mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Autobusy Scania dla Łomży

Autobusy Scania dla Łomży

Na ulice Łomży wyjechały nowe autobusy Scania OmniCity. Są to nowoczesne, niskopodłogowe pojazdy, wyposażone w ekologiczny silnik EEV.

Autobusy Scania dla Łomży
Uroczystość przekazania 22 autobusów miała miejsce 15 kwietnia. Nowe pojazdy zasilą flotę Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji zastępując wysłużone Jelcze i Autosany. Zakup Autobusów został dofinansowany ze środków unijnych. W uroczystości, która odbyła się w Urzędzie Miasta uczestniczyli - Prezydent Miasta - Mieczysław Leon Czerniawski, Przewodniczący Rady Miejskiej - Maciej Borysewicz, Wicemarszałek województwa podlaskiego – Jacek Piorunek oraz Dyrektor Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Łomży – Bogusław Szczech. Scania Polska S.A. reprezentowali – Dyrektor Generalny Alexander Vlaskamp i Dyrektor Działu Autobusów - Andrzej Jaworski oraz Przedstawiciel Scania CV AB – Dyrektor ds. Strategii Rozwoju – Kenneth Johnsson.

12-metrowe OmniCity, które rozpoczynają pracę na drogach Łomży mieszczą 100 pasażerów, w tym 28 na miejscach siedzących. Na całej długości mają niską podłogę, co przyspiesza zajmowanie miejsc i skraca czas postoju na przystanku. Ponadto wyposażone są w mechanizm przyklęku, obniżający prawą stronę autobusu. Dzięki niemu łatwiej jest wsiadać pasażerom z wózkami dziecięcymi, osobom starszym i niepełnosprawnym. Wewnątrz przewidziano bezpieczne miejsce dla wózka inwalidzkiego. Duże, czytelne elektroniczne tablice informują o trasie przejazdu. Do wyposażenia każdego autobusu należy system głosowej zapowiedzi przystanków. Ergonomiczne miejsce kierowcy z czytelnymi wskaźnikami gwarantuje bardzo dobrą widoczność.

Źródłem napędu jest umieszczony poprzecznie, 5-cylindrowy silnik typu DC 929, który współpracuje z automatyczną 5-biegową przekładnią ZF. Jest zgodny z normą EEV, którą spełniono wykorzystując technikę recyrkulacji spalin – EGR, bez konieczności stosowania dodatków. Cichy i ekologiczny zapewnia komfort zarówno jadącym autobusem, jak i otoczeniu. Elektronicznie sterowane hamulce tarczowe z ABS zapewniają bezpieczeństwo, natomiast wydłużeniu ich żywotności sprzyja zwalniacz. Specjalny hamulec przystankowy zapobiega odjechaniu autobusu z niedomkniętymi drzwiami. Autobusy zostały wyprodukowane w polskiej fabryce Scania w Słupsku. Autobusy będą serwisowane w  serwisach Scania w Słupnie,   Białymstoku oraz na miejscu - w MPK Łomża.

Scania OmniCity oferowana jest, jako dwuosiowy autobus 12-metrowy lub trzyosiowy, przegubowy o długości 18 m. Produkowana jest także jego odmiana piętrowa. Poza typowymi silnikami wysokoprężnymi są oferowane jednostki na etanol, paliwo odnawialne, którego używaniu towarzyszy niska emisja spalin. Wszystkie warianty OmniCity powstają na zmodernizowanej latem 2010 r. nowej linii montażowej w zakładzie w Słupsku. Są eksportowane do wielu krajów, nie tylko w Europie.

Podobne wiadomości:

Autobusy szkolne są w tragicznym stanie

Autobusy szkolne są w tragicznym stanie

Aktualności 2016-11-25

ITD ostro kontroluje autobusy i gimbusy

ITD ostro kontroluje autobusy i gimbusy

Aktualności 2016-10-11

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport