mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Auto dla biznesmena

Auto dla biznesmena

Jakimi samochodami jeżdżą właściciele prywatnych firm, dyrektorzy i menadżerowie? - takie pytanie zadała sobie firma Axciom Polska zajmująca się dostarczaniem i zarządzaniem informacjami o klientach. Z przeprowadzonych badań wynika, że wśród polskich biznesmenów i przedsiębiorców największą popularnością cieszy się Fiat.

Auto dla biznesmena
Odnosząc dane konsumenckie zgromadzone przez Acxiom Polska na populację całego kraju możemy wnioskować, że wśród właścicieli samochodów prawie 14% z nich stanowią kierownicy, dyrektorzy, osoby uprawiające wolne zawody oraz prywatni przedsiębiorcy. Osoby te, z racji zajmowanych stanowisk, charakteryzują się znacznie wyższym poziomem zamożności, wykorzystania produktów i usług bankowych, korzystania z internetu czy stopnia wykorzystania telefonii komórkowej.

Charakterystyczne dla tej grupy jest fakt, iż 70% deklaruje dochody netto na poziomie wyższym niż 1800 miesięcznie na gospodarstwo. Wśród ogółu posiadaczy samochodów takich osób jest niemal dwukrotnie mniej. Największe różnice pomiędzy populacją a analizowaną grupą dotyczą najwyższych poziomów dochodów – w analizowanej grupie jest sześciokrotna nadreprezentacja osób deklarujących miesięczne dochody gospodarstwa na poziomie powyżej 7000 PLN. Warto zauważyć, iż najbardziej zróżnicowaną pod względem dochodów grupą zawodową są prywatni przedsiębiorcy, wśród których  zdarzają się osoby o niskich dochodach, a także osoby o dochodach wielokrotnie przekraczających średnią krajową.

W gospodarstwie domowym co trzeciego biznesmena znajduje więcej niż jedno auto - odsetek osób posiadających dwa samochody (w odniesieniu do wszystkich kierowców) jest dwukrotnie wyższy niż w całej populacji. Połowa polskich kierowników i prywatnych przedsiębiorców jeździ samochodami wyprodukowanymi po 1996 (w porównywanej grupie – 35%). Największe różnice dotyczą samochodów cztero- i trzyletnich (dwukrotna nadreprezentacja) oraz samochodów z 2004 i młodszych (trzykrotna nadreprezentacja). Aż 22% kierowników deklaruje, że jeździ samochodami sprzed 1989 roku (należy pamiętać że połowa tych samochodów to samochody sprzed 1965 co oznacza, że są to samochody zabytkowe – często o wartości przekraczającej cenę nowych samochodów!).

Ponad połowa menadżerów jeździ samochodami z segmentów B i C (podobnie w całej populacji kierowców), aczkolwiek dyrektorzy i kierownicy dużo chętniej korzystają z aut z segmentu D, MPV, S (15%), a prywatni przedsiębiorcy z samochodów dostawczych. 

Najpopularniejszą marką samochodu jest Fiat, którym jeździ co piąta osoba z analizowanej grupy. Jest to dwukrotnie niższy odsetek niż w ramach grupy wszystkich polskich kierowców. Osoby zajmujące wysokie pozycje zawodowe dużo częściej wybierają samochody ekskluzywne i nietypowe (w ramach deklarowanej kategorii inne znajdują się marki takie jak BMW, Saab, Volvo, Jeep). Biznesmeni cenią sobie także auta marki Honda oraz Citroen (trzykrotna nadreprezentacja), a także Renault, Peugeot, Audi oraz Toyota (półtorakrotna nadreprezentacja).

Analiza grupy docelowej opiera się na próbie gospodarstw domowych, w ramach których znajduje się przynajmniej jeden samochód. Próba użyta do badania wyniosła: dla analizowanej grupy – 827  przypadków; dla porównywanej grupy (gospodarstwa domowe posiadające samochód) – 14056.

Komentuj:

~jubas 2006-08-02

ja jako handlowiec jezdze corsą, a mój szef, dyrektor handlowy jezdzi toyota avensis, nie ukrywam ze chetnie bym sie z nim zamienil

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport