mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > BASF pracuje nad produktami do aut elektrycznych

BASF pracuje nad produktami do aut elektrycznych

BASF intensyfikuje badania nad rozwojem innowacyjnych produktów do samochodów z napędem elektrycznym. Rozszerzenie działań nad rozwojem akumulatorów ma zwiększyć portfel innowacyjnych produktów firmy.

BASF pracuje nad produktami do aut elektrycznych
W ciągu najbliższych pięciu lat BASF zainwestuje kilkaset milionów euro w badania, rozwój i produkcję materiałów do akumulatorów. Część tych wydatków poświęcona zostanie na budowę zakładu produkującego zaawansowane materiały katodowe, w Elyria, w stanie Ohio. Od połowy 2012 r. nowy zakład produkcyjny, w którego budowę zainwestowano już ponad 50 milionów dolarów, będzie zaopatrywać rynek w materiały katodowe do produkcji wysokowydajnych akumulatorów litowo-jonowych.

Oprócz innowacyjnych materiałów na katody BASF od niedawna prowadzi badania nad udoskonaleniem elektrolitów, bo wysokiej jakości i na miarę zaprojektowane elektrolity współdecydują o wydajności akumulatorów. — Wchodząc w segment elektrolitów, rozszerzamy nasz portfel innowacyjnych rozwiązań w zakresie akumulatorów litowo-jonowych o wysokiej wydajności i będziemy mogli w przyszłości jako dostawcy systemów wspierać konkurencyjność naszych klientów w dziedzinie pojazdów z napędem elektrycznym — podkreślił dr Andreas Kreimeyer, członek zarządu BASF odpowiedzialny za dzialalność badawczą firmy. BASF prowadzi także badania nad przyszłościowymi koncepcjami akumulatorów, takimi jak akumulatory litowo-siarkowe czy litowo-powietrzne.

Ponadto BASF pracuje nad szybko twardniejącymi żywicami epoksydowymi, poliuretanowymi i poliamidowymi do wzmocnionych włóknem szklanym materiałów kompozytowych stosowanych do produkcji lekkich karoserii. Może to przyczynić się  do dalszej redukcji masy pojazdu o około 100 do 150 kg w zakresie elementów konstrukcyjnych i podwozia.

BASF pracuje także nad rozwiązaniami dla lepszego zarządzania ciepłem w samochodzie elektrycznym. — W lecie, gdy temperatura rośnie, klimatyzacja zużywa energię, której potem brakuje do osiągnięcia większego zasięgu — wyjaśniał Kreimeyer. Pigmenty, które odbijają generujące ciepło promieniowanie podczerwone, stosowane w wykończeniu wnętrza i lakierach samochodowych, przeciwdziałają nadmiernemu wzrostowi temperatury wewnątrz pojazdu. Podczas gdy w samochodzie z silnikiem spalinowym w zimie źródłem ciepła jest właśnie silnik, w pojeździe elektrycznym do ogrzewania wnętrza potrzeba energii elektrycznej. W celu utrzymania niskiego zużycia energii trzeba izolować samochody elektryczne przed zimnem piankami wysokiej wydajności. To również zwiększa zasięg pojazdu.

— Patrzymy na problem całościowo. Mobilność elektryczna tylko wtedy przyczynia się znacząco do ochrony środowiska i klimatu, gdy energia elektryczna do ładowania akumulatorów wytwarzana jest wydajnie i optymalnie pod względem emisji CO2. Dlatego prowadzimy także badania nad rozwiązaniami, które umożliwiają produkcję energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii, takich jak wiatr i energia słoneczna. Ponadto opracowujemy innowacyjne technologie magazynowania energii, ponieważ te formy energii, szczególnie w naszych szerokościach geograficznych, nie są niestety dostępne przez 365 dni w roku — powiedział Kreimeyer.


BASF (The Chemical Company) jest wiodącą firmą chemiczną na świecie. BASF oferuje szeroki asortyment wyrobów od chemikaliów, tworzyw sztucznych, dodatków uszlachetniających i środków ochrony roślin po ropę naftową i gaz. W roku 2010 firma BASF osiągnęła obroty w wysokości około 63,9 miliarda euro i pod koniec roku zatrudniała ok. 109 tys. pracowników.


Podobne wiadomości:

Kolejna fabryka części samochodowych w Polsce

Kolejna fabryka części samochodowych w Polsce

Aktualności 2017-10-26

Ursus - rekordowa sprzedaż i wodorowe plany

Ursus - rekordowa sprzedaż i wodorowe plany

Ciężarówki i Autobusy 2017-10-26

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowe Audi A8 za chwilę w salonach. Znamy polskie ceny
Nowe Audi A8 za chwilę w salonach. Znamy polskie ceny
W polskich salonach Audi ruszyło zbieranie zamówień na topowy model A8. Wiemy, ile kosztuje nowa generacja limuzyny z Ingolstadt.