mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > BMW: Pierwsza strata od 2,5 roku

BMW: Pierwsza strata od 2,5 roku

Przyzwyczajona do notowania coraz to lepszych wyników sprzedaży marka BMW zwolniła tempo w siódmym miesiącu bieżącego roku. Według danych koncernu BMW w lipcu sprzedało o 7,7 procent mniej samochodów w porównaniu z poprzednimi miesiącami. To pierwszy minusowy bilans bawarskiej marki od przeszło 2,5 roku - ostatni spadek sprzedaży bawarski koncern miał w styczniu 2004 roku.

BMW: Pierwsza strata od 2,5 roku
W lipcu 2006 roku BMW dostarczyło klientom łącznie 102 452 samochody. W liczbie tej zawarte są wszystkie marki wchodzące w skład grupy BMW, a więc także Rolls-Royce i MINI. Według szefów niemieckiej marki powodów spadku sprzedaży należy doszukiwać się przede wszystkim w dwóch czynnikach. Pierwszy to wysokie wyniki sprzedaży osiągane w miesiącach poprzednich, które charakteryzuje tendencja w późniejszych miesiącach do nieco niższego poziomu zainteresowania, drugi to początek okresu oczekiwania klientów na nowe, już zapowiedziane przez producenta modele samochodów. Mimo drobnej wpadki BMW jest pewne, że i tak pod względem bilansów rocznych ponownie zanotuje rekord. Wydaje się to bardzo możliwe, bowiem w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2006 roku Bawarczycy sprzedali 800 931 samochodów, o 5,7% więcej niż w tym samym okresie roku ubiegłego.

Dowiedz się więcej o marce BMW

Zdaniem szefa koncernu BMW Helmuta Panke druga połowa roku będzie zdecydowanie mniej dynamiczna od pierwszej i niewykluczone, że marka odnotuje drobne straty także w sierpniu. Jak mówi Panke: „Wszystko powinno wrócić do normy pod koniec roku, kiedy zakończymy proces wprowadzania na rynek nowych samochodów.”

Zobacz galerie zdjęć modeli BMW 

Biorąc pod uwagę podział wyników sprzedaży na poszczególne marki, to dane prezentują się następująco. W okresie styczeń 2006 – lipiec 2006 sprzedano 683 724 auta z biało-niebieskim znaczkiem BMW. Oznacza to wzrost o 8,2%. W przypadku marki MINI niemiecki producent musi liczyć się ze spadkiem sprzedaży małych aut. Niskie zainteresowanie autami MINI – sprzedanych 116 869 egzemplarzy, spadek o 6,7% - to wynik rozbudowy fabryki w Oxfordzie co związane jest z przerwami w produkcji. W lipcu dodatni bilans udało się utrzymać synonimowi luksusu – Rolls Royce-owi, wzrost sprzedanych modeli o 2,4% co przekłada się na 338 aut.

Czytaj także:

Nowa MINI-generacja 2006-07-27

BMW X4 - dwudrzwiowe X3? 2006-07-24

Lifting BMW X3 2006-06-27

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport