mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > BASF pracuje nad produktami do aut elektrycznych

BASF pracuje nad produktami do aut elektrycznych

BASF intensyfikuje badania nad rozwojem innowacyjnych produktów do samochodów z napędem elektrycznym. Rozszerzenie działań nad rozwojem akumulatorów ma zwiększyć portfel innowacyjnych produktów firmy.

BASF pracuje nad produktami do aut elektrycznych
W ciągu najbliższych pięciu lat BASF zainwestuje kilkaset milionów euro w badania, rozwój i produkcję materiałów do akumulatorów. Część tych wydatków poświęcona zostanie na budowę zakładu produkującego zaawansowane materiały katodowe, w Elyria, w stanie Ohio. Od połowy 2012 r. nowy zakład produkcyjny, w którego budowę zainwestowano już ponad 50 milionów dolarów, będzie zaopatrywać rynek w materiały katodowe do produkcji wysokowydajnych akumulatorów litowo-jonowych.

Oprócz innowacyjnych materiałów na katody BASF od niedawna prowadzi badania nad udoskonaleniem elektrolitów, bo wysokiej jakości i na miarę zaprojektowane elektrolity współdecydują o wydajności akumulatorów. — Wchodząc w segment elektrolitów, rozszerzamy nasz portfel innowacyjnych rozwiązań w zakresie akumulatorów litowo-jonowych o wysokiej wydajności i będziemy mogli w przyszłości jako dostawcy systemów wspierać konkurencyjność naszych klientów w dziedzinie pojazdów z napędem elektrycznym — podkreślił dr Andreas Kreimeyer, członek zarządu BASF odpowiedzialny za dzialalność badawczą firmy. BASF prowadzi także badania nad przyszłościowymi koncepcjami akumulatorów, takimi jak akumulatory litowo-siarkowe czy litowo-powietrzne.

Ponadto BASF pracuje nad szybko twardniejącymi żywicami epoksydowymi, poliuretanowymi i poliamidowymi do wzmocnionych włóknem szklanym materiałów kompozytowych stosowanych do produkcji lekkich karoserii. Może to przyczynić się  do dalszej redukcji masy pojazdu o około 100 do 150 kg w zakresie elementów konstrukcyjnych i podwozia.

BASF pracuje także nad rozwiązaniami dla lepszego zarządzania ciepłem w samochodzie elektrycznym. — W lecie, gdy temperatura rośnie, klimatyzacja zużywa energię, której potem brakuje do osiągnięcia większego zasięgu — wyjaśniał Kreimeyer. Pigmenty, które odbijają generujące ciepło promieniowanie podczerwone, stosowane w wykończeniu wnętrza i lakierach samochodowych, przeciwdziałają nadmiernemu wzrostowi temperatury wewnątrz pojazdu. Podczas gdy w samochodzie z silnikiem spalinowym w zimie źródłem ciepła jest właśnie silnik, w pojeździe elektrycznym do ogrzewania wnętrza potrzeba energii elektrycznej. W celu utrzymania niskiego zużycia energii trzeba izolować samochody elektryczne przed zimnem piankami wysokiej wydajności. To również zwiększa zasięg pojazdu.

— Patrzymy na problem całościowo. Mobilność elektryczna tylko wtedy przyczynia się znacząco do ochrony środowiska i klimatu, gdy energia elektryczna do ładowania akumulatorów wytwarzana jest wydajnie i optymalnie pod względem emisji CO2. Dlatego prowadzimy także badania nad rozwiązaniami, które umożliwiają produkcję energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii, takich jak wiatr i energia słoneczna. Ponadto opracowujemy innowacyjne technologie magazynowania energii, ponieważ te formy energii, szczególnie w naszych szerokościach geograficznych, nie są niestety dostępne przez 365 dni w roku — powiedział Kreimeyer.


BASF (The Chemical Company) jest wiodącą firmą chemiczną na świecie. BASF oferuje szeroki asortyment wyrobów od chemikaliów, tworzyw sztucznych, dodatków uszlachetniających i środków ochrony roślin po ropę naftową i gaz. W roku 2010 firma BASF osiągnęła obroty w wysokości około 63,9 miliarda euro i pod koniec roku zatrudniała ok. 109 tys. pracowników.


Podobne wiadomości:

Toyota pracuje nad autami elektrycznymi

Toyota pracuje nad autami elektrycznymi

Technika 2016-11-08

Elektryczna marka Volkswagena w Chinach

Elektryczna marka Volkswagena w Chinach

Aktualności 2016-10-06

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Abrera czy Teide? Oto nazwy dla nowego Seata
Abrera czy Teide? Oto nazwy dla nowego Seata
Seat ogłosił konkurs na nową nazwę dla największego SUV-a w gamie. Wpłynęło ponad 10 tys. zgłoszeń, a jury wybrało kilka finałowych propozycji, z których zostanie wyłoniona nazwa modelu.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech