marcu 2010 roku Dolnośląska Agencja Współpracy Gospodarczej wspólnie z partnerami z Węgier, Słowacji, Słowenii, Niemiec, Włoch, Czech i Polski rozpoczęła prace nad realizacją projektu dedykowanego branży motoryzacyjnej. Koncepcja projektu powstała na przełomie 2007 i 2008 roku. Obserwując sytuację branży motoryzacyjnej poddanej działaniu ogólnoświatowego kryzysu autorzy projektu wysnuli wniosek, iż usługi oferowane przedsiębiorstwom branży automotiv nie odpowiadają w pełni potrzebom dynamicznego i kapryśnego rynku. Zauważono dużą dysproporcję w zakresie oferowanych usług oraz w sposobie realizacji polityki wsparcia dla branży pomiędzy regionami Europy Centralnej. Stwierdzono więc, że sposobem na zniwelowanie występujących dysproporcji będzie skorzystanie z dostępnych, dobrych wzorców i przeniesienie ich na obszary o słabszych wskaźnikach. Tak narodził się projekt AutoNet.

Zasadnicza jego koncepcja sprowadza się do trzech zadań:
  • zdefiniowania portfela usług oferowanych obecnie przedsiębiorstwom z branży motoryzacyjnej, zbadania ich użyteczności dla sektora, oraz zaproponowania nowych rozwiązań odpowiadających bieżącym potrzebom przedsiębiorstw,
  • zbudowania sieci pod nazwą AutoNet Network, która stanie się platformą do nawiązywania kontaktów biznesowych oraz świadczyć będzie usługi na rzecz firm,
  • wypracowania rekomendacji dla władz regionalnych w zakresie kształtowania polityki odnośnie branży Automotive w obszarze: wspierania innowacyjności przedsiębiorstw, pozyskiwania nowych inwestycji oraz utrzymywania stałego wzrostu gospodarczego poprzez odpowiednie wsparcie (usługowo – doradcze) dla sektora.
Pierwsze dwa zadania – czyli definiowanie portfela usług i budowanie sieci będą realizowane równolegle. Działania związane z analizą portfela usług i wyborem rozwiązań, które jako wzór dobrych praktyk, zostaną rozpropagowane wśród wszystkich regionów partnerskich, mają zostać zrealizowane w okresie od marca do grudnia 2011 roku.

Jednocześnie, począwszy od listopada 2010 roku, organizowane są spotkania kooperacyjne przedsiębiorstw branży motoryzacyjnej ( szczegółowe informacje na temat spotkań na stronie projektu). W trakcie trwania projektu planowana jest organizacja dziewięciu takich imprez. 

Trzecie zadanie - czyli wypracowanie rekomendacji dla władz regionalnych, krajowych i Komisji Europejskiej zostanie zrealizowane w drugiej fazie projektu, kiedy partnerzy będą już dysponować najnowszą wiedzą na temat bieżących problemów w branży i skutków jakie przyniósł kończący się kryzys gospodarczy.

Podobne wiadomości:

Kierowcy poszukiwani na rynku pracy

Kierowcy poszukiwani na rynku pracy

Finanse i prawo 2015-11-04

Kryzys na Wschodzie wpływa na branżę motoryzacyjną w Polsce

Kryzys na Wschodzie wpływa na branżę...

Aktualności 2015-05-27

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport